Startproblemen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
luciano
Contacteer:

Hallo,
Sinds 3 dagen heb ik startproblemen.

ik stop de sleutel in mijn renault megan 1.6
maak contact
laat hem voorgloeien
en dan start ik hem,

als ik hem start pakt hij hem net niet zeg maar, dan houdt ik de sleutel doorgedraait en na enig gekachel start ie alsnog, niet gehel feilloos dus.

Hoe zou dit kunnen, miss door mijn versterker(800 W)/subwoofer(250 W RMS) /led balkjes(eigenlijk onwaarschijnlijk) die op de accu aangesloten zitten.

Opeens is het gekomen en naar mijn mening deed ik niks verkeerd

Alvast bedankt :worship:
Martijn Kool

ten eerste ga ik dit topic zo even moven naar nl.techniek, hier heb je zo een pm over ;)

ten tweede; al eens geprobeerd te starten zonder al die audiomeuk eraan? en je zegt voorgloeien dus neem aan dat je een dieshel hebt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
luciano
Contacteer:

Hmm ja t lag aan die audiomeuk, maar hoe kan dat dan, normaal zou dat toch nooit moeten kunnen, ik heb nooit de muziek aan zonder dat ik rij, miss 10 seconden ofso
luciano
Contacteer:

Na enig onderzoek ligt t niet aan de audiomeuk:P zonder de muziek start hij nog steeds zo, het ligt waarscijnlijk dus aan de startmotor, waar ik 0 verstand van heb. Is zoiets duur?
Abel
Über-Spammer

megane 1.6 in een benziene motor, dus voorgloeien doe je NIET

En wat is er aan de hand met starten

Ik lees de motor draait wel.
dus geen startmotor waarschijnlijk

motor draait te langzaam? ik gok op de accu

vertel eens wat meer man je auto staat neem ik niet aan nu stil langs de weg omdat hij het nu ff niet doet? Wij moeten het kunnen snapen om een goede reactie te kunnen geven.

(F)
luciano
Contacteer:

ok zal een poging wagen;) hij rijd nog dus heb ik er niet zo'n haast mee;)

Ik ga zitten
doe sleutel erin
en wil starten
hij maakt zeg maar 2 delen met starten (globaal)
na het eerste geluid(deel) valt het geluid weg van het starten en hoor je hem puffen.
Ik houd de sleutel waar hij hoort als ik hem wil starten en na 5 x puffen start hij alsnog.
vervolgens is er niks mis mee.

Ikhoop dat jullie hier wijs uit kunnen.

De kabel voor de muziek is eraf dus die is het niet:)

Alvast bedankt (L)
luciano
Contacteer:

*update*

Als ik hem wil starten en hij doet het niet, dan vergendel ik de auto en ontgrendel hem weer (op slot doen en van het slot afhalen),

dan start ik de auto weer en dan pakt hij hem meteen

wie weet waar het misschien mee te maken heeft
Petertje5

miss je startonderbreker? en als je audio aangesloten zit..gaat je versterker wel uit dan als je je contact uit hebt? zoniet zuigt die constant je accu leeg...
luciano
Contacteer:

hoe kan ik zien/voelen/horen o.i.d of het de startobnderbreker is.

wat de versterker betreft: die is idd aangesloten maar gaat uit als ik geen contact heb, de muziek is in ieder geval niet het probleem
Robke
Car: Lexus IS250

Dat is de startonderbreking, die springt er vanzelf op na 30 seconden of iets in die buurt......
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Ik denk dat de accu aan z'n einde is. Hebben ze hier thuis ook gehad met de Scenixx. Als het koud weer was dan sloeg ie niet goed aan en op een gegeven moment ging ook de startonderbreker er weer op tijdens het starten (Lampje ging weer rood knipperen). Een nieuwe accu er in en toen was het opgelost.
Laatst gewijzigd door Johan op di 19 dec 2006 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool

Johan schreef:Ik denk dat de accu aan z'n einde is. Hebben ze hier thuis ook gehad met de Scenixx. Als het koud weer was dan sloeg ie niet goed aan en op een gegeven moment ging ook de startonderbreker er weer op tijdens het starten (Lampje ging weer rood knipperen).
met de scenixx :worship:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
luciano
Contacteer:

hmm ok
ik ga morge even langs de garage om te vragen en te laten horen of het echt de accu is... of is dat geen goed idee?

zo ja dan vraag ik wat ze ervoor vragen om een nieuwe accu erin te zetten...of is het goedkoper als je dat zelf doet/laat doen door een bekende...

Moet het wel een accu zijn van hetzelfde merk ofso, of zelfde grootte
of maakt dat niks uit?

zo niet.. dan gaat deze discussie door
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

zelfde capaciteit is voldoende.
kool schreef: met de scenixx :worship:
Vrolijk kan ik van die wagen niet worden. Een paarse kleur, wegligging beroerd en de turbo is ook op z'n einde (geeft wel een leuk geluid).
luciano
Contacteer:

hmm gisteraaf toppunt gehad

bij de mac drive stond ik

besteld enzo
bestelling ophalen (ik had de auto afgezet want er stond een rij
kan ik doorrijden, start de auto helemaal niet meer, ook niet na de dingen die ik altijd deed als hij ff niet startte (vergrendelen en ontgrendelen)

De bedrijfsleider van de mac kwam eraan en vond het al naar benzine stinken, nu heb ik gehoord dat mijn auto verzuipt ofso? kan dat ook? ook met deze kenmerken en problemen?
Plaats reactie