Hallo
Ik heb een Renault Clio 1800 16V en nu heb ik een probleem met de ventilatie.
De ventilator doet het gewoon op stand 1, op stand 2 hapert ie soms, en op stand 3 doet ie helemaal niks...
Ik had via de search al iets gevonden, maar het was me nog niet helemaal duidelijk?
Wat kan het zijn, en wat kan ik eraan doen?
Ventilator Clio I
Nieuwe weerstand erin zetten. Zit vast als een stekker, eruit trekken, nieuwe halen en inpluggen... 

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
Onder het schutbord bovenaan je motorkap. Aan de passagierszijde. Ding kost bij de dealer iets van 20 euro.
Het kan ook de meerpolige stekker (zwart blok) zijn die niet helemaal fris meer is.
Het kan ook de meerpolige stekker (zwart blok) zijn die niet helemaal fris meer is.
onder je parafan, dus dat plasticen stuk onder je voorruit. Maak die aan de zijde van de krik ff open. Steek je klauw naar binnen of haal m er ff af. In het midden zit de ventilator van je interieurverwarming. Aan de bijrijderszijde zie je een stekker zitten die van je hoofdkabelboom afkomt. net achter de plek waar die stekker op de ventilator zit, lopen twee draden ( een rooie en een zwarte ) naar je verntilatormotor. Die kun je er aan beiden zijde afhalen (gewoon een stekkerverbinding. ) dat is je kachelweerstand. Deze zou kapot kunnen zijn, echter is het dan meestal zo dat stand 1 en 2 niets meer doen en stand 3 juist wel.
t kan ook aan je knop op je dash liggen, dat die slecht is. Dan moet je dat paneeltje ff losmaken. Vier torxjes van je radio bak (2 net naast je radio, 2 net onder je bedieingspaneel van je interieurverwarming. Dan moet je er nog twee losmaken en kun je met een btje draaien en pielen dat paneel eruit draaien. Kijk ff naar de stekker of deze niet gecorrodeerd is oid
t kan ook aan je knop op je dash liggen, dat die slecht is. Dan moet je dat paneeltje ff losmaken. Vier torxjes van je radio bak (2 net naast je radio, 2 net onder je bedieingspaneel van je interieurverwarming. Dan moet je er nog twee losmaken en kun je met een btje draaien en pielen dat paneel eruit draaien. Kijk ff naar de stekker of deze niet gecorrodeerd is oid