Velgen megane 2

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Ferry

Hallo,

Na een tijdje renault loos te zijn geweest ( had een clio 2 2002 1.6 16v dynamique) heb ik weer een renault aangeschaft.

Het is een megane 2 dynamique 3 deurs in de kleur zwart ( noir nacre)geworden.

Nu zitten er standaard 16 inch lm velgen op. ik ben echter van plan om nervasport 17 inch aan te schaffen ( originele renault velg ) en daar de winterbanden die ik nog heb liggen op te monteren

Nu is de vraag of dat past. De maat van de banden is 225/45/17 ( komen onder een saab 9-3 sport sedan vector vandaan)

Verder vroeg ik mij af of iemand nog tips heeft m.b.t het verlagen van dit type megane.

Ik ben benieuwd,

Groeten Ferry
mtbiker

verlagen vanvoor is in ieder geval vrij simpel, die veerpoten liggen er snel uit, vanboven 3 bouten en vanonder 2.

Oh ja, klein detail, heb je al geprobeerd een lampje vanvoor te vervangen :D Mij lukt het ondertussen in 1 minuut zonder een wiel eraf te halen of de binnengardebou los te maken.
walter

Ferry schreef:Hallo,

Na een tijdje renault loos te zijn geweest ( had een clio 2 2002 1.6 16v dynamique) heb ik weer een renault aangeschaft.

Het is een megane 2 dynamique 3 deurs in de kleur zwart ( noir nacre)geworden.

Nu zitten er standaard 16 inch lm velgen op. ik ben echter van plan om nervasport 17 inch aan te schaffen ( originele renault velg ) en daar de winterbanden die ik nog heb liggen op te monteren

Nu is de vraag of dat past. De maat van de banden is 225/45/17 ( komen onder een saab 9-3 sport sedan vector vandaan)

Verder vroeg ik mij af of iemand nog tips heeft m.b.t het verlagen van dit type megane.

Ik ben benieuwd,

Groeten Ferry
Begrijp ik je nu juist dat je de winterbanden op de 17" gaat leggen? Het lijkt mij verstandiger om winterbanden op de 16" te monteren.
meggydriver

idd, en hoe breder de band hoe minder grip op sneeuw en ijzel.. dus beter op de 16 en dunne banden nemen als winterband
Plaats reactie