Los contact toerenteller Clio 16v '91

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Liquidtim

Hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw hier, na een tijdje te hebben rondgekeken en mijn eigen Renaul'tje te hebben gekocht heb ik me ook aangemeld op RTC :)

Ik zal me straks onder Wie is Wie? even voorstellen :wink:

Ik zit met het volgende probleem, mijn toerenteller heeft een los contact, tot gisteren haperde die, dan wel dan niet (hobbels etc.) Maar sinds vanmorgen doet ie dus helemaal niks meer, halve dash al uitelkaar gehaald en daar de kabels gechecked maar naar mijn weten geen breukje of iets dergelijks kunnen vinden (N) ..

Verder heb ik even bij de ontsteking gekeken welke kabels daar vanaf lopen maar daar word ik ook niet veel wijzer van (auto-leek) :~ maar dat komt wel!

Heeft iemand dit probleem al eerder gehad/ of n idee waar ik ergens zal moeten zoeken?

Thnxs alvast..Timmetjee
Liquidtim

Ik heb nog iets vreemds ontdekt, er komt een rode kabel in de motorruimte uit van achter de tellerbak maar deze is gebroken.. 'k kan alleen het andere deel van de kabel niet vinden |: .
Wat voor een kleur heeft de kabel van de toerenteller en waar komt die ongeveer uit? Ontsteking, bobine? :wink:
Robke
Car: Lexus IS250

Die rode kabel zal wel afgeknipt zijn denk ik, een kabel breekt niet zomaar. :wink:
Als het een wat dikkere daad is zal het wel een versterker kabel zijn of iets in die geest.

Het signaal van de toerenteller komt van de ontsteking, als ik me niet vergis is het de stekker met de enkele draad.
Liquidtim

Weet je toevallig ook welke kleur deze heeft? dan kan ik even zoeken achter het dash. De rode kabel is geen versterker kabel, daar is die weer te dun voor en komt nergens uit :~ beetje vreemd dus
Robke
Car: Lexus IS250

Het lijkt mij makkelijker dat je zelf even kijkt welke draad dat is, die volg je gewoon naar binnen via de stekker in de relaiskast naast de accu.......
Liquidtim

Okay, thanks :)
mdmx

heb ik ook gehad, even tikken tegen meters en hij deed t weer, uiteindelijk toerenteller mechanisme vervangen, nu ist weer goed.

Let even op dat je de donor tellerbak van hetzelfde merk vind, anders past t niet.
Bij mij was het sagem.

gr
Liquidtim

Ik heb het dash uit elkaar gehad om te kijken of hier het los contact zat, maar dit was niet het geval, alleen als ik aan wat kabels rammel in de motorruimte werkt de toerenteller, en dan gaat ook het ABS-lampje uit, maar na een paar straten en hobbels slaat de toerenteller weer af, en brand het ABS-lapmje weer.

Nu heb ik alle kabels zo'n beetje gehad maar heeft iemand een diee welke kabel dit pcies is, waar dit vanaf komt, kleur, waar die naartoe loopt?

Alvast bedankt :)
henry20

hoe sluit ik de toeren teller aan renault clio 94 1.2
op de schema staat de plus van de bobine maar je moet toch
een stuurstroompje hebben ????
Plaats reactie