Renault 5 GTT coupe phase 1 7% co

Vertel hier alles over je project.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

ik ben bezig voor een kennis een gtt coupe klaar te maken eigenaar zal zich waarschijnlijk zelf binnenkort hier melden
het gaat hier om een alpine blauwe orginele gtt coupe ik meen van 1985

ding is hier lopend neer gezet olie + filter vervangen en koelvloeistof
wil ik hem laten lopen om hem te onluchten slaat aan op 3 cilinders en paf vonkt niet meer.

iemand ideeen???

en ik vond 2 kabeltjes wat samen kwam tot 1 oog los onder de dynamo (kleur kabeltjes geel en bruin) moeten die bij de dynamo zitten ?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 17 jul 2007 19:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:ik ben bezig voor een kennis een gtt coupe klaar te maken eigenaar zal zich waarschijnlijk zelf binnenkort hier melden
het gaat hier om een alpine blauwe orginele gtt coupe ik meen van 1985

ding is hier lopend neer gezet olie + filter vervangen en koelvloeistof
wil ik hem laten lopen om hem te onluchten slaat aan op 3 cilinders en paf vonkt niet meer.

iemand ideeen???

en ik vond 2 kabeltjes wat samen kwam tot 1 oog los onder de dynamo (kleur kabeltjes geel en bruin) moeten die bij de dynamo zitten ?

weet nieman dit?? :shame:
of heeft iemand schema`s van een gtt?

dynamo is overigens ook los geweest :shame:
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Op de dynamo zitten 3 aansluitingen. Een +, een - en een voor de spanningsregelaar (origineel is dat een bruine stekker). Dus ik denk dat dat 'oog' op de - of de + van de dynamo moet zitten. Zitten de bougiekabels op de goede volgorde in de verdelerkap?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Johan schreef:Op de dynamo zitten 3 aansluitingen. Een +, een - en een voor de spanningsregelaar (origineel is dat een bruine stekker). Dus ik denk dat dat 'oog' op de - of de + van de dynamo moet zitten. Zitten de bougiekabels op de goede volgorde in de verdelerkap?


kabeltje is opgelost

volgorde klopt
bdp sensor doorgemeten 244ohm is gelijk aan die van mijn gte t dus is denk ik goed.
die ontstekingsunit krijgt ook massa en +
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bobine losdraaien van de ontstekingsunit en alle contacten schoonmaken.
tevens de verdelerkap,rotor en alle bougiekabels vervangen.
o ja een natuurlijk een setje nieuwe bougies dan doet ie het vast wel weer.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

mark 5t schreef:bobine losdraaien van de ontstekingsunit en alle contacten schoonmaken.
tevens de verdelerkap,rotor en alle bougiekabels vervangen.
o ja een natuurlijk een setje nieuwe bougies dan doet ie het vast wel weer.


de eigenaar neemt twee ontstekings units met bobine mee die extra bij de wagen zaten.

bougiekabels en verdeler enz komen er nu ook nieuwe op
bougies zijn nog in bestelling

foto`s volgen aankomende week wel een keer want het is echt een project.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Controleer of de voeding van de ontsteking nog wel ok is. Moet gewoon 12V opstaan bij contact (~)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

De eigenaar heeft net 2 andere ontstekingsunits gebracht eentje gemonteerd.
en jahoor hij loopt weer :)
Morgen zijn hopelijk de bougies binnen en meteen nieuwe bougiekabels bestellen en verdelerkap en rotor.

maar de de ontstekingsunit zit achter schutbord bij de krik zegmaar.
Is daarvoor een speciale langere bobinekabel nodig of kan ik gewoon een standaart setje bestellen?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

je hebt een langere nodıg he .....
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

jochem de haas schreef:je hebt een langere nodıg he .....
ja :p

maar zijn schijnbaar in set te bestellen met een bobinekabel van een 1m hoorde ik

maar hopelijk is snel alle binnen en deze gtt weer klaar en opgebouwd kan ik eindelijk weer verder aan mn eigen wagen waar ik nu dus weereens geen tijd voor heb.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
jochem de haas schreef:je hebt een langere nodıg he .....
ja :p

maar zijn schijnbaar in set te bestellen met een bobinekabel van een 1m hoorde ik

maar hopelijk is snel alle binnen en deze gtt weer klaar en opgebouwd kan ik eindelijk weer verder aan mn eigen wagen waar ik nu dus weereens geen tijd voor heb.
Had hier ook nog een setje bougiekabels en lange bobinekabel liggen.
Magnecor competition.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

