laguna op gas
Hoi,
Ik had hiervoor een laguna van 99 1.6 16v op gas.. 180.000 km stond ie toen ik het had verkocht, geen 1 x problemen mee gehad terwijl ik hem 4 jaar heb gereden.. Nu rijd ik in een nieuwe model ( 02 ) en weer op gas.. Geen 1 x slechte ervaringen gehad dus met een laguna op gas..
owja en deze verbuikt 1 op 8/9.. ik raad je 1.8 motor aan, daar rij ik nu in en die verbuikt 1 op 12
Ik had hiervoor een laguna van 99 1.6 16v op gas.. 180.000 km stond ie toen ik het had verkocht, geen 1 x problemen mee gehad terwijl ik hem 4 jaar heb gereden.. Nu rijd ik in een nieuwe model ( 02 ) en weer op gas.. Geen 1 x slechte ervaringen gehad dus met een laguna op gas..
owja en deze verbuikt 1 op 8/9.. ik raad je 1.8 motor aan, daar rij ik nu in en die verbuikt 1 op 12
Gewoon kopen op LPG
, niets op aan te merken!

Je moet rekenen dat een auto op lpg zo'n 200.000 km probleemloos kan rijden. Erna kan (motor) slijtage wel een rol gaan spelen. Hangt er uiteraard vanaf hoe er met de auto is omgegaan, maar een auto op gas boven de 200.000 kopen kan wel tricky zijn, daar moet je geluk mee hebben.
ligt er ook aan wanneer het gassysteem is ingebouwd.Bart V schreef:Je moet rekenen dat een auto op lpg zo'n 200.000 km probleemloos kan rijden. Erna kan (motor) slijtage wel een rol gaan spelen. Hangt er uiteraard vanaf hoe er met de auto is omgegaan, maar een auto op gas boven de 200.000 kopen kan wel tricky zijn, daar moet je geluk mee hebben.

Tsja, koppakkinkje wil wel eens sneuvelen

Ja goed, het zijn behoorlijke kosten, een koprevisie.
Maar die wegen ook niet echt op tegen het voordeel om gas te rijden.
Maar die wegen ook niet echt op tegen het voordeel om gas te rijden.
Als je elke tankbeurt het verschil van benzine en gas in een apart potje stopt (dus wat je kwijt zou zijn voor benzine, min het bedrag wat je aan gas getankt hebt), dan kun je tegen de tijd dat je er aan toe bent uit dat potje een nieuw motorblok in je laguna hangen 

