Voor alle forum leden

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jolanda van Luco

Beste leden,

zoals jullie wellicht gemerkt hebben, heeft het bestuur het besluit genomen om Luco/Alpine-racer te royeren uit de Renault-Tuning Club.

De hoofdoorzaak van dit besluit is het forumgedrag, welk constant tegen de regels van ons forum in ging, in de zin van normen en waarden.

Sinds enkele maanden is hier tussen bestuur en moderators veel aandacht aan besteed, er zijn vele waarschuwingen gegeven aan de betreffende persoon, en er is zelfs in het verleden als eens tijdelijke toegang tot ons forum ontzegd.

Helaas heeft dit niet geleid tot gedrag welke we wel kunnen accepteren. Vooral mensen die veel tijd in de club en het forum steken, waren vaak doelwit van uitlatingen die niet geaccepteerd hoeven worden. Dit eindigde de laatste weken in talloze opmerkingen over de voorzitter van deze club, waardoor dit besluit als laatste middel is klaargezet maar nog niet werd doorgezet. Dit omdat het toch een clublid is en Luco onze club ook op een positieve manier bijgestaan heeft, zowel in actie als financieel. Ook zijn we ervan bewust dat bijvoorbeeld van de voorzitters kant, zij het in geringere mate, geprikkeld gereageerd is op Luco.

Echter zelfs na opmerkingen van medeclubleden, tot telefoontjes toe over dit gedrag, is bij de laatste opmerking waarin de clubvoorzitter wederom beledigd wordt, besloten de toegang tot dit forum te ontzeggen en het lidmaatschap te beeindigen, om zo deze langdurige discussie een halt toe te roepen, daar in onze ogen geen andere oplossing mogelijk is. Het is voor ons bewezen dat Luco niet in onze verening past op deze manier. we willen hierbij benadrukken, dat er zeker niet uit persoonlijke redenen door de voorzitter gehandeld is. Dit is natuurlijk niet mogelijk, een voorzitter heeft hier alleen ook het recht niet toe.

We hopen dat we iedereen naar behoren heb ingelicht over deze actie.

Het bestuur van de Renault Tuning Club

Ik (luco) wil hierop als "slachtoffer" wel reageren

het is waar dat ik een tweetal waarschuwingen heb gehad
het is begonnen met een discussie die totaal uit een verkeerd opgevatte zin is begonnen, dat is uitgepraat maar blijkbaar weegt dat dus nog steeds mee.
welke uitlatingen worden door riel bedoelt? kritiek op het functioneren van het bestuur?

dat eindigde de laatste weken in talloze opmerkingen richting de voorzitter? nu ga je tever riel, ik heb je zelfs voorgesteld niet meer op elkaar te reageren omdat we het niet meer eens worden, ik heb getracht me daaraan te houden.
maar bij bijna elke post verscheen er van jouw een snerende of denigrerende opmerkig!!
als laatste was de snerende opmerking weer betweter, daar heb ik op gereageerd dat je een zielig mannetje bent en hoppaaaaaaaaa weer een ban en geroyeerd
maar in jouw ogen ben ik begonnen
en als je zegt dat het niet persoonlijk is lieg je
er staat zelfs in een post van jouw dat je persoonlijk moeite met mij hebt!!!!

natuurlijk is het bestuur het met je eens, logisch

maar je haalt aan dat je zelfs telefoontjes over mij hebt gehad, dat is goedkoop riel, natuurlijk heb je die gehad.
ik heb jouw zelf een keer gewaarschuwd dat ze ook over het bestuur wel eens klagen, maar dat was niet war jij hoorde alleen positieve dingen en nam mijn verhaal niet serieus.
daarna is het echte gedonder begonnen.

ik vind dus dat het bestuur niet tegen kritiek kan en iedereen die kritiek heeft wordt de mond gesnoerd

en ik ben zo stom geweest om er wel wat over te zeggen, en inderdaad soms wat grof maar wel met de bedoeling mensen wakker te schudden en met het idee dat dat beter was voor de club
erg stom gedacht
want het huidige bestuur is als 4 handen op 1 buik en luisteren naar niemand

daarom vinden jullie ook geen vrijwilligers

verder riel is duidelijk dat dit verhaal door jouw getypt is en niet door een onpartijdig bestuurslid

