laguna op gas

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
weijo
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 15:59

Heeft hier iemand ervaring met een laguna 1.6 uit 2000 op gas??
Qua verbruik, maar ook of er veel problemen zijn met z'on configuratie.
Je hoort nog wel eens verhalen dat een sommige auto's niet lekker op gas rijden.
Ilhan1903
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 23 apr 2006 22:14
Locatie: Leerdam

Hoi,

Ik had hiervoor een laguna van 99 1.6 16v op gas.. 180.000 km stond ie toen ik het had verkocht, geen 1 x problemen mee gehad terwijl ik hem 4 jaar heb gereden.. Nu rijd ik in een nieuwe model ( 02 ) en weer op gas.. Geen 1 x slechte ervaringen gehad dus met een laguna op gas..

owja en deze verbuikt 1 op 8/9.. ik raad je 1.8 motor aan, daar rij ik nu in en die verbuikt 1 op 12
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gewoon kopen op LPG (Y), niets op aan te merken!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je regelmatig onderhoud laat doen, hoef je je nergens zorgen over te maken, gaat prima op gas (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je moet rekenen dat een auto op lpg zo'n 200.000 km probleemloos kan rijden. Erna kan (motor) slijtage wel een rol gaan spelen. Hangt er uiteraard vanaf hoe er met de auto is omgegaan, maar een auto op gas boven de 200.000 kopen kan wel tricky zijn, daar moet je geluk mee hebben.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

alleen koprevisie is vaak dan nodig. en dat kost ook heus niet de wereld, helemaal als je zelf handig bent
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als er iets echt kapot gaat bij hogere km standen is het vaak kleppen, kop of koppakking. als je dit hebt kan je er beter gelijk een zogenaamde gaskop opleggen
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Bart V schreef:Je moet rekenen dat een auto op lpg zo'n 200.000 km probleemloos kan rijden. Erna kan (motor) slijtage wel een rol gaan spelen. Hangt er uiteraard vanaf hoe er met de auto is omgegaan, maar een auto op gas boven de 200.000 kopen kan wel tricky zijn, daar moet je geluk mee hebben.
ligt er ook aan wanneer het gassysteem is ingebouwd. ;)

Tsja, koppakkinkje wil wel eens sneuvelen :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja goed, het zijn behoorlijke kosten, een koprevisie.

Maar die wegen ook niet echt op tegen het voordeel om gas te rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Als je elke tankbeurt het verschil van benzine en gas in een apart potje stopt (dus wat je kwijt zou zijn voor benzine, min het bedrag wat je aan gas getankt hebt), dan kun je tegen de tijd dat je er aan toe bent uit dat potje een nieuw motorblok in je laguna hangen :)
dominic
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 14 apr 2006 12:07

wat is dat voor domme opmerking.
dan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas. :gun: :gun:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dominic schreef:wat is dat voor domme opmerking.
dan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas. :gun: :gun:
Hehe.
Ook nog zo'n leken-opmerking.
Zit tegenwoordig 0,0 verschil in.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is Dom niet een afkorting van Dominic? :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

dominic schreef:wat is dat voor domme opmerking.
dan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas. :gun: :gun:
Nee dit is een lekkere opmerking... echt goed onderbouwd ook!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

een 1.6 16v? Motortje doet 't prima op gas, maar 't is wel errug underpowered voor een Laguna.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij rijdt t net wat beter dan de eerdere 1.8 16v's ... of vergis ik me nu?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo'n 1.6-16v is idd wel flink op toeren houden, dan gaat het nog wel, alleen in de stad mis je toch wel wat koppel.

Me pa rijd nu met een Laguna II 1.8-16v en dies eigenlijk nauwelijks sneller, maar wel meer koppel tussen 3 en 4000k rpm, dat rijd echt veel beter. Toch vond ik het 1.6'je wat levendiger rijden met die toeren.

Zeker in de clio heb je daar echt een leuk autootje aan.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Zo'n 1.6-16v is idd wel flink op toeren houden, dan gaat het nog wel, alleen in de stad mis je toch wel wat koppel.

Me pa rijd nu met een Laguna II 1.8-16v en dies eigenlijk nauwelijks sneller, maar wel meer koppel tussen 3 en 4000k rpm, dat rijd echt veel beter. Toch vond ik het 1.6'je wat levendiger rijden met die toeren.

Zeker in de clio heb je daar echt een leuk autootje aan.
Joa maar ik doel op die ouwe 1.8 16v
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Richardmd11
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 15:54

Ik heb voorheen een Laguna 1.8 16v (1999) op (Euro)Gas (G3) gehad.
Helaas was ik er niet echt over te spreken. De auto zelf was prima, maar de gas-installatie had de nodige problemen; Verbruik was af en toe erg hoog (1 op 6), backfires, luchtfilter die er steeds afvloog, compressorlekken, etc.
De auto heeft vaak in de garage gestaan, een aantal keren ook teruggegaan naar Eurogas zelf, de installatie is in totaal twee keer vervangen, pas na 3 jaar werkte de rotzooi fatsoenlijk.
Inmiddels een Laguna II 1.9dCi. Als deze motor in 1999 had bestaan, was ik nooit aan het LGP-avontuur begonnen.
Wellicht dat de huidige gasinstallaties beter zijn, maar voor mij nooit meer.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

350.000 probleemloze eurogas km's. Waarschijnlijk inbouwstation hoor, dat is 99% het geval bij problemen, foute inbouw.
Maargoed, de negatieve verhalen hoor je het meest :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

190.000 probleemloze 1.8 16V Laguna I ph II kilometers... Vialle Lpi installatie (lekker meer vermogen dan op benzine, lekker puh :p )










(dan hebben we het wel over 1 a 2 hele pk's :gitar: :lol: :wink: )
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weet iemand wat het kost om een Laguna 1 in deze tijden te laten ombouwen naar G3 onderbouw? En hoeveel liter is de onderbouw in een Laguna 1, 40 of 50? En wat is de extra gewichtstoeslag hiervan?

Wie-o-wie :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Weet iemand wat het kost om een Laguna 1 in deze tijden te laten ombouwen naar G3 onderbouw? En hoeveel liter is de onderbouw in een Laguna 1, 40 of 50? En wat is de extra gewichtstoeslag hiervan?

Wie-o-wie :p
vanaf 1500 euro.

40, 50 zelfs 60 is mogelijk.
Alleen is de vloer dan wat hoger. Grotere tank = wat duurder, grootste en kleinste maat zal zich 100 euro schelen?

Komt wel een kilotje of 30 bij schat ik.

Maar laguna 1 moet je toch echt voor occasion met gas gaan, daar is een nieuwe installatie wel zonde, je vind ze op elke staathoek met gas?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja alles is 1.8 en daar mag je bijna nix mee sleuren en het is ook niet echt een strepentrekker. De 2.0's met climate control (toch wel fijn) beginnen vanaf 2500.

Dusja als je een, standaard rijk uitgeruste, V6-8v koopt voor rond de 1000-1500 en daar voor 1500 een installatie inkleppert heb je ook wel een aardige kilometervreter leek me zo.
Nielz
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 apr 2007 11:11
Locatie: Bergeijk

