Renault Clio RN 1992 kampt met probleempjes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Maddin

Hallo allemaal,

Ik rijd nu al een aantal jaren in een 1992 clio rn en heb eigenlijk nooit echt problemen gehad. Heb hem gekocht met een beetje speling op het stuur (schijnt een bekend kwaaltje te zijn) maar dat was snel verholpen.

Tot een aantal weken geleden dus nooit ernstige mankementen gehad, maar nu ineens van alles tegelijk:

Wanneer ik de achterruitverwarming aanzet dan stoort mijn radio als een gek en heb ik alleen nog ontvangst bij radio Veronica :(
De achterruitverwarming verwarmt niet alle draden in de ruit
De ventilator is er zo ineens mee opgehouden en blaast dus niet meer
Groot licht werkt niet meer als het gewone stadslicht aan staat

Aangezien ik niet echt een handige monteur ben, zijn tips om een en ander te verhelpen van harte welkom.

Grz Martin
Haas
Car: Megane RS

martin, welkom hier op het forum. :)

Probeer de Search eens ff om antwoorden op je vragen te krijgen...deze zijn namelijk allemaal al uitvoerig beschreven ;)
Maddin

Alright...ik heb vandaag dus zo'n beetje de hele tijd van alles onder werktijd op lopen zoeken op het forum :) en heb op het meeste wel een antwoord...

Alleen kwam gisteravond het volgende erbij (had er al eens eerder last van gehad, maar ging daarna weer vlekkeloos):

De koelvloeistof is vies en bruinig, ook is deze supersnel opgegaan en wordt de wagen dus snel te heet...
Op het forum al een en ander gevonden wat het zou kunnen zijn, dus de koppakking zou een optie kunnen zijn, echter de olie ziet er gewoon brandschoon uit.
Ook geen lekkende slangen e.d.

Nu hoop ik eigenlijk dat het iets met de thermostaat is ofzo, maar is het dan mogelijk dat er zoveel koelvloeistof verbruikt wordt? Hij heeft echt in 2 maanden tijd een fles kvs opgeslurpt.
Ik ben benieuwd,

groeten Martin
Plaats reactie