Hehe.dominic schreef:wat is dat voor domme opmerking.
dan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas.![]()
Ook nog zo'n leken-opmerking.
Zit tegenwoordig 0,0 verschil in.
-
- Car: R19.R
Nee dit is een lekkere opmerking... echt goed onderbouwd ook!dominic schreef:wat is dat voor domme opmerking.
dan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas.![]()
Volgens mij rijdt t net wat beter dan de eerdere 1.8 16v's ... of vergis ik me nu?
Zo'n 1.6-16v is idd wel flink op toeren houden, dan gaat het nog wel, alleen in de stad mis je toch wel wat koppel.
Me pa rijd nu met een Laguna II 1.8-16v en dies eigenlijk nauwelijks sneller, maar wel meer koppel tussen 3 en 4000k rpm, dat rijd echt veel beter. Toch vond ik het 1.6'je wat levendiger rijden met die toeren.
Zeker in de clio heb je daar echt een leuk autootje aan.
Me pa rijd nu met een Laguna II 1.8-16v en dies eigenlijk nauwelijks sneller, maar wel meer koppel tussen 3 en 4000k rpm, dat rijd echt veel beter. Toch vond ik het 1.6'je wat levendiger rijden met die toeren.
Joa maar ik doel op die ouwe 1.8 16vSteven schreef:Zo'n 1.6-16v is idd wel flink op toeren houden, dan gaat het nog wel, alleen in de stad mis je toch wel wat koppel.
-
Ik heb voorheen een Laguna 1.8 16v (1999) op (Euro)Gas (G3) gehad.
Helaas was ik er niet echt over te spreken. De auto zelf was prima, maar de gas-installatie had de nodige problemen; Verbruik was af en toe erg hoog (1 op 6), backfires, luchtfilter die er steeds afvloog, compressorlekken, etc.
De auto heeft vaak in de garage gestaan, een aantal keren ook teruggegaan naar Eurogas zelf, de installatie is in totaal twee keer vervangen, pas na 3 jaar werkte de rotzooi fatsoenlijk.
Inmiddels een Laguna II 1.9dCi. Als deze motor in 1999 had bestaan, was ik nooit aan het LGP-avontuur begonnen.
Wellicht dat de huidige gasinstallaties beter zijn, maar voor mij nooit meer.
Helaas was ik er niet echt over te spreken. De auto zelf was prima, maar de gas-installatie had de nodige problemen; Verbruik was af en toe erg hoog (1 op 6), backfires, luchtfilter die er steeds afvloog, compressorlekken, etc.
De auto heeft vaak in de garage gestaan, een aantal keren ook teruggegaan naar Eurogas zelf, de installatie is in totaal twee keer vervangen, pas na 3 jaar werkte de rotzooi fatsoenlijk.
Inmiddels een Laguna II 1.9dCi. Als deze motor in 1999 had bestaan, was ik nooit aan het LGP-avontuur begonnen.
350.000 probleemloze eurogas km's. Waarschijnlijk inbouwstation hoor, dat is 99% het geval bij problemen, foute inbouw.
Maargoed, de negatieve verhalen hoor je het meest

-
- Car: R19.R
190.000 probleemloze 1.8 16V Laguna I ph II kilometers... Vialle Lpi installatie (lekker meer vermogen dan op benzine, lekker puh
)
(dan hebben we het wel over 1 a 2 hele pk's
)

(dan hebben we het wel over 1 a 2 hele pk's

Weet iemand wat het kost om een Laguna 1 in deze tijden te laten ombouwen naar G3 onderbouw? En hoeveel liter is de onderbouw in een Laguna 1, 40 of 50? En wat is de extra gewichtstoeslag hiervan?
Wie-o-wie
Wie-o-wie

vanaf 1500 euro.Steven schreef:Weet iemand wat het kost om een Laguna 1 in deze tijden te laten ombouwen naar G3 onderbouw? En hoeveel liter is de onderbouw in een Laguna 1, 40 of 50? En wat is de extra gewichtstoeslag hiervan?
Wie-o-wie
40, 50 zelfs 60 is mogelijk.
Alleen is de vloer dan wat hoger. Grotere tank = wat duurder, grootste en kleinste maat zal zich 100 euro schelen?
Komt wel een kilotje of 30 bij schat ik.
Maar laguna 1 moet je toch echt voor occasion met gas gaan, daar is een nieuwe installatie wel zonde, je vind ze op elke staathoek met gas?
Nouja alles is 1.8 en daar mag je bijna nix mee sleuren en het is ook niet echt een strepentrekker. De 2.0's met climate control (toch wel fijn) beginnen vanaf 2500.
Dusja als je een, standaard rijk uitgeruste, V6-8v koopt voor rond de 1000-1500 en daar voor 1500 een installatie inkleppert heb je ook wel een aardige kilometervreter leek me zo.
Dusja als je een, standaard rijk uitgeruste, V6-8v koopt voor rond de 1000-1500 en daar voor 1500 een installatie inkleppert heb je ook wel een aardige kilometervreter leek me zo.
als je gas gaat rijden in een 16v blok zou ik gaan voor Vialle LPiRichardmd11 schreef:Ik heb voorheen een Laguna 1.8 16v (1999) op (Euro)Gas (G3) gehad.
merk je niets aan (behalve dat de injectors wat tikken)
en verlies aan ruimte

tevens zijn de 1.9DCi motoren er in 2000 gekomen bij de Laguna phase 2

Klopt Riél dikwijls zijn het de creapy inbouwstation die de fun bederft.Riël Notermans schreef:350.000 probleemloze eurogas km's. Waarschijnlijk inbouwstation hoor, dat is 99% het geval bij problemen, foute inbouw.
Heb mijn kabelboom er een paar weken tussenuit laten knippen + door laten solderen, loopt weer als een speer
een LPI install geeft +5 pkdan kun je net zo goed op benzine rijden.
wat beter rijdt dan gas.

