De voorste schokdempers van m'n Express'je (bj '97)
zijn aan vervanging toe. Ik denk erover om deze te
vervangen door schokdempers van R5 GTT.
Welke kan ik dan best nemen? Van phase 1 of phase 2?
M'n Express'je is van '97.
Ik meen eens gehoord of gelezen te hebben dat door
het gebruik van R5 GTT schokdempers met originele veren
een Express zo'n 3 à 4 cm verlaagd wordt.
Klopt dit?
Alvast bedankt,
Greetz,
Schokdempers R5 GTT op Express
Ik neem aan dat je beweringen kloppen.. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat op sommige fuse's niet op de gt-veerpoot past, maar dat gaat gelukkig vaak niet op. Misschien is er in r5-fuse-land een exoot aanwezig.
Dat van Ph1 of Ph2 maakt niet veel uit. Het enige wat spreekt voor ph2 is dat dat beter schijnt te sturen. En een diesel blok is wat zwaarder als een normale r5 1.1 of 1.4 denk ik, dus dan zou je met een gt veerpoot wel eens 4-5 cm lager kunnen uitkomen idd.
Dat van Ph1 of Ph2 maakt niet veel uit. Het enige wat spreekt voor ph2 is dat dat beter schijnt te sturen. En een diesel blok is wat zwaarder als een normale r5 1.1 of 1.4 denk ik, dus dan zou je met een gt veerpoot wel eens 4-5 cm lager kunnen uitkomen idd.
Let wel dat je de complete veerpoot van de GTT neemt, dus niet alleen de schokdemper maar ook de veer en alle schotels/rubbers/lagers die erbovenop zitten.
En die verlaging kan nog wel eens tegenvallen, maargoed een setje 35mm verlagingsveren voor de GT kost ook niet de wereld.
En die verlaging kan nog wel eens tegenvallen, maargoed een setje 35mm verlagingsveren voor de GT kost ook niet de wereld.