Renault Twingo
Bj:2001
Benzine
Opeens deed mijn centrale deurvergrendeling het niet. Ik heb de deur open gemaakt met de sleutel en gewoon de motor gestart en een paar KM gereden.
Vervolgens motor afgezet, 10 minuten later geprobeerd om te starten, maar het lampje van de startonderbreker bleef knipperen. Na een aantal pogingen van sleutel er in , er uit , contact half draaien viel het lapmje van de startonderbreker compleet uit en het storingslampje ging aan. Motor startte helemaal niet meer.
Renault dealer kwam met een verhaal dat me boordcomputer vervangen moest worden omdat hij met de laptop de boordcomputer niet binnen kon komen om het uit te lezen. Achteraf alsnog de boordcomputer binnengedrongen met een andere garagehouder, dus boordcomputer was niet stuk. Via de computer zijn alle onderdelen van de auto in te lezen, behalve de "immobilizer" (startonderbreker) niet.
Conclusie:
Startonderbreker lampje blijft constant uit waardoor hij een blokkering oplevert voor het starten van de motor.
Hierdoor blijft het lampje van het storingslampje knipperen.
Kent iemand dit of een dergelijk probleem????
Startonderbreker lampje brand niet
Over wat voor auto hebben we het?
Batterijtje al vervangen van je sleutel?
Hoe is je startonderbreker er af gegaan toen je de auto met de sleutel hebt opengemaakt? Ik neem aan dat dat ook via de AB van je sleutel gaat?
Batterijtje al vervangen van je sleutel?

Hoe is je startonderbreker er af gegaan toen je de auto met de sleutel hebt opengemaakt? Ik neem aan dat dat ook via de AB van je sleutel gaat?
het is een zoals je al het vermoed een Twingo.
Heeft niet met de sleutels te maken, beide sleutels heb ik geprobeerd.
Toen hij in de eerste instantie de CV niet opende met de sleutel, heeft hij wel de motor kunnen starten nadat ik de sleutel in de contact had gestopt ,en het lampje van de startonderbreker zoals gewoonlijk oplichtte en uitging.
Na het afzetten va nde motor en na 10 min weer proberen begon hte probleem van het niet kunnen starten en startonderbreker lampje ging compleet uit en storingslampje ging aan.
Heeft niet met de sleutels te maken, beide sleutels heb ik geprobeerd.
Toen hij in de eerste instantie de CV niet opende met de sleutel, heeft hij wel de motor kunnen starten nadat ik de sleutel in de contact had gestopt ,en het lampje van de startonderbreker zoals gewoonlijk oplichtte en uitging.
Na het afzetten va nde motor en na 10 min weer proberen begon hte probleem van het niet kunnen starten en startonderbreker lampje ging compleet uit en storingslampje ging aan.
Ik vermoedde helemaal nix
Maar goed, dat doet er niet toe
Ik rij een oud Twingootje, zonder al die luxe, dus heb nooit een dergelijk probleem gehad...
Normaal gaat de startonderbreker er ook af, als je de deuren ontgrendelt? (met de AB)

Maar goed, dat doet er niet toe

Ik rij een oud Twingootje, zonder al die luxe, dus heb nooit een dergelijk probleem gehad...
Normaal gaat de startonderbreker er ook af, als je de deuren ontgrendelt? (met de AB)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ja maar de auto reageert helemaal niet op de AB.
normaal gesproken bleef het lampje van de startonderbreker knipperen ondanks dat ik de auto ontgrendelde met de AB. Dus de startonderbreker had geen samenhang met de ontgrendeling van de deuren met het CV.
normaal gesproken bleef het lampje van de startonderbreker knipperen ondanks dat ik de auto ontgrendelde met de AB. Dus de startonderbreker had geen samenhang met de ontgrendeling van de deuren met het CV.
Toch ff batterijtje(s) vervangen, ze kunnen ook allebei leeg zijnhastaman schreef:ja maar de auto reageert helemaal niet op de AB.

Geen zekeringen kapot? Ontvanger kan natuurlijk ook nog naar zn grootje zijn

Duidelijknormaal gesproken bleef het lampje van de startonderbreker knipperen ondanks dat ik de auto ontgrendelde met de AB. Dus de startonderbreker had geen samenhang met de ontgrendeling van de deuren met het CV.

Auto van mn ouders heeft ook startonderbrekeronderbreker (leuk scrabblewoord) in de sleutel zitten...
Kzou alleen niet weten wat de oplossing kan zijn voor je probleem

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Nee batterij kan niet, ik parkeer hem s'avond en in de ochtend doen beide sleutels het niet , kan niet!!!
Zekeringen heb ik allemaal al zoveel keer nagetrokken , niks aan de hand!!
Probleem ligt m ergens electronisch in de auto, maar waar en hoe is echt een groot vraag.
Er is inmiddels wel een bij mij bekend, gespecialiseerd garagebedrijf mee bezig om het uit te zoeken. Bij de dealer zit ok al makkelijk op 1500 euro als het aan hun ligt , stelletje leugenaars.
Zekeringen heb ik allemaal al zoveel keer nagetrokken , niks aan de hand!!
Probleem ligt m ergens electronisch in de auto, maar waar en hoe is echt een groot vraag.
Er is inmiddels wel een bij mij bekend, gespecialiseerd garagebedrijf mee bezig om het uit te zoeken. Bij de dealer zit ok al makkelijk op 1500 euro als het aan hun ligt , stelletje leugenaars.
Kan wel, geloof mij nou maarhastaman schreef:Nee batterij kan niet, ik parkeer hem s'avond en in de ochtend doen beide sleutels het niet , kan niet!!!

Je zult echt de eerste niet zijn

Ook die kunnen optisch in orde zijn, terwijl ze stiekum kapot zijnZekeringen heb ik allemaal al zoveel keer nagetrokken , niks aan de hand!!

Ik kan je dan toch ook niet verder helpen, succes en laat wel even weten wat het geweest is, kunnen mensen met een eventueel eenzelfde probleem er van lerenProbleem ligt m ergens electronisch in de auto, maar waar en hoe is echt een groot vraag.
Er is inmiddels wel een bij mij bekend, gespecialiseerd garagebedrijf mee bezig om het uit te zoeken. Bij de dealer zit ok al makkelijk op 1500 euro als het aan hun ligt , stelletje leugenaars.


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ik heb de auto uiteindelijk bij een renault dealer gebracht ver van huis, maar waar ik wel zeker wist dat ze eerlijk zouden zijn. Na het steken en meten van de electra is er tot de conclusie gekomen dat de Rekeneenheid van de auto kapot was gegaan.
Door de hevige regenval was er water doorgedrongen tot de dit onderdeel.
Probleem opgelost, Rekeneenheid van de auto vervangen en geprogrammeerd en heeft me 350 euro gekost. Ben er nog goed van af gekomen. Als ik naar de dealers zou luisteren die me wilden oplichten was ik er met een minum bedrag van 1500 euro misschien van af gekomen!!!
Door de hevige regenval was er water doorgedrongen tot de dit onderdeel.
Probleem opgelost, Rekeneenheid van de auto vervangen en geprogrammeerd en heeft me 350 euro gekost. Ben er nog goed van af gekomen. Als ik naar de dealers zou luisteren die me wilden oplichten was ik er met een minum bedrag van 1500 euro misschien van af gekomen!!!