Met toch vriendelijk groet Luco

Ferdy
Über-Spammer

die zijn we al een keer tegen gekomen hier :)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ja maar nou kan ik het ook lezen :beer:
sieger everts
Contacteer:

met het royeren van luco is een grote motivatie weggevallen om dit forum te bezoeken. (N) . Is er al een Poll opgestart om te kijken hoe de (betalende) leden er tegenoverstaan? Ik ben ook wel fan van luco's opvattingen, OPEN en eerlijk,en ja daar hoort wel eens een pittige uitspraak bij.

maar goed.. hoe denken jullie er over..
Shaquille

Ik kom misschien pas net kijken maar ik heb wel het idee dat Luco 150% Renault gek is en wel op dit forum thuis hoort. (Y) Maarja het probleem is dat men soms de dingen anders opvat dan dat ze bedoelt worden. :wink:
Schrijf tekst is geen spreek taal waarbij je gevoel duidelijk kan maken. Natuurlijk helpen de Emoticons wel een beetje maar ook weer niet helemaal.
Laten we eens naar ons zelf kijken, hebben we nog geen woorden gehad over een SMS'je dat je net ff anders bedoelde? Of op de MSN net een verkeerde type-spraak gemaakt waardoor de ander flipte??? :(

Ik weet dan ook niet alle voor geschiendenis maar heb wel het idee dat Luco en vrouw/vriendin erg idioot zijn.
Kijk hier heb je zo'n type-spraak "idioot" :D Niet in de vorm van stom, dom etc. maar meer in de vorm van betrokken, idolaat. :)

Laten we het nu gewoon gezellig houden op het forum en veel van elkaar leren zonder elkaar dwars te zitten.(Y) (L)

Make Love NOT War, of klinkt dit nu erg :pompom2: :nopom: :pompom: (F) FLOWER POWER, ik bedoel RENAULT (ALPINE) POWER :wink: :D
Riël
Über-Spammer

IK snap alle PRO's om hem hier te laten zijn, maar smileys of niet, belediging van mensen werd niet minder zelfs na veel herhaaldelijk waarschuwen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Car: Megane RS

Shaquille schreef: Schrijf tekst is geen spreek taal waarbij je gevoel duidelijk kan maken. Natuurlijk helpen de Emoticons wel een beetje maar ook weer niet helemaal.
klopt, maar sommige woorden kunnen erg helder overkomen, zeker na herhaaldelijk gebruik....
Jolanda van Luco

Riël schreef:IK snap alle PRO's om hem hier te laten zijn, maar smileys of niet, belediging van mensen werd niet minder zelfs na veel herhaaldelijk waarschuwen.

ik heb hier in word een aantal pms richting Luco waar nog veel grotere beldedigingen in staan
ik noem geen namen maar zal een aantal uitspraken hier neer zetten
als dat ook onder beledigen valt, worden deze leden dan ook geroyeerd???

onder andere

Klootzak
betweter
Ziek misselijk mannetje
pleur op naar een opel forum
apekop
hufter
en verder nog veel meer die ik er maar niet bij zal zetten
want als ik deze stukjes lees heb ik zin om te gaan slaan en dan blijft Luco nog rustig

zeggen en schrijven twee waarschuwingen en toevallig net nadat er wat met jouw was gebeurd riel
maar het is niet persoonlijk

wel is het dan vreemd dat de moderators die nooit moeite hadden met luco geen moderator meer zijn

ow nee dat is natuurlijk ook toeval |: |: |: [/b]
Haas

Jolanda van Luco schreef: wel is het dan vreemd dat de moderators die nooit moeite hadden met luco geen moderator meer zijn

zoals? :)
je wou zeggen dat die eruit gewerkt zijn omdat ze geen probs hadden met Luco en "het grote plan" tegen zouden werken? Conspiracy Theory gezien ofzo? |:
mods staan los van t bestuur en omgekeerd, we rooien onze eigen zaakjes.....als dat nu nog neit duidelijk is, weet ik het ook niet meer.
Jolanda van Luco

en weer wordt er maar op 1 zin gereageerd?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Haas reageert op het stuk wat hem als moderator aangaat..logisch toch?
:S
Haas

precies....
Riël
Über-Spammer

Jolanda van Luco schreef:
Riël schreef:IK snap alle PRO's om hem hier te laten zijn, maar smileys of niet, belediging van mensen werd niet minder zelfs na veel herhaaldelijk waarschuwen.

