ik kwam laats deze duitse site tegen
hier is een jongen die een clio turbo gebouwd maar nu is die met grotere remmen bezig wat zal hij op deze site gebruikt hebben
Klik Hier
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1057.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1059.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1060.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1062.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1064.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1065.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1066.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1068.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1070.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1071.jpg[/img]
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1075.jpg[/img]
grotere remmen achter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
grotere remmen achter heeft weinig zin
beter een remdrukverdeler nemen en grotere remmen voor
beter een remdrukverdeler nemen en grotere remmen voor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
lijkt me idd ook niet echt een nuttige investering, grootste deel van je remvermogen komt toch van voor vandaan, beter daar een dikke brake-kit op, heb je remvermogen genoeg
R5GTT. Drive it like you stole it
Achter remt ongeveer 30% of minder mee t.o.v. voor. De 30% kunnen de standaard schijfremmen makkelijk aan. Als je een variabele drukregelaar gebruikt kom je zelfs tot de conclusie dat je achter nog minder mee moet laten remmen voor een stabiel remgedrag (circuitgebruik) Grotere remmen achter is dus voor de performance inderdaad zinloos, behalve dat het er wel geinig uit ziet. Enige wat wel zinvol kan zijn op de standaard remmen is een setje goede remblokken.
Verder wel leuk gedaan overigens hoor, zo te zien heeft hij tangen gebruikt van een peugeot 1.6GTI ofzo.
Als je toch remmenupgrades overweegt moet je echt beginnen op de vooras, daar heb je het meeste profijt van.
Verder wel leuk gedaan overigens hoor, zo te zien heeft hij tangen gebruikt van een peugeot 1.6GTI ofzo.
Als je toch remmenupgrades overweegt moet je echt beginnen op de vooras, daar heb je het meeste profijt van.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Voor de looks hoef je het niet te doen, want die schijven zijn niet of amper groter als standaard, alleen dikker (gevent.), maar dat zie je amper.Christian schreef:jongens voor heb ik al en ik rij met 17 inch en vind dit wel een mooie oplossing om het een beetje op tevullen wat voor ondedelen zal hij gebruikt hebben kan er niks wijs uit worden op dat topic
Ik vindt het een beetje overkill, geventileerde schijven ACHTER op een 1000kg auto.
Aan de andere kant: als de onderdelen courant zijn, en je kunt voor een paar centen die brackets (klauw opzich blijft behouden als ik het zo zie) en naven op de sloop halen, en een nieuwe set schijven en blokken.
Waar het vanaf komt is inderdaad een goeie vraag.
P106 GTI vind ik gewoon een slechte gok, tenzij dat iemand weet dat die achter standaard gevent. schijven heeft, wat ik erg betwijfel.
Zal wel een franse auto zijn (Bendix), waarschijnlijk. En gezien de brackets moet het ook zijn voor een klauw met handrem functie, en die zitten zo goed als altijd op de achteras, maar op de achteras is het zo zelden dat er gevent. schijven zitten. Naven zijn sowieso van achter, en auto met ABS, dus redelijk recent.
Kun je die kerel niet een mail sturen?
Wat wel een giga voordeel kan zijn aan een conversie achter: niet de standaard schijf/naaf in 1 meer, die helaas weleens afbreken onder hoge belasting, met als gevolg wegrennende achterwielen. Dat is niet leuk, geloof me, en dan had ik nog geluk....
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En of het nodig is: Ik geloof zelfs dat een clio maxi achter gewoon dunne schijven had, en geen geventileerde.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zullen wel schijven zijn van een voorkant neem ik aan
die passend gemaakt zijn of zo passen
die passend gemaakt zijn of zo passen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja Luco, Heldere Harry, dat snappen wij ook....Luco/Alpine-racer schreef:zullen wel schijven zijn van een voorkant neem ik aan
die passend gemaakt zijn of zo passen
Anyway, heb op die site gekeken, en m een mailtje gestuurd. Kijken of ie zn geheim wil delen.
MIsschien van citroen..?
Ik gok op een peugeot 205 1.6 GTI. Die hebben ook dit systeem, maar dan op de vooras, icm geventileerde schijven.
@menno: Zijn die 21 TXi naven hetzelfde als die van de clio cup RS? Of is de lagerdiameter anders?
@menno: Zijn die 21 TXi naven hetzelfde als die van de clio cup RS? Of is de lagerdiameter anders?
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 4 sep 2006 7:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
erwin gebruikt ook 21 txi spullen voor de remmenupgrades van een vijf
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
hallo
natürlich kann ich dir die teile sagen!
vorne:
Bremssattel li. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7711135734
Bremssattel re. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7711135735
Halter li. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701208555
Halter re. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701208556
Bremsscheibe Ø 300mm Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701207897
Bremsklötze Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701208122
Achsschenkel re. Renault Megane I 1.6 16V 8200171678 Aufnahme für
Dämpfer 2mm geschmälert
Achsschenkel li. Renault Megane I 1.6 16V 8200171673 Aufnahme für
Dämpfer 2mm geschmälert
Schraube M14x60 Renault Megane I 1.6 16V 7700822984
Mutter M14 Renault Megane I 1.6 16V 7703034152
hinten:
Bremssattel li. Renault Clio I 16V
Bremssattel re. Renault Clio I 16V
Bremszange li. Renault R11 7701029691 leicht überarbeitet damit BK
passen
Bremszange re. Renault R11 7701029692 leicht überarbeitet damit BK
passen
Bremsscheibe Ø 265mm innenbelüftet Renault R21 7701467955 Ø auf
240mm gedreht
Bremsklötze Renault Clio I 16V
Bremsklotz - Zusatzplatte Eigenbau Plannr. 0001
Radnabe Eigenbau Clio I 16V Bremsscheibe hi. original auf Ø 120mm
gedreht
Radlager Renault Clio I 16V
Klammersatz Renault R11 7701201836
die radnaben wurden aus originalen bremsscheiben gedreht
ich hoffe ich konnte dir helfen!
mfg
Mario
natürlich kann ich dir die teile sagen!
vorne:
Bremssattel li. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7711135734
Bremssattel re. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7711135735
Halter li. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701208555
Halter re. Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701208556
Bremsscheibe Ø 300mm Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701207897
Bremsklötze Renault Scenic II 1,9dci 120ps 7701208122
Achsschenkel re. Renault Megane I 1.6 16V 8200171678 Aufnahme für
Dämpfer 2mm geschmälert
Achsschenkel li. Renault Megane I 1.6 16V 8200171673 Aufnahme für
Dämpfer 2mm geschmälert
Schraube M14x60 Renault Megane I 1.6 16V 7700822984
Mutter M14 Renault Megane I 1.6 16V 7703034152
hinten:
Bremssattel li. Renault Clio I 16V
Bremssattel re. Renault Clio I 16V
Bremszange li. Renault R11 7701029691 leicht überarbeitet damit BK
passen
Bremszange re. Renault R11 7701029692 leicht überarbeitet damit BK
passen
Bremsscheibe Ø 265mm innenbelüftet Renault R21 7701467955 Ø auf
240mm gedreht
Bremsklötze Renault Clio I 16V
Bremsklotz - Zusatzplatte Eigenbau Plannr. 0001
Radnabe Eigenbau Clio I 16V Bremsscheibe hi. original auf Ø 120mm
gedreht
Radlager Renault Clio I 16V
Klammersatz Renault R11 7701201836
die radnaben wurden aus originalen bremsscheiben gedreht
ich hoffe ich konnte dir helfen!
mfg
Mario
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das makkelijk zon lijstje
netjes van hem


netjes van hem

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Naven zijn dus zelfbouw, en gewoon afgedraaide, originele schijven.
Heb zon geintje ook al ooit geflikt toen ik achter schijven op een fiesta wilde...en kreeg.
Alleen jammer dat op die manier het 'wegrennendewielen-syndroom' niet echt wordt verholpen.
Heb zon geintje ook al ooit geflikt toen ik achter schijven op een fiesta wilde...en kreeg.
Alleen jammer dat op die manier het 'wegrennendewielen-syndroom' niet echt wordt verholpen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
duitsers Luco, duitsers..... 

Wel érg veel aanpaswerk, en nu heeft ie zover ik weet nog altijd geen handrem?
Met megane-fuseestukken krijg je dus redelijk simpel 300mm remmen op de clio...
[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1238.jpg[/img]
Met megane-fuseestukken krijg je dus redelijk simpel 300mm remmen op de clio...

[img]http://members.etelnet.at/lang/bilder_c ... im1238.jpg[/img]
Wat zou de reden dan zijn dat ie megane-fusee's gebruikt?
Mij leek klauwen van Scenic DCi passen niet op originele fusee's maar wel op megane ?
Mij leek klauwen van Scenic DCi passen niet op originele fusee's maar wel op megane ?
misschien een grotere afstand hart as tot bevestiging remzadel? zodat je dus je remzadel niet hoeft aan te passen, maar wel een grotere arm?
Het verschil t.o.v clio RS remmen zit hem idd alleen in het "langere" zadel als ik het zo bekijk (of het is een RS klauw met een verleng-bracket) icm met een bracket past dat dus ook op je originele fusee.
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 4 sep 2006 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Hoezo geen handrem? wel hoor, hij gebruikt gewoon de org. klauw.Riël schreef:Wel érg veel aanpaswerk, en nu heeft ie zover ik weet nog altijd geen handrem?
De achterklauