Hoi allemaal.
Nieuw hier, net m'n eerste auto 'gekregen'. Zoals jullie al gokten een Renault...
Nou heb ik alleen op dit moment een probleem (met m'n start motor gok ik). Als de auto koud is wil hij niet starten, je kunt nog wel een relais horen klikken en volgens mij benzine inspuiten (of iets anders, in elk geval een pompje) maar de startmotor slaat niet eens aan.
Als hij mbv aanduwen gestart wordt en ik een tijdje gereden heb en dan de motor weer uitzet start die vervolgens wel normaal. Maar ik hoef dat maar een paar keer te proberen, en daarna doet ie dus weer helemaal niets.
Vriend van me vermoedde startmotor, dus heb al een 'nieuwe' bij de sloop gehaald, maar hij kan me voorlopig ff niet helpen, en wil hem graag toch weer aan de praat krijgen. Kan iemand me misschien helpen met wat ideetjes of tips?
Alvast heel erg bedankt.
Stijn Chapelle
Startmotor Renault 19 1.7 RN
Ja het is op zich goed te doen, een startmotor erin zetten...maar zonder sleutelervaring kun je beter iemand zoeken die t even voor je kan doen.
Ik vraag het me af of het de startmotor wel is. Is je accu nog wel goed??
ALs je start motor het niet doet, wil een tik op de startmotor zelf ook wel eens werken. Gewoon een tik met een dikke hamer. Niet te hard, maar wel een ferme tik
ALs je start motor het niet doet, wil een tik op de startmotor zelf ook wel eens werken. Gewoon een tik met een dikke hamer. Niet te hard, maar wel een ferme tik
Als ik met behulp van startkabels probeer te starten doet ie net zo goed niets... dus denk niet dat het dan aan de accu ligt, toch? mede doordat ie het prima doet als de motor 'warm' is...
Die tik moet ik nog eens proberen... maar snap dan nog steeds niet waarom die het wel zou doen als die warm is, maar niet als die koud is...
Die tik moet ik nog eens proberen... maar snap dan nog steeds niet waarom die het wel zou doen als die warm is, maar niet als die koud is...