ik heb hier in word een aantal pms richting Luco waar nog veel grotere beldedigingen in staan
ik noem geen namen maar zal een aantal uitspraken hier neer zetten
als dat ook onder beledigen valt, worden deze leden dan ook geroyeerd???

onder andere

kl%%%k
betweter
Ziek misselijk mannetje
pleur op naar een opel forum
apekop
hufter
en verder nog veel meer die ik er maar niet bij zal zetten
want als ik deze stukjes lees heb ik zin om te gaan slaan en dan blijft Luco nog rustig

Goed ik geloof het, maar je weet zelf dat ik geen van bovenstaande letters naar Luco getiept heb, nooit en te nimmer niet. Wat andere gebruikers tiepen wéét ik niet en kan ik ook niet weten.
Ik had graag geweten van wie deze aantijgingen dan wél komen, daar er hier ook geen misverstanden ontstaan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
frank_williams

Jolanda van Luco schreef: wel is het dan vreemd dat de moderators die nooit moeite hadden met luco geen moderator meer zijn

Ik snap niet dat dit er bij wordt gehaald. De reden dat enkele mods vertrokken zijn heeft niks te maken met wie dan ook. Tot op heden heb ik me buiten het hele circus omtrent Luco gehouden maar dit moet ik ff toelichten. Ik heb zelf kunnen ondervinden dat je als mod veel tijd en moeite in het forum moet steken. Als die tijd er op gegeven moment simpelweg niet is is het beter om te stoppen. Dit was voor mij (en ik spreek ook namens anderen) de voornaamste reden.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Het was geen perma ban werd er ergens gezegd.... wat is de duur dan van deze uitsluiting ?
Haas

royeren zegt genoeg denk ik....
R5alpineturbo
Contacteer:

triestige zaak,
maar wat mij het meeste stoort is het feit ,ongeacht wie gelijk heeft of niet, dat dit wordt "uitgevochten" op het forum.
aan de andere kant versta ik luco als je het in de doofpot stopt dan geraak je toch nergens maar toch heb ik er mijn bedenkingen bij.
zoals velen weet ik bijgod niet het fijne van het verhaal en kan ik ook nooit gaan zeggen, dit wil ik trouwens niet, wie er gelijk heeft.

en dat luco een renault/alpine fan is van het eerst uur dat betwijfel ik niet. ik vindt gewoon dat er aan beide kanten soms wat volwassener kan worden gereageerd. men smijt veel sneller een minder vriendelijk woord dan dat men een vriendelijk woord kan formuleren.
zelfs al wordt er op een forum nogal bot gereageerd ben je dan niet beter om je mond te houden en te tonen dat je slimmer bent????

mvg thomas
206 rc

ik vind het ook jammer dat luco weg is hier.. (mede omdat het me achterbuurman is tuurlijk..) ik weet niet precies wat er gespeeld heeft.. ik vind het alleen zeer jammer dat ie weg is.. hij is renault man in hart en nieren dat is zeker ,en heeft er veel verstand van, zal z,n reacties en verhalen missen hier.. luco en jolanda sterkte.. groete elibert de achterbuurjongen
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Ik vind het wel makkelijk om nu alles bij Luco neer te leggen. Wat mij de laatste tijd nogal opviel was dat wanneer Luco een post plaatste, Riel als een van de eerste, zoniet als eerste moest reageren.

Als ik dan lees dat een en ander al een aantal maanden loopt, tja Haas wie weet Conspiracy Theory? Misschien wel!
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
antoine
Car: Renault Clio III RS

Waarom halen jullie ook niet meteen de banner van Luco eraf?
Biesheuvel is zeker ook via Luco gegaan?
Volgend jaar 3 sponsoren minder (Y) ga zo door.
Ad van Haperen
Contacteer:

antoine schreef:Waarom halen jullie ook niet meteen de banner van Luco eraf?
als een banner betaald is heeft hij het recht te blijven staan lijkt mij, voor zover ik weet was dat ter compensatie van gemaakte kosten van de toertocht dus zal er wel een lengte zijn afgesproken en die moet dan ook voldaan worden
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef: Biesheuvel is zeker ook via Luco gegaan?
nee
som er es 3 op?
antoine

dennisvr schreef:
nee
som er es 3 op?
Oke 2 dan.

