Is een pakking-set voor Solex 28x34 Z10 nog te krijgen
Bij http://www.carburettorspecialists.com/stock.htm hebben ze er voor £40 + BTW en verzendingskosten.
Ik zal daar maar op ingaan, gezien de overvloed aan reacties hier.
Ik zie net het antwoord van Marc 5t, mijn excuses dat ik te vlug van stapel liep, maar ...
Ik zal daar maar op ingaan, gezien de overvloed aan reacties hier.
Ik zie net het antwoord van Marc 5t, mijn excuses dat ik te vlug van stapel liep, maar ...
Helaas, een complete afgang. De webstek van bccp is puur "flasj", en er bestaat geen 64-bit flasj-lezer (ik heb een 64-bit PC met een pure 64-bit Debian Linux, wat een pech voor bccp, ze moeten maar een html-versie voorzien).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
email werkt anders ook prima richting bccp
info@bccp.nl
info@bccp.nl
bccp rules echt hoor is gewoon eenhele goeie zaak
is dat een dubbele carb voor drukvulling?
is dat een dubbele carb voor drukvulling?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als je nu eens een projecttopic maakt ofzow ipv voor elke vraag een nieuw topic te openen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco, in de meeste nieuwsgroepen prefereert men één onderwerp per "draad".
Ik zal misschien toch eens een berichtje richting bccp sturen, maar eigenlijk is de bestelling bij Carburettorspecialists al half geplaatst. Ik heb een paar uur zitten zoeken en bccp is daarbij niet naar boven gekomen, of tenminste,niet rap genoeg.
De Z10 is inderdaad tweetraps, de tweede kamer wordt mechanisch bediend, dus die kan zelfs bij laag toerental mee-spelen. Als hij goed trekt, kan hij met een aantal moderne wagentje mee.
Maar wat is "drukvulling"?
Ik zal misschien toch eens een berichtje richting bccp sturen, maar eigenlijk is de bestelling bij Carburettorspecialists al half geplaatst. Ik heb een paar uur zitten zoeken en bccp is daarbij niet naar boven gekomen, of tenminste,niet rap genoeg.
De Z10 is inderdaad tweetraps, de tweede kamer wordt mechanisch bediend, dus die kan zelfs bij laag toerental mee-spelen. Als hij goed trekt, kan hij met een aantal moderne wagentje mee.
Maar wat is "drukvulling"?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dit is geen nieuwsgroep 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
drukvulling --> turbomotor
Mark gaat ervanuit dat de carb op een 5 GTT komt
Mark gaat ervanuit dat de carb op een 5 GTT komt

nu die onderdelen moet je toch echt nog wel op iedere straathoek kunnen kopen.
hoef je echt niet uit engeland te laten komen hoor.
hoef je echt niet uit engeland te laten komen hoor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Een reparatiesetje (1.7 motor) voor een 28/34Z10 carb kost 32,56
even uit een mail gehaald die ik gekregen heb toen ik een revisieset voor mn carb besteld had
even uit een mail gehaald die ik gekregen heb toen ik een revisieset voor mn carb besteld had
Mocht er zo'n straathoek zijn in Sluis, mag je het altijd laten weten. Andere adressen in Vlaanderen zijn even welkom.mark 5t schreef:nu die onderdelen moet je toch echt nog wel op iedere straathoek kunnen kopen.
hoef je echt niet uit engeland te laten komen hoor.
Ik heb een berichtje naar bccp gestuurd. We zullen zien.
dus wel op elke hoek van de straat he
mooi voor je ik hoop dat ie straks weer lekker snort.


mooi voor je ik hoop dat ie straks weer lekker snort.
Bedankt, je hebt gelijk, maar ik vrees dat er nog wel wat werk aan zal zijn. Dit weekeinde een 150km afgelegd - het beestje deed vroeger zo veel niet in een maand - met af en toe serieus tegenpruttelen, en 's avonds, toen ze stilstond, is ze een halve liter water verloren, alleszins voor een deel via het overdrukventiel. Nu ja, één probleem met een keer.
Carburator helemaal opengegooid en gereinigd. De enige pakking die aan vervanging toe was, was die tussen de sokkel en het inlaatspruitstuk. Al het vuil zat eigenlijk aan de buitenkant van de carburator. Vlotterniveau een beetje bijgesteld en terug beginnen monteren.
En eindelijk gezien dat de voet van de carburator wel degelijk hol is. Na een paar honderd artikels over dat probleem gelezen te hebben, hier, op F2N, en waar nog, moet ik twee avonden over dat wonder der techniek gebogen zitten eer ik het euvel opmerk.
Ik dacht de hele tijd dat men het over die sokkel had, maar het is de voet van de carburator zelf. Ik was een beetje kwaad en heb hem onder de pers gezet, maar de smeerlap is veerkrachtig. Toch heb ik de indruk dat de kromming verminderd is. Ik zou iets veerkrachtigs tussen de voet en de sokkel moeten kunnen aanbrengen.
En eindelijk gezien dat de voet van de carburator wel degelijk hol is. Na een paar honderd artikels over dat probleem gelezen te hebben, hier, op F2N, en waar nog, moet ik twee avonden over dat wonder der techniek gebogen zitten eer ik het euvel opmerk.
Ik dacht de hele tijd dat men het over die sokkel had, maar het is de voet van de carburator zelf. Ik was een beetje kwaad en heb hem onder de pers gezet, maar de smeerlap is veerkrachtig. Toch heb ik de indruk dat de kromming verminderd is. Ik zou iets veerkrachtigs tussen de voet en de sokkel moeten kunnen aanbrengen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Smeerlap is het goede woord. Rommel is het.ghp schreef:Ik dacht de hele tijd dat men het over die sokkel had, maar het is de voet van de carburator zelf. Ik was een beetje kwaad en heb hem onder de pers gezet, maar de smeerlap is veerkrachtig. Toch heb ik de indruk dat de kromming verminderd is. Ik zou iets veerkrachtigs tussen de voet en de sokkel moeten kunnen aanbrengen.
Ik monteerde de carburateur altijd met een randje siliconenpakking tussen de voet en de bakelieten pakking. Wel eerst iets laten drogen, dan is het een prima afdichting.