1.6 je in een laguna is idd onderbemeten, ga dan voor een 1.8 of een 2.0
Zelf heb ik een 2.0 en had er eigenlijk een beetje meer van verwacht.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Dat is waar.Steven schreef:Nouja alles is 1.8 en daar mag je bijna nix mee sleuren en het is ook niet echt een strepentrekker. De 2.0's met climate control (toch wel fijn) beginnen vanaf 2500.
Maar ga dan aan 2000-2500 denken voor een 6 cilinder installatie. LPi is dan erg duur, maar een net gasdampinjectiesysteem is dan wel lekker. Dan ga je niet met een goedkoop mengstuk klooien, wel?
Kweenie, kep niet zoveel know-how van gas, daarom vraag ik het.
Ik wil niet zo'n underpowered ding en gewoon iets waar je fatsoenlijk een autoambu mee kan gaan trekken. Kep nog ff aan een Saffie zitten denken, maar das gelijk wel heel lomp. Zeker gezien ik ook veel binnendoor kachel.
Ik wil niet zo'n underpowered ding en gewoon iets waar je fatsoenlijk een autoambu mee kan gaan trekken. Kep nog ff aan een Saffie zitten denken, maar das gelijk wel heel lomp. Zeker gezien ik ook veel binnendoor kachel.
Moet airco hebben he ...
wat is hier mis mee dan?
KLIK
Een safrane rijdt wel grandioos en het lijkt niet kapot te kunnen.
Maarja, die lust wel een slok binnendoor. Als zal het voor een 2.0 wel meevallen.
Met een dikke 2.5 neem je die extra liters gas op de koop toe hoor
T is wel effe wennen, maar ja.
wat is hier mis mee dan?
KLIK
Een safrane rijdt wel grandioos en het lijkt niet kapot te kunnen.
Maarja, die lust wel een slok binnendoor. Als zal het voor een 2.0 wel meevallen.
Met een dikke 2.5 neem je die extra liters gas op de koop toe hoor

VOlgens mij is zo'n schadebak invoeren ook nog goedkoop ook nog.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Riël, je links..

Nou een V6 kost hier ook ongeveer zoiets, heb je misschien een iets ouwere maargoed.
Met een import zit je ook nog met de BPM, die smerige keuringrompslomp (RDW amsterdam is echt een hell). en dan ook nog eens een gasombouw.
Niet rendabel dus.
Die 2.0 is niet veel mis mee, behalve ongespoten bumpers en hijs groen
Er stond een mooie zwarte voor 2950, maar dies pleite.
Naja ik zal eens een gasinbouwstation mailen voor een prijsopgaaf voor een V6, als dat nog onder de 2k kan blijven is dat best leuk
Iemand nog links naar goeie inbouwstation mbt Reno? Liefst nog in de buurt ook als het ff kan...
Met een import zit je ook nog met de BPM, die smerige keuringrompslomp (RDW amsterdam is echt een hell). en dan ook nog eens een gasombouw.
Niet rendabel dus.
Die 2.0 is niet veel mis mee, behalve ongespoten bumpers en hijs groen

Er stond een mooie zwarte voor 2950, maar dies pleite.
Naja ik zal eens een gasinbouwstation mailen voor een prijsopgaaf voor een V6, als dat nog onder de 2k kan blijven is dat best leuk

Iemand nog links naar goeie inbouwstation mbt Reno? Liefst nog in de buurt ook als het ff kan...
-
- Contacteer:
zit jij aan svennies v6 te denken?