hittezekering in de kachelweerstand van safrane RXE 3.0i v6

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
rxe 3.0 i v6 full options
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 nov 2006 8:44
Locatie: breda
Contacteer:

Volgens de vele vraag en antwoorden kwam ik op het idee dat het bij mn safrane ook wel eens iets met mn kachelweerstand van doen te kunnen hebben.
Meer eigenlijk omdat de garages het over 475 euro hebben.

Ik heb dus een airco aan mn aanjager hangen en geen wind in mn auto.
Als je aan de rijwind voelt dan voel je tochwel een aangename warmte (als het buiten flink vriest) maar de wind is er niet meer.

Het dashbord showt een SERVICE lichtje en het sprekende dashboard vermeldt steeds bij het starten: airco not operating; check handbook as soon as possible.

Wie van jullie renaultspecialisten kan mij aan een voordeligere optie helpen als 475 euro's?

Ik heb het zo koud!!!

Jeff |:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die hitte-zekering zit vaak daar waar de bedrading de ventialtorbehuizing in gaat. Je schroeft dan het connectordeel los, en kan 'm d'r uit halen. Geen idee of dat bij een safraan vanonder de bijrijders-voetenruimte moet, of vanuit de parafan, moet je ff kijken.
rev it like a rental
rxe 3.0 i v6 full options
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 nov 2006 8:44
Locatie: breda
Contacteer:

Menno schreef:Die hitte-zekering zit vaak daar waar de bedrading de ventialtorbehuizing in gaat. Je schroeft dan het connectordeel los, en kan 'm d'r uit halen. Geen idee of dat bij een safraan vanonder de bijrijders-voetenruimte moet, of vanuit de parafan, moet je ff kijken.

tja, daar wordt sinterklaas niet vrolijk van.
Heeft iemand misschien zon digitaal werkplaatshandboek om te kopieren?
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Ik heb dit zelfde probleem bij mijn laguna gehad.

Aan de bijrijders kant zit rechts bij de voeten een langwerpige stekker, die gaat in de motor van de aanjager.

Stekker eruit halen ( waarschijnlijk zie je een aantal brandplekken, aangezien het nog wel eens doorbrand) stekker ff beetje schoonmaken.
Dan voorzichtig de stekker er weer in duwen, je zal zien dat hij dan weer contact maakt en het weer doet.

Vaak moet je ff beetje pielen om hem goed werkend te krijgen.

Is dit niet het geval, dan is denk ik het motortje kapot, kosten ongeveer 200 a 250 nieuw, op de sloop zijn ze bijna niet te verkrijgen aangezien dit een bekend probleem is bij Laguna/Safrane.
(N)
Succes
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
rxe 3.0 i v6 full options
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 nov 2006 8:44
Locatie: breda
Contacteer:

MikeVV schreef:Ik heb dit zelfde probleem bij mijn laguna gehad.

Aan de bijrijders kant zit rechts bij de voeten een langwerpige stekker, die gaat in de motor van de aanjager.

Stekker eruit halen ( waarschijnlijk zie je een aantal brandplekken, aangezien het nog wel eens doorbrand) stekker ff beetje schoonmaken.
Dan voorzichtig de stekker er weer in duwen, je zal zien dat hij dan weer contact maakt en het weer doet.

Vaak moet je ff beetje pielen om hem goed werkend te krijgen.

Is dit niet het geval, dan is denk ik het motortje kapot, kosten ongeveer 200 a 250 nieuw, op de sloop zijn ze bijna niet te verkrijgen aangezien dit een bekend probleem is bij Laguna/Safrane.
(N)
Succes

echt echt echt tof deze manier van communiceren;

Ik trk da stekkertje losw; bemerkt inderdaad twee gekleurde steker ingangen; ik krab met een horlogeschroevendraaier het roet weg en hij begint gewoon te blazen.

later stopt hij weer en ik zie dat de stekergaatjes ietwat aan de grote kant zijn geworden dus druk ik ze met de horlogeschroevendraaier weer wat in elkaar en...... zelfs de airco werkt ook weer.
Alleen die kapt er steeds weer mee; moet zeker ageperst worden maar dat zien we over een half jaartje maar weer.

Heerlijk heerlijk warm is het weer in mn ex silvie Toth (oprichtster van Tempo Team uitzendbureau's directie autootje.

Bedankt man....
Plaats reactie