Hallo,
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Renault Clio RL U9 uit 1991. Nu komt er een tikkend geluid onder de motorkap vandaan als ik het gas los laat. Het geluid lijkt aan de linkerkant vandaan te komen. Als ik weer een klein beetje (of veel, dat maakt niet uit) gas bij geef, is het geluid ineens weer verdwenen. Ik heb het hele clio forum zo'n beetje doorgespit, maar dat ging alleen maar om een tikkend geluid bij het hoog in de toeren lopen van de motor.
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor de reactie!
Clio RL U9 - tikkend geluid bij afremmen op motor
tikkende kleppen?
is het geluid mss weg als je de koppeling intrapt?
is het geluid mss weg als je de koppeling intrapt?
van autoweek internet :
Renault Clio RL 1.2 (1991)
3-deurs / 5v., handgeschakeld
Ervaringen
Dit is mijn eerste auto, als inruiler gekocht bij een dealer, (anders ging ie toch naar de handel)
ook geen garantie op gekregen, maakt ook niet uit, liep toch stage bij een autobedrijf...
Op zich bevalt hij goed, rijd goed, stuurt goed, zit is redelijk en hij is ruim genoeg, bij aankoop wel het halve remsysteem vervangen (van hoofdremcilinder tot wielremcilinder) en een onderhoudsbeurt uitgevoerd, nu al bijna een jaar geen problemen mee gehad, APK was eitje, alleen draagarmrubbers vervangen, dus betrouwbaarheid is dik in orde.
Minpuntjes heeft deze auto ook, met 60 paarden schiet het niet echt op, en echt zuinig is ie ook niet (1 op 13) wel is hij bij langere stukken zuiniger, en hij is ook niet de stilste.
Maar alles bij elkaar een leuke beginners auto, die redelijk betrouwbaar is gebleken en niet al te duur is, hoop er zeker nog een jaar mee te kunnen sturen!
Problemen
Problemen:
Bij aankoop, wielremcilinders, hoofdremcilinder, ruitenvegers em lampjes.
Verder zit er een ratel in de motor, lijkt op de kleppen, echter de klepspeling is oke, motor trekt goed voor een 1.2 dus het lijkt op een ingelopen nokkenas, opzich nog geen probleem dus.
Hoop voorlopig dus geen problemen tegen te komen!
nokkenasketting ?
Renault Clio RL 1.2 (1991)
3-deurs / 5v., handgeschakeld
Ervaringen
Dit is mijn eerste auto, als inruiler gekocht bij een dealer, (anders ging ie toch naar de handel)
ook geen garantie op gekregen, maakt ook niet uit, liep toch stage bij een autobedrijf...
Op zich bevalt hij goed, rijd goed, stuurt goed, zit is redelijk en hij is ruim genoeg, bij aankoop wel het halve remsysteem vervangen (van hoofdremcilinder tot wielremcilinder) en een onderhoudsbeurt uitgevoerd, nu al bijna een jaar geen problemen mee gehad, APK was eitje, alleen draagarmrubbers vervangen, dus betrouwbaarheid is dik in orde.
Minpuntjes heeft deze auto ook, met 60 paarden schiet het niet echt op, en echt zuinig is ie ook niet (1 op 13) wel is hij bij langere stukken zuiniger, en hij is ook niet de stilste.
Maar alles bij elkaar een leuke beginners auto, die redelijk betrouwbaar is gebleken en niet al te duur is, hoop er zeker nog een jaar mee te kunnen sturen!
Problemen
Problemen:
Bij aankoop, wielremcilinders, hoofdremcilinder, ruitenvegers em lampjes.
Verder zit er een ratel in de motor, lijkt op de kleppen, echter de klepspeling is oke, motor trekt goed voor een 1.2 dus het lijkt op een ingelopen nokkenas, opzich nog geen probleem dus.
Hoop voorlopig dus geen problemen tegen te komen!
nokkenasketting ?
Nee, hebben een riem.