En als ik een winkel voor autoonderdelen binnenstap en ik vraag naar "silliconenpakking", dan weten ze daar wat ik daarmee bedoel? Niet dat ik weet wat ik ermee bedoel, want ik dacht dat silicone niet tegen de hitte zou kunnen ... Daarnet nog een paar kennissen afgebeld om te horen of zij iets wisten dat zowel veerkrachtig als hittebestendig was ...
Ik ben dus niet de enige onwetende vlaming.
Bedankt Martijn, bedankt,
PS. Hoe verwijder je oude normale pakking van de bakelieten (Bakelandt, dat was een slimme vlaming) sokkels?
Ik ben dus niet de enige onwetende vlaming.
Bedankt Martijn, bedankt,

PS. Hoe verwijder je oude normale pakking van de bakelieten (Bakelandt, dat was een slimme vlaming) sokkels?
zoetvijl.....
nooit van gehoord
nooit van gehoord
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik bedoel vloeibare pakking. Zit in een soort spuitbus, of in een tube:
[img]http://www.pitstop-shop.nl/media/kit_8_45_gr..JPG[/img]
Oude pakking verwijder je met een stanleymes. Voorzichtig eraf snijden. Of je haalt dat bakelieten ding nieuw, is niet al te duur.
@ Ray: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijl
- zoetvijl, voorzien van een heel fijne kap
- halfzoete vijl, voorzien van een middelmatige kap
- basterdvijl, voorzien van een wat grovere kap

[img]http://www.pitstop-shop.nl/media/kit_8_45_gr..JPG[/img]
Oude pakking verwijder je met een stanleymes. Voorzichtig eraf snijden. Of je haalt dat bakelieten ding nieuw, is niet al te duur.
@ Ray: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijl
- zoetvijl, voorzien van een heel fijne kap
- halfzoete vijl, voorzien van een middelmatige kap
- basterdvijl, voorzien van een wat grovere kap

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Vloeibare pakking kan je zien als een gebruikelijke rubberen pakking. Alleen kan deze in iedere vorm gebruikt worden. Ideaal dus om de kromming op te vangen.
Wel eerst wat aan laten drogen, dan is het al veerkrachtig.
Vloeibaar metaal zou ik niet proberen. Je zou dan de kromming op moeten vullen. Het is de vraag of het houdt op het soort metaal waarvan de carburateur gemaakt is. Bovendien is het nogal agressief. Vloeibare pakking is dat helemaal niet.
Wel eerst wat aan laten drogen, dan is het al veerkrachtig.
Vloeibaar metaal zou ik niet proberen. Je zou dan de kromming op moeten vullen. Het is de vraag of het houdt op het soort metaal waarvan de carburateur gemaakt is. Bovendien is het nogal agressief. Vloeibare pakking is dat helemaal niet.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Het probleem is helaas niet van de baan. 50km gereden, gestopt voor een boodschap, geen probleem. Thuisgekomen,, een twintigtal minuten bezig geweest, vertrokken, en het was weer miserie. Ik dank dat ik toch eens ga kijken of ik die electronische ontsteking niet aan een onderzoek kan onderwerpen. De Renix 234.
De miserie was opgelost toen ik weer de snelweg opreed en eens kon doorduwen, het is alsof er een krop uit z'n keel schoot. Bij m'n vriendin gekomen, gegeten, en na een klein uur de wagen weer eens gestart: geen enkel probleem, carburator eens bekeken, niets te zien, niets van vuil dat naar buiten lekt.
Vanmorgen tot hier in Brussel gereden, een goeie 100km probleemloos. Enige opmerking, toen ik hier in stad rondreed had ik de indruk dat hij iets ruwer draaide in ralentie, maar hij trok zonder probleem.
Kent er iemand de symptomen van gas in de benzineleidingen? En wat je er aan kunt doen?
Vanmorgen tot hier in Brussel gereden, een goeie 100km probleemloos. Enige opmerking, toen ik hier in stad rondreed had ik de indruk dat hij iets ruwer draaide in ralentie, maar hij trok zonder probleem.
Kent er iemand de symptomen van gas in de benzineleidingen? En wat je er aan kunt doen?