Richardmd11 schreef:Ik heb voorheen een Laguna 1.8 16v (1999) op (Euro)Gas (G3) gehad.
Helaas was ik er niet echt over te spreken. De auto zelf was prima, maar de gas-installatie had de nodige problemen; Verbruik was af en toe erg hoog (1 op 6), backfires, luchtfilter die er steeds afvloog, compressorlekken, etc.
De auto heeft vaak in de garage gestaan, een aantal keren ook teruggegaan naar Eurogas zelf, de installatie is in totaal twee keer vervangen, pas na 3 jaar werkte de rotzooi fatsoenlijk.
Inmiddels een Laguna II 1.9dCi. Als deze motor in 1999 had bestaan, was ik nooit aan het LGP-avontuur begonnen.
Wellicht dat de huidige gasinstallaties beter zijn, maar voor mij nooit meer.
als je gas gaat rijden in een 16v blok zou ik gaan voor Vialle LPi
merk je niets aan (behalve dat de injectors wat tikken)
en verlies aan ruimte ;)
tevens zijn de 1.9DCi motoren er in 2000 gekomen bij de Laguna phase 2 ;)
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Riël Notermans schreef:350.000 probleemloze eurogas km's. Waarschijnlijk inbouwstation hoor, dat is 99% het geval bij problemen, foute inbouw.
Maargoed, de negatieve verhalen hoor je het meest :)
Klopt Riél dikwijls zijn het de creapy inbouwstation die de fun bederft.
Heb mijn kabelboom er een paar weken tussenuit laten knippen + door laten solderen, loopt weer als een speer

dan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas.
een LPI install geeft +5 pk :~


1.6 je in een laguna is idd onderbemeten, ga dan voor een 1.8 of een 2.0
Zelf heb ik een 2.0 en had er eigenlijk een beetje meer van verwacht.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Nouja alles is 1.8 en daar mag je bijna nix mee sleuren en het is ook niet echt een strepentrekker. De 2.0's met climate control (toch wel fijn) beginnen vanaf 2500.

Dusja als je een, standaard rijk uitgeruste, V6-8v koopt voor rond de 1000-1500 en daar voor 1500 een installatie inkleppert heb je ook wel een aardige kilometervreter leek me zo.
Dat is waar.
Maar ga dan aan 2000-2500 denken voor een 6 cilinder installatie. LPi is dan erg duur, maar een net gasdampinjectiesysteem is dan wel lekker. Dan ga je niet met een goedkoop mengstuk klooien, wel?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kweenie, kep niet zoveel know-how van gas, daarom vraag ik het.

Ik wil niet zo'n underpowered ding en gewoon iets waar je fatsoenlijk een autoambu mee kan gaan trekken. Kep nog ff aan een Saffie zitten denken, maar das gelijk wel heel lomp. Zeker gezien ik ook veel binnendoor kachel.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

KLIK
MOD
Let op je marktplaats-links aub :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Moet airco hebben he ...

wat is hier mis mee dan?

KLIK


Een safrane rijdt wel grandioos en het lijkt niet kapot te kunnen.
Maarja, die lust wel een slok binnendoor. Als zal het voor een 2.0 wel meevallen.

Met een dikke 2.5 neem je die extra liters gas op de koop toe hoor :p T is wel effe wennen, maar ja.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Trouwens, hier over de grenz kosten ze een ruk minder.

Kijk wat dit voor lekkere kar is:

klik

en deze bij mij om de hoek maar daar zul je wat klepjes om moeten zetten of een paar andere koppen :p

klik


allebei de dikste uitvoering ongeveer :p
MOD
Let op je links Riël..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

VOlgens mij is zo'n schadebak invoeren ook nog goedkoop ook nog.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Riël, je links.. :~

:beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou een V6 kost hier ook ongeveer zoiets, heb je misschien een iets ouwere maargoed.
Met een import zit je ook nog met de BPM, die smerige keuringrompslomp (RDW amsterdam is echt een hell). en dan ook nog eens een gasombouw.
Niet rendabel dus.

Die 2.0 is niet veel mis mee, behalve ongespoten bumpers en hijs groen :p
Er stond een mooie zwarte voor €2950, maar dies pleite.

Naja ik zal eens een gasinbouwstation mailen voor een prijsopgaaf voor een V6, als dat nog onder de 2k kan blijven is dat best leuk :)
Iemand nog links naar goeie inbouwstation mbt Reno? Liefst nog in de buurt ook als het ff kan...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zit jij aan svennies v6 te denken?
Plaats reactie