Welke motor in mijn crossauto?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
NielsT

Ik wil ook ff advies van jullie... Ik heb hier nog 2 carosserien staan van een Clio 1.2 en een 16v, en wil wel weeer eens gaan crossen met de autocrosse hier in de buurt... mijn vraag is wat is nou de beste motor die ik er in kan hangen?? Williams blokje van mezelf is zonde en 1 kopen is duur :(

Hoor het graag!
Riël
Über-Spammer

RSi blokje (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

ligt er een beetje aan in welke klasse je gaat rijden denk ik, hier had je tot 1600cc, tot 2000cc enz. Ik reed zelf altijd in -1600cc. als je met een renault gaat rijden maak dan wel een plaat onder je motor+bak anders kan je naar een paar sprongen niet meer schakelen. schakelstang zit veel te laag :)
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Contacteer:

alles verkopen en een kant en klare auto kopen.
scheelt je een hoop werk,tijd en geld

http://auto.marktplaats.nl/crossauto-s/ ... nault.html
NielsT

Ze hebben hier geen bepaalde klasses, je mag rijden met wat je maar wilt behalve 4x4 en bestelwagens.. Ik heb net mijn kant en klare crx verkocht, had ik al paar jaa niet mee gereden, maar wil weer eens meedoen en met iets anders :), RSI blok is denk wel sterker dan een 16v denk met dat gejakker, meer koppel onderin maar bovenin beetje vermogen is ook wel lekker.... zit in dubio :~
-PAZ-
Über-Spammer

heb zelf wel eens gecrosst met 19 16v, ik vond de bak verhoudigen echt kut om mee te crossen, na het overschakelen viel ie helemaal dood. moest eerst weer in toeren komen voordat ie weer begon te trekken. denk dat je beter af bent met een rsi blok
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

In de cross ben je echt véél blijer met een RSI blok (zelfde koppel maar dan eerder).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
NielsT

Riël schreef:In de cross ben je echt véél blijer met een RSI blok (zelfde koppel maar dan eerder).
Heb je er ervaring mee? Wat zou nou een blok met bak mogen kosten? E200.- ofzo?
Hij zou denk ik wel sneller moeten zijn dan een crx.. Die heeft 124pk en zijn max koppel van 140nm bij 6800 t/min, rsi heeft 110 pk maar 155nm bij 5500 t/min
Plaats reactie