hallo,
mijn collega heeft een kangoo 55 diesel met 98000 km op de teller uit 1998. Nou is donderdag de dis riem geknapt, is dit normaal bij deze stand en zou de motor goed kapot zijn of zou het goedkoop gerepareerd kunnen worden
dis riem geknapt
98000 km is een twijfelachtige stand. Doorgaans is de interval zo'n 100.000 km of 4 jaar voor een diesel. Dat laatste wordt nogal eens vergeten. Wat renault specifiek op geeft weet ik niet, maar bij deze km-stand is de kmstand icm de leeftijd (8 jaar??) een logische verklaring voor het breken van de riem. Als de snaar eraf is kan je vrij duidelijk afleiden of de breuk door ouderdom, of een andere oorzaak onstaan is. Maar ik gok op het eerste.
-
- Contacteer:
flipp schreef:...zou de motor goed kapot zijn of zou het goedkoop gerepareerd kunnen worden
Je komt heel af en toe gevallen tegen waarbij een nieuwe riem en spanrol gemonteerd worden en de motor weer als een zonnetje loopt. Meestal is er wel motorschade, zoals kromme kleppen e.d.
Tja, goedkoop repareren. Ik weet niet wat een koprevisie kost en wat vaak gebeurd is dat er dingen vervangen worden uit voorzorg en omdat je er nu goed bij kunt (zoals de waterpomp). Het meerendeel van de kosten zal toch uit arbeidsloon bestaan.
Succes ermee.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Misschien is een gebruikt cilinderkopje ook een optie, al is een revisie van je eigen cilinderkop geen overdreven kostenpost gezien de (jonge) leeftijd van de auto.