Motor R19 16V / Clio 16V verschil?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Shaquille
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 13 sep 2006 21:54
Locatie: Tiel

Sorry het zal ongetwijfeld vaker zijn gevraag maar kon het zo 1,2,3
niet vinden :D

Wat is het verschil tussen een 19 16V blok en een Clio 16V?
De ene zegt geen verschil de andere weer in de kabelboom. Maar als
er geen verschil zou zitten in het blok dan toch ook niet in de kabelboom?
Dan zit de sensor toch niet in eens aan de linkerkant ipv. de rechterkant bij
wijze van.... :~ of zie ik dat verkeerd.

Wat kan ik verwachten als ik een 19 blok in de clio ga proppen?
Is dit te doen voor een onervaren monteur?
En wat is de geschatte tijd voor de eerste keer dit te gaan doen?
Iemand misschien een mooie :foto: reportage ervan? of een beetje handige
beschrijving.

Thnx :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dash is verschillend en daardoor de kabelboom ook denk ik
en er zullen vast nog wel meer dingen net even iets anders zijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Shaquille
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 13 sep 2006 21:54
Locatie: Tiel

dat het dash anders is snap ik :D De 19 is ook wat langer dus zal de boom ook wel langer zijn :lol: (I) .

Maar ik zat aan het kale blok te denken zonder kabelboom deze knop je
toch gewoon over of zie ik dat verkeerd?? :wink:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

- Inlaatspruitstuk is anders (die van de Clio16V is kleiner)
- Een F7P 704 (R19 16V blok) heeft geen olietemperatuursensor in het onderblok)
- De stationair stappenmotor zit bij het spruitstuk bij de Clio en bij de R19 16V op het thermostaathuis
- Thermostaathuis is dus ook anders
- De waterpomp is anders aangezien de Clio16V stuurbekrachtiging als optie had

Het 1 en ander is wel prima passend te maken.

de Clio16V heeft een F7P 722 motor en de R19 16V heeft een F7P 704 motor
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

tevens is de kabelboom van de motor anders en de motorsteun/distributiekap aan de distrbutiezijde
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En de beugels voor dynamo en stuurbekrachtigingspomp, en de pomp zelf zijn anders. In feite is álles wat aan de voorkant op het blok geschroefd zit anders. Zoals koelleidingen en slangen, stuurbekrachtigingsleidingen en slangen.

Maar je kan wel alles omschroeven, de kale motor is wél hetzelfde.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Shaquille schreef:
Wat kan ik verwachten als ik een 19 blok in de clio ga proppen?
Is dit te doen voor een onervaren monteur?
En wat is de geschatte tijd voor de eerste keer dit te gaan doen?
Iemand misschien een mooie :foto: reportage ervan? of een beetje handige
beschrijving.

Thnx :)

Voor een onervaren monteur is dit best lastig. Alles moet van de clio motor af, alles moet van de 19 motor af, en dan schroef je alles van de clio motor op die 19 motor. Het pást allemaal wel, maar denk ook aan nieuwe pakkingen voor inlaat etc. Je moet ook niet wat vergeten van kabels aan te sluiten en dergelijke, want dan zoek je je later de pleuris.

Heb het 1x gedaan en was er 2 dagen zoet mee. Viel mij behoorlijk tegen.
Dan zit de sensor toch niet in eens aan de linkerkant ipv. de rechterkant bij
wijze van.... :~ of zie ik dat verkeerd.

Wél dus ;)
Shaquille
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 13 sep 2006 21:54
Locatie: Tiel

Dus als ik het goed begrijp is het best wel een geitenklus. :D
Als ik een kale 19 motor heb is enkel het verschil de olie sensor of niet?
Heeft zo'n 19 dan niet ook van die "moeilijke'' metertjes in z'n dash zitten? 8).
En wat betreft de waterpomp wat is daar anders aan als je ABS hebt?
Koeling is toch alleen van het blok? abs heeft dat toch niet nodig? :s
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De waterpompen zijn gewoon hetzelfde.

Als je een kale clio motor hebt, kan je alles gewoon overzetten van je 19 motor. Past dan gewoon zonder problemen. En als je een beetje handig bent doe je dat in een dag.

Let erop dat je ook het thermostaathuis over moet zetten.

Wat je kan laten zitten op de clio motor:

- Uitlaatspruitstuk
- Vliegwiel + koppeling ( koppeling preventief vervangen is verstandig)
- Oliedruksensor (achterop de motor)
- Oliedrukschakelaar (voorop de motor)
- kleppendeksel
- Waterpomp (mits in goede staat, anders preventief vervangen)
- Carterpan (tenzij de 19 motor een stalen carterpan heeft)
- Ontsteking
- Pingelsensor
Plaats reactie