Baccara: verbinding tussen AEI en inlaatspruitstuk

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
ghp

Kan iemand eens een blik onder de motorkap van zijn Baccara werpen?

Ik zou graag weten hoe de AEI (geintegreerde electronische ontsteking) met het inlaatspruitstuk verbonden is, bij een goed draaiende motor.

Bij mij vertrekt van de sensor van de AEI een dun buisje, dat tamelijk losjes in een zwaarder stukje leiding zit dat op zijn beurt op de nippel op het inlaatspruitstuk zit. Die constructie moet dienen om de druk (eigenlijk onderdruk of vacuum) te meten in het spruitstuk, dus had ik eigenlijk een tamelijk hermetisch geheel verwacht.

Mijn motor draait soms een tijdje vierkant (vierkant genoeg om stil te vallen bij warme motor), ik vroeg me af of het daar iets mee te maken kan hebben.
Bart V

Als je het wilt uitsluiten verbind je gewoon de inlaat rechtstreeks dmv een slangetje met de vacuum-vervroeging van de ontsteking. (want dat bedoel jij neem ik aan?) Dan kan je uitsluiten dat er eventueel een lekkage zit in de slang. Neem aan dat deze baccara een carburateur motor heeft?

Verder kan je eens kijken naar zaken als bougies-kabels-verdeler-rotor-massakabels-bdp-sensor-vacuumlekkage etc.

Allemaal mogelijke oorzaken voor het inhouden, of niet goed lopen van de motor.

Succes
ghp

De vacuum-vervroeging, ik wou dat ikhet zo mooi kon zeggen.

Maar dat zal het inderdaad zijn. Maar met één slangetje zal dat niet gaan, zelfs al had ik er ééntje van die lengte: de nippel op het inlaatspruitstuk is van een ietwat steviger formaat dan die van de vacuum-sensor.

Dus, als er een Baccara in de zaal is, werp eens een blik in uw blik.
Plaats reactie