Voorgloeilampje gaat spontaan branden

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
elpee

Het voorgloeilampje van mijn Reanult Laguna 1.9DCI van sept 2001 gaat spontaan branden als de auto is gestart of tijdens een rit. Het valt me wel op dat dit bij lagere snelheid gebeurt of als ik in een file rijd of als ik weer opnieuw start en de motor nog warm is.
Robke
Car: Lexus IS250

Dat zou een indicatie kunnen zijn dat er een gloeier kapot is.

Ik denk dat het wel in de gebruiksaanwijzing zal staan wat het precies betekent.
Riël
Über-Spammer

Betekend dit niet 'motorstoring' ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Dit is inderdaad vaak de indicatie dat er 1 of meerdere gloeistiften aan vervanging toe zijn
Marcel J.

elpee schreef:Het voorgloeilampje van mijn Reanult Laguna 1.9DCI van sept 2001 gaat spontaan branden als de auto is gestart of tijdens een rit. Het valt me wel op dat dit bij lagere snelheid gebeurt of als ik in een file rijd of als ik weer opnieuw start en de motor nog warm is.

Verlies je ook vermogen?! Die van ons heeft dat ook gehad en toen was een of ander turbosensordingetjenogwat kapot....
elpee

Ja, er is ook sprake geweest van vermogensverlies, echter toen is inderdaad het turbosensordingetje vervangen.
Ben nog naar dealer geweest en deze heeft toch nog weer een niet goed functionerend contactje gevonden. Het probleem lijkt vooralsnog opgelost. De tijd zal het leren.
elpee

Nadat mijn Laguna deze week spontaan afsloeg en niet meer wilde starten, heeft de dealer hem thuis opgehaald, nagekeken en de brandstofpomp kreeg niet voldoende diesel vanwege een lekkage in de brandstoftoevoer.

Tevens is geconstateerd dat er 3 van de 4 gloeibougies NIET in orde waren. Deze zijn nu vervangen. In de tussentijd overigens geen storingsmelding ontvangen.

Overigens prima service, want alleen de gloeibougies en het plaatsen ervan werd in rekening gebracht. Dus geen kosten voor het thuis ophalen van de auto en geen kosten voor het uitlezen van de data.
Plaats reactie