Is een pakking-set voor Solex 28x34 Z10 nog te krijgen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Waar? Tegen welke prijs?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Bij http://www.carburettorspecialists.com/stock.htm hebben ze er voor £40 + BTW en verzendingskosten.

Ik zal daar maar op ingaan, gezien de overvloed aan reacties hier.

Ik zie net het antwoord van Marc 5t, mijn excuses dat ik te vlug van stapel liep, maar ...
mark 5t schreef:www.bccp.nl

succes!
Helaas, een complete afgang. De webstek van bccp is puur "flasj", en er bestaat geen 64-bit flasj-lezer (ik heb een 64-bit PC met een pure 64-bit Debian Linux, wat een pech voor bccp, ze moeten maar een html-versie voorzien).
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bccp kun je ook beter belen maandag
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

email werkt anders ook prima richting bccp
info@bccp.nl
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bccp rules echt hoor is gewoon eenhele goeie zaak
is dat een dubbele carb voor drukvulling?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je nu eens een projecttopic maakt ofzow ipv voor elke vraag een nieuw topic te openen :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Luco, in de meeste nieuwsgroepen prefereert men één onderwerp per "draad".

Ik zal misschien toch eens een berichtje richting bccp sturen, maar eigenlijk is de bestelling bij Carburettorspecialists al half geplaatst. Ik heb een paar uur zitten zoeken en bccp is daarbij niet naar boven gekomen, of tenminste,niet rap genoeg.

De Z10 is inderdaad tweetraps, de tweede kamer wordt mechanisch bediend, dus die kan zelfs bij laag toerental mee-spelen. Als hij goed trekt, kan hij met een aantal moderne wagentje mee.

Maar wat is "drukvulling"?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dit is geen nieuwsgroep :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

drukvulling --> turbomotor
Mark gaat ervanuit dat de carb op een 5 GTT komt :)
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Ha nee, de Solex zit op een 1,7l (F2N) Renault 5 Baccara.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nu die onderdelen moet je toch echt nog wel op iedere straathoek kunnen kopen.
hoef je echt niet uit engeland te laten komen hoor.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Een reparatiesetje (1.7 motor) voor een 28/34Z10 carb kost 32,56

even uit een mail gehaald die ik gekregen heb toen ik een revisieset voor mn carb besteld had
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

mark 5t schreef:nu die onderdelen moet je toch echt nog wel op iedere straathoek kunnen kopen.
hoef je echt niet uit engeland te laten komen hoor.
Mocht er zo'n straathoek zijn in Sluis, mag je het altijd laten weten. Andere adressen in Vlaanderen zijn even welkom.

Ik heb een berichtje naar bccp gestuurd. We zullen zien.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

OK, bestelliing geplaatst bij Renault zelf, €51 (+ btw?), waarschijnlijk eind deze week leverbaar. Er is nog hoop.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dus wel op elke hoek van de straat he :) (Y)
mooi voor je ik hoop dat ie straks weer lekker snort.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Bedankt, je hebt gelijk, maar ik vrees dat er nog wel wat werk aan zal zijn. Dit weekeinde een 150km afgelegd - het beestje deed vroeger zo veel niet in een maand - met af en toe serieus tegenpruttelen, en 's avonds, toen ze stilstond, is ze een halve liter water verloren, alleszins voor een deel via het overdrukventiel. Nu ja, één probleem met een keer.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Carburator helemaal opengegooid en gereinigd. De enige pakking die aan vervanging toe was, was die tussen de sokkel en het inlaatspruitstuk. Al het vuil zat eigenlijk aan de buitenkant van de carburator. Vlotterniveau een beetje bijgesteld en terug beginnen monteren.

En eindelijk gezien dat de voet van de carburator wel degelijk hol is. Na een paar honderd artikels over dat probleem gelezen te hebben, hier, op F2N, en waar nog, moet ik twee avonden over dat wonder der techniek gebogen zitten eer ik het euvel opmerk.

Ik dacht de hele tijd dat men het over die sokkel had, maar het is de voet van de carburator zelf. Ik was een beetje kwaad en heb hem onder de pers gezet, maar de smeerlap is veerkrachtig. Toch heb ik de indruk dat de kromming verminderd is. Ik zou iets veerkrachtigs tussen de voet en de sokkel moeten kunnen aanbrengen.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

ghp schreef:Ik dacht de hele tijd dat men het over die sokkel had, maar het is de voet van de carburator zelf. Ik was een beetje kwaad en heb hem onder de pers gezet, maar de smeerlap is veerkrachtig. Toch heb ik de indruk dat de kromming verminderd is. Ik zou iets veerkrachtigs tussen de voet en de sokkel moeten kunnen aanbrengen.
Smeerlap is het goede woord. Rommel is het.

Ik monteerde de carburateur altijd met een randje siliconenpakking tussen de voet en de bakelieten pakking. Wel eerst iets laten drogen, dan is het een prima afdichting. :) En met een zoetvijl de ergste kromming weghalen wil ook prima.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

En als ik een winkel voor autoonderdelen binnenstap en ik vraag naar "silliconenpakking", dan weten ze daar wat ik daarmee bedoel? Niet dat ik weet wat ik ermee bedoel, want ik dacht dat silicone niet tegen de hitte zou kunnen ... Daarnet nog een paar kennissen afgebeld om te horen of zij iets wisten dat zowel veerkrachtig als hittebestendig was ...

Ik ben dus niet de enige onwetende vlaming.

Bedankt Martijn, bedankt, :worship:

PS. Hoe verwijder je oude normale pakking van de bakelieten (Bakelandt, dat was een slimme vlaming) sokkels?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zoetvijl.....

nooit van gehoord
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik bedoel vloeibare pakking. Zit in een soort spuitbus, of in een tube:

[img]http://www.pitstop-shop.nl/media/kit_8_45_gr..JPG[/img]

Oude pakking verwijder je met een stanleymes. Voorzichtig eraf snijden. Of je haalt dat bakelieten ding nieuw, is niet al te duur.


@ Ray: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijl

- zoetvijl, voorzien van een heel fijne kap
- halfzoete vijl, voorzien van een middelmatige kap
- basterdvijl, voorzien van een wat grovere kap

8)
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Net een testrit gemaakt, gestopt, glaasje gedronken, kwartier later terug ingestapt en hij vertrok zonder het minste probleem.

Ik ben benieuwd.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Martijn, een kleine toelichting bij het gebruik van die vloeibare pakking? Een ander advies dat ik kreeg was om "vloeibaar metaal" te gebruiken - een twee-componenten spul.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Vloeibare pakking kan je zien als een gebruikelijke rubberen pakking. Alleen kan deze in iedere vorm gebruikt worden. Ideaal dus om de kromming op te vangen.
Wel eerst wat aan laten drogen, dan is het al veerkrachtig.

Vloeibaar metaal zou ik niet proberen. Je zou dan de kromming op moeten vullen. Het is de vraag of het houdt op het soort metaal waarvan de carburateur gemaakt is. Bovendien is het nogal agressief. Vloeibare pakking is dat helemaal niet.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Het probleem is helaas niet van de baan. 50km gereden, gestopt voor een boodschap, geen probleem. Thuisgekomen,, een twintigtal minuten bezig geweest, vertrokken, en het was weer miserie. Ik dank dat ik toch eens ga kijken of ik die electronische ontsteking niet aan een onderzoek kan onderwerpen. De Renix 234.
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

De miserie was opgelost toen ik weer de snelweg opreed en eens kon doorduwen, het is alsof er een krop uit z'n keel schoot. Bij m'n vriendin gekomen, gegeten, en na een klein uur de wagen weer eens gestart: geen enkel probleem, carburator eens bekeken, niets te zien, niets van vuil dat naar buiten lekt.

Vanmorgen tot hier in Brussel gereden, een goeie 100km probleemloos. Enige opmerking, toen ik hier in stad rondreed had ik de indruk dat hij iets ruwer draaide in ralentie, maar hij trok zonder probleem.

Kent er iemand de symptomen van gas in de benzineleidingen? En wat je er aan kunt doen?
Plaats reactie