stijver maken van de auto

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ik las op het extreme machines forum het volgende topic

http://www.extreme-machines.nl/forums/v ... hp?t=31219

heeft ooit iemand hier al geprobeerd om, sommige verstevigingen die daar te zien zijn, te maken voor een vijf of een clio?

alle info is welkom
het lijkt me wel te doen voor iemand die erg handig is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wat ik lees:

Powerflex: bekend
Stabistangen: Cup/bekend
Veerpootbrug:bekend
veerpootbrug onder: minder bekend, wel vindbaar, geleverd voor een GTT
Veerpootbrug achter: bekend of icm rolkooi.
Doorlassen subframe: Geleverd in een williams

Voor de rest zou ik het goed door moeten lezen en dan kom ik vast nog meer dingen tegen...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb het meer over de kruizen die daar te zien zijn op bepaalde plekken bij het subframe en die rare dingen achter de voorschermen :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Frits schreef: veerpootbrug onder: minder bekend, wel vindbaar, geleverd voor een GTT
.
heeft ook niet zo super veel nut, bij een auto me een los subframe, word meer gedaan bij jappen etc, paz heef er ook 1 op zitten maar die is meer op die drempels op te vangen gok ik :wink:

ooit wwns gehoord hier...:p
Steven
Car: M536

Bedenk je eigen tekst joh ;)

Je ziet soms echt de raarste dingen om een carroserie te 'verstijven', helaas is meer dan 2/3 gewoon weight-added-crap (N)

Beter strip je de carroserie gewoon en las je em helemaal door, daar haal je de meeste stijfheid mee terug. En uiteraard een veel-punts-las-kooi.
Zoek maar es goed naar voorbeelden van mensen die echte trackcars opbouwen, dan kom je naast een uitgebreide kooi en doorlaswerk bijna geen extra beugeltjes tegen. Tuurlijk levert een veerpootbrug wel wat op, maar die rare triangels die je soms door een hele auto ziet lopen gaan vaak echt nergens over.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb al een rallykooi en die is op zich al met meer punten uitgevoerd dan een racekooi

ja doorlassen is dan een extra optie (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

Erik (Schepjes) schreef:
Frits schreef: veerpootbrug onder: minder bekend, wel vindbaar, geleverd voor een GTT
.
heeft ook niet zo super veel nut, bij een auto me een los subframe, word meer gedaan bij jappen etc, paz heef er ook 1 op zitten maar die is meer op die drempels op te vangen gok ik :wink:

ooit wwns gehoord hier...:p

ik heb er idd een op zitten bij mijn gtt, staat ook nog wel een foto van in mijn topic geloof ik. maar moet wel zeggen dat ik het verschil niet echt merk omdat het subframe bij een gtt toch al redelijk stijf is.

goede kooi en deze op verschillende plaatsen vast lassen aan de koest ( A
en B stijl ) en dan is je auto stijf zat. veel meer winst is er te halen in het onderstel :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hoe bedoel je paz?
leg uit?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Steven schreef:Bedenk je eigen tekst joh ;)
ik dacht hoef jij het niet meer te typen :beer:
-PAZ-
Über-Spammer

als je de buizen van de kooi erg kort of tegen de koets laat lopen en je last hem dan op verschillende plaatsen vast halverwege a en b stijl en bij dak bijvoorbeeld haal je erg veel torsie uit je koets. je auto zal dan veel minder wringen. zal morgen wel eens een paar pic's schieten van mijn 19 daar zit de kooi ook op verschillende plaatsen vast aan de auto. als je de kooi alleen maar vast zet aan de bodem word je auto er echt niet stijver van, dan is het meer voor de veiligheid, zet je hem om verschillende plaatsen vast dan draagt het wel bij aan een goede weg ligging
R5GTT. Drive it like you stole it
Mrtn
Car: R5GTT

maar las dan plaatjes aan de carros en contraplaatjes aan de kooi, zodat je 'm kan bouten. dan kan ie d'r nog 's uit mocht het nodig zijn
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-PAZ- schreef:als je de buizen van de kooi erg kort of tegen de koets laat lopen en je last hem dan op verschillende plaatsen vast halverwege a en b stijl en bij dak bijvoorbeeld haal je erg veel torsie uit je koets. je auto zal dan veel minder wringen. zal morgen wel eens een paar pic's schieten van mijn 19 daar zit de kooi ook op verschillende plaatsen vast aan de auto. als je de kooi alleen maar vast zet aan de bodem word je auto er echt niet stijver van, dan is het meer voor de veiligheid, zet je hem om verschillende plaatsen vast dan draagt het wel bij aan een goede weg ligging
ik bedoelde meer het onderstel paz (Y)
oldskool

ik heb nog een frans renault sport blad waar in staat op welke plekken je de carrosrie moet doorlassen met lasnaden van 3 cm ongeveer voor de hele auto
is wel wat werk maar als je niks probeert weet je niet of het werkt.
subframe doorlassen wil ook wel wat helpen heb ik ergens eens gehoord.
Maus

Steven schreef:Je ziet soms echt de raarste dingen om een carroserie te 'verstijven', helaas is meer dan 2/3 gewoon weight-added-crap (N)

Beter strip je de carroserie gewoon en las je em helemaal door, daar haal je de meeste stijfheid mee terug. En uiteraard een veel-punts-las-kooi.
Zoek maar es goed naar voorbeelden van mensen die echte trackcars opbouwen, dan kom je naast een uitgebreide kooi en doorlaswerk bijna geen extra beugeltjes tegen. Tuurlijk levert een veerpootbrug wel wat op, maar die rare triangels die je soms door een hele auto ziet lopen gaan vaak echt nergens over.
Het gaat dan om die 1/3 wat wel nut heeft. :wink:

Het doorlassen en 'n rolkooi is niet echt iets wat je in een straatauto doet (uitzonderingen daargelaten).
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

oldskool schreef:ik heb nog een frans renault sport blad waar in staat op welke plekken je de carrosrie moet doorlassen met lasnaden van 3 cm ongeveer voor de hele auto
is wel wat werk maar als je niks probeert weet je niet of het werkt.
subframe doorlassen wil ook wel wat helpen heb ik ergens eens gehoord.
Hebbe, Hebbe, Hebbe,... :wink:

Zou je dat artikel kunnen scannen en hier neer zetten misschien?
-PAZ-
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef: ik bedoelde meer het onderstel paz (Y)

alle rubbers uit de wielophanging, onafgeveerde massa en zwaarte punt zo laag mogelijk, goede dempers + veren, extra of sterkere stabi-stangen en een zo neutraal mogelijk weg gedrag proberen te creeren.

Je hebt dat boek van gert hack toch ook gekocht?? lees dat maar eens door, staat ook een heleboel info over onderstel techniek
Plaats reactie