le alpine en Mabo. (Y)
antoine

Ad schreef:
antoine schreef:Waarom halen jullie ook niet meteen de banner van Luco eraf?
als een banner betaald is heeft hij het recht te blijven staan lijkt mij, voor zover ik weet was dat ter compensatie van gemaakte kosten van de toertocht dus zal er wel een lengte zijn afgesproken en die moet dan ook voldaan worden
Och Luco heeft ook voor een jaar betaald, krijgt hij nu geld terug? (Y) :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

antoine schreef:
dennisvr schreef:
nee
som er es 3 op?
Oke 2 dan.

le alpine en Mabo. (Y)

Mabo was volgens mij al heel lang club sponsor voordat luco hier kwam :)
R5GTT. Drive it like you stole it
antoine

Heb ik gezegt dat dat door Luco komt?
Goede reaktie, mabo is al langer sponsor, waarom weten ze dan zij email adres en telefoon nummer niet? :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:Och Luco heeft ook voor een jaar betaald, krijgt hij nu geld terug? (Y) :wink:
nee, heeft ie niet direct voor betaald, dit is een vergoeding van het bestuur voor het geld wat ie in de toertocht heeft betaald. Is dus niet echt een sponsor.

Mabo: geen idee, ben geen sponsorcoordinator.
-PAZ-
Über-Spammer

wie weten welk adres en tel nr niet, kan effe niet volgen waar je op doelt
antoine

antoine schreef:
mabo is al langer sponsor, waarom weten ze dan zijn email adres en telefoon nummer niet? :wink:
vrij duidelijk lijkt me.
antoine

dennisvr schreef:
antoine schreef:Och Luco heeft ook voor een jaar betaald, krijgt hij nu geld terug? (Y) :wink:
nee, heeft ie niet direct voor betaald, dit is een vergoeding van het bestuur voor het geld wat ie in de toertocht heeft betaald. Is dus niet echt een sponsor.
.
Sorry Dennis, bedoelde eigenlijk zijn lidmaatschap. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

antoine schreef:
antoine schreef:
mabo is al langer sponsor, waarom weten ze dan zijn email adres en telefoon nummer niet? :wink:
vrij duidelijk lijkt me.
ah oke, zal wel aan mij liggen dan (S)

je bedoelt nr van mabo??, dat was mijn vraag
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

wie is ze? wie bedoel je met zijn?
Ik kan er ook maar weinig van maken?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef: Sorry Dennis, bedoelde eigenlijk zijn lidmaatschap. :wink:
Nee, lees de statuten (vrijelijk bij de KVK opvraagbaar) er maar op na

zal ff citeren
artikel 7,lid 4
Wanneer het lidmaatschap in de loop van het verenigingjaar eindigt, blijft desalniettemin de jaarlijkse bijdrage voor het geheel verschuldigd.
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Pff en dat de druppel in het ACT gevallen is voor een hollands bandje dat te hilarisch is voor deze wereld.. :~

Is dit niet gewoon uit de hand aan het lopen?

Ik heb Luco & Jolanda leren kennen op de RCB meeting van dit jaar (weet niet of ze dat zelf wel nog weten :p ) maar dat zijn toch echt wel leuke mensen hoor met een grote bagage aan Renault kennis!

Ok ja, ik heb ook wel gemerkt dat Luco recht voor de raap is (met het lullen samen met Jochem DH) maar je merkt ook wel dat zoiets meer voor de lol is.. sommige mensen kunnen daar beter mee om dan andere uiteraard, maar volgens mij worden hier teveel reply's verkeerd geïnterpretteerd..

Wijs niemand van het forum hier met de vinger hoor, Luco's laatste reactie was er misschien wel wat over maar ik lees hier zoveel van andere leden die ook zo scherp uit de hoek kunnen komen! Maar daarvan weten jullie dan echt dat het niet zo bedoeld is..?!

Ach, vind het zonde hoor.

DroesJunior
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Jongens het is gedaan ...juiste belissing ja of nee ??????
Met een ander bestuur was het misschien helemaal niet zover gekomen, of het was al veel eerder gebeurd....

Ieder heeft een mening ...... en ik kan alleen maar zeggen : maakt ff niet uit hoe en wat, maar als er iemand "tegen" het bestuur is of in ieder geval kritiek op het bestuur heeft, aldan niet om in zijn of haar ogen verbeteringen te bewerkstelligen ......vind ik het zeer slecht dat datzelfde bestuur de "macht" heeft om de betreffende persoon te royeren....

Daar zou je eigenlijk een soort "jury" voor moeten hebben .......
Gesloten