peter5GTTurbo schreef:
Danny van Duren schreef:
jochem de haas schreef:je hebt een langere nodıg he .....
ja :p

maar zijn schijnbaar in set te bestellen met een bobinekabel van een 1m hoorde ik

maar hopelijk is snel alle binnen en deze gtt weer klaar en opgebouwd kan ik eindelijk weer verder aan mn eigen wagen waar ik nu dus weereens geen tijd voor heb.
Had hier ook nog een setje bougiekabels en lange bobinekabel liggen.
Magnecor competition.

hm dit lees ik weer te laat, want kom net thuis en hoorde van mn pa dat de onderdelen al in de garage liggen
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

de GTT is nu momenteel naar de spuiter om een klein plekje bij te laten werken en om de skirts en bumpers overnieuw grijs te laten spuiten

en daarna komt ie weer trug om afgebouwd te worden en dan kan er weer een verse APK op. en kan ie getectijleerd worden

wat is er nu aangedaan/vernieuwd
remschijven+blokken voor
remschijven+blokken achter
wiellagers achter
remleiding ontroest
nieuwe olie+ fileter
nieuwe koelvloeistof
nieuwe thermostaat
nieuwebougies+verdeler+rotor+kabels
nieuwe wisserbladen
nieuwe lucht en branstof-filter
en nog een helehoop kleine dingetjes

nog te doen kruiskoppelingen van stuurinrichting smeeren
banden rondom vervangen
opbouwen
en nog paar kleine dingetjes en klaar.

als de wagen trug is van de spuiter volgen de foto`s
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

vergeet de toplagers ook niet.. die dingen willen ook zo vaak vast rotten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:vergeet de toplagers ook niet.. die dingen willen ook zo vaak vast rotten
ok zal kijken maar als ik de stuurstang vastpakte voelde ik daar ook het knoepen iets in daardoor dacht ik dat het daarin zou zitten en niet daarin.
maar als de wagen trug is zal ik daar ook naar kijken (Y)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

de GT is trug van de spuiter en heb heb hem weer opgebouwd zover dat ie getectyleerd kan worden enz.

morgen alleen nog klein stukje slang van tank-ontluchting vervangen en dan kan ie getectyleerd worden en dan 4 nieuwe banden en dan apk :)

alleen nu wil de eigenaar een dumpvalve erop.
waar kan ik die aansluiten bij een phase 1 gtt coupe?

zag wel ergens in de dikke slang nie naar de carb. loopt een gedeelte afgestopt zotten zou ie daarop kunnen en waar moet de vacuum slang op.
kon er niet iets duidelijks over vinden op search
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

t stuk op de slang van carb naar IC, retourslangetje op slangetje van de ontsteking.
Immer wieder die verdammte Holländer
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

hier nog wel een zuiger dumpvalve met t stuk te koop
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

goed bezig! heb je ook foto's?

trouwens je nederlands is geweldig :p ..... moter (S)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

nou weer effe update

bij de gtt ligt de koppakking eruit.
oorzaak slang geknapt
maarja zoon van eigenaar rijd erin lampje gaat brande en auto gaat inhouden dus gestopt gebeld naar zn vader(eigenaar)
die aanwezig lampje is weer uit en zo weer 10km
thuis tot conclussie gekomen dat koelvloeistof laag stond
beld ie mij op en omschrijft het geval ik zo tja kan altijd dat bij verversen er nog lucht ingezeten had maarja ik zo pluimt ie wit? neej zegt ie.
ik ok mooi
hij laat zn zoon met de gtt koelvloeistof halen en belt meteen weer mij op: tja hij rookt beetje wit (N)

ik daar gekomen gtt koppakking tester erbij koppakking stuk, ook effe systeem afpersen slang gescheurd (N)

Vandaag en gisteren ben ik met de gtt begonne net de kop eraf liggen.

wat blijkt zit er een vrij nieuwe koppakking tussen :~
met een productiefout erin wat samen met het warm lopen fataal is geworden.

morgen gaat de kop naar de vlakker, en s`avonds weer ophalen en erop schroeven.

maar weet iemand de aanhaalmomenten van een GTT?
en wat zijn de juiste bougies van een GTT?
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Bougies is NGK B8EVX
kopbouten:
fase1:30 Nm
fase2:60-65 Nm
fase3:20 minuten warmdraaien
fase4:2,5 uur afkoelen
fase5:halve slag losdraaien
fase6:natrekken met 60-65 Nm
Na 1000-3000 km natrekken

volgens het grote boek mag de kop niet gevlakt worden..... :lol:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Heino schreef:Bougies is NGK B8EVX
kopbouten:
fase1:30 Nm
fase2:60-65 Nm
fase3:20 minuten warmdraaien
fase4:2,5 uur afkoelen
fase5:halve slag losdraaien
fase6:natrekken met 60-65 Nm
Na 1000-3000 km natrekken

volgens het grote boek mag de kop niet gevlakt worden..... :lol:
dat weet ik maar ik neem die gok liever niet dat de kop iets krom zou zijn na die klote koppakking
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Volgens mij wordt het ook bijna altijd gedaan, zoveel schelt het nou ook weer niet en een beetje meer compressie is ook niet erg. Behalve als je met veel druk gaat rijden, dan is een dikkere koppakking ook een mogelijkheid.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Heino schreef:Volgens mij wordt het ook bijna altijd gedaan, zoveel schelt het nou ook weer niet en een beetje meer compressie is ook niet erg. Behalve als je met veel druk gaat rijden, dan is een dikkere koppakking ook een mogelijkheid.
die gtt blijft mooi standaart, anders is blok weer zo stuk of zit ie ergens tege een boom als dat nu al nie is dus
en zoek dus helemaal niet voor een ander te vaak aan een gtt te werken
wat zitten daar veel slangen onder kap zeg
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Aan de andere kant, als je die slangen weghaalt is het best makkelijk sleutelen :lol:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

omdat ik geen upload site had en dus evvooo niet de goede slang kon aanwijzen en heb ik de igenaar van de gtt op pad gestuurd en na veel geouwehoer bij de renault dealer gisteren de slangen ontvangen.

alles gemonteerd en starten= geen compressie en niet lopen :(
oeps vergeten te kleppen stellen :shame:
dus kleppen stellen en starten en lopen maar alleen met choke erop (N)
bij carb. gekeken is de co stel schroef weg (N)

is zo`n co-stelschroef ook los te bestellen bij de renault dealer?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

jup
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Jochem de Haas schreef:jup
aha ok bedankt
maandag dan maar weer iemand langs de dealer sturen
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Jochem de Haas schreef:jup
aha ok bedankt
maandag dan maar weer iemand langs de dealer sturen
bestelnr R77 01 034 196 - CO-Schroef - €0,79
Altijd handig zo'n data base op http://www.5gt.nl

http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=90 ... sc&start=0
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

co schroef binnen
knalt er weer een slang (N)
dus die slang ook weer vervangen.
dus co afstellen
co meter geeft 7% aan en reageert niet op stel schroef (N)
iemand een idee wat er mis kan zijn?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jij bent toch monteur??? :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Danny van Duren schreef:co schroef binnen
knalt er weer een slang (N)
dus die slang ook weer vervangen.
dus co afstellen
co meter geeft 7% aan en reageert niet op stel schroef (N)
iemand een idee wat er mis kan zijn?
Sproeiertje niet in orde?
Kleppen goed gesteld?
Onsteking fatsoendelijk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:jij bent toch monteur??? :p
op school leer je tegenwoordig alleen maar loopt de wagen niet goed dan computer eraan. :D
dus niks meer met carb. enz
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël Notermans schreef:
Danny van Duren schreef:co schroef binnen
knalt er weer een slang (N)
dus die slang ook weer vervangen.
dus co afstellen
co meter geeft 7% aan en reageert niet op stel schroef (N)
iemand een idee wat er mis kan zijn?
Sproeiertje niet in orde?
Kleppen goed gesteld?
Onsteking fatsoendelijk?
tja ontsteking stond voor vervangen koppakking goed

500km geleden nieuwe bougies / kabels/verdeleren rotor vervangen
en nu dus koppaking vervangen en tot ondekking gekomen dat co-schref weg was nieuwe besteld bij renault.

tja sproeier weet ik niet heb carb niet open gehad
had voor koppaking wel idee dat ie wel wou maar snel ophield terwijl turbodruk wel bleef.

en kleppen zijn gesteld.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

carburateur een nieuw setje pakkingen schenken :biertjuh:
Plaats reactie