Grand Scenic: dashboard

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Danny_D

Hallo, de eerste keer dat ik op dit forum ben

Ik heb een wisselaar aangeschaft voor mijn VDO-dayton nav. systeem (din) en wil dit in het dashboardkastje inbouwen. Om er zeker van te zijn dat ik niet mijn airbag doorboor bij het plaatsen van dat ding wil ik het dashboardkastje demonteren, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet doen. als ik het kastje open doe en naar binnen tuur, zie ik wel 3 torx schroefjes zitten helemaal vooraan aan de bovenkant, maar dat zijn m.i. niet de enige schroefjes waar dat kastje mee vast zit. Ik ben bang dat ik zo ongeveer het hele d-board moet demonteren om een beetje ruimte te hebben om de speler in te hangen en een doorvoer kan maken naar het radiogedeelte voor de kabel van de speler.

Iemand een idee hoe ik die speler in dat kastje kan hangen. Als er een betere plek is zijn die suggesties natuurlijk ook welkom. Onder de bestuurderstoel is niet echt handig omdat ik dan het laatje moet demonteren en de stoel ook trouwens :)
walter

Past hij niet in de opbergvakken in de deur. Nl. die waar je je arm kan op laten rusten.
Danny_D

walter schreef:Past hij niet in de opbergvakken in de deur. Nl. die waar je je arm kan op laten rusten.
Ben bang van niet, de wisselaar is ongeveer 20 cm breed, het opbergvak is niet breder dan 15 cm.
Black Beauty

Ik heb mijn dvd nav. systeem in het dashboardkastje laten zetten.
Moet kunnen, er is plaats zat.
Danny_D

Black Beauty schreef:Ik heb mijn dvd nav. systeem in het dashboardkastje laten zetten.
Moet kunnen, er is plaats zat.
Dat er plaats zat is, dat klopt, maar waar maak ik de doorvoer naar de middenconsole en hoe haal ik het kastje los? Het is een beetje tricky om gewoon die wisselaar op de gok tegen de bovenkant van het kastje te prikken, want de klapzak zit er net boven. Ik wil niet het risico lopen de airbag te vernaggelen, dus wil ik het kastje eruit trekken...
Maar bedankt voor je opmerking. Trouwens, ik woon ook in Mestreech, misschien kan ik eens komen kijken hoe jij het hebt opgelost.
Black Beauty

Dat kan. Zaterdagmiddag heb ik wel even tijd. Laat maar even iets horen.
Ik heb het op de bodem van het dashboardkastje zitten. Dan heb je geen
last de airbag en is voor de rest nog bruikbaar.
Danny_D

Tis ingebouwd. Heeft ff geduurd, wegens tijdgebrek.

De oplossing was vrij simpel, aan de achterkant van het dashboardkastje een gaatje geprikt, de middenconsole gedeeltelijk losgemaakt en zo kon ik vanuit de plek waar de radio zit, helemaal tot op de vloermatten kijken. Kwestie van kabeltje doorvoeren, 2 schroefjes terug plaatsen en klaar was danny.

Dank aan Blackbeauty om me zijn oplossing ff te showen.
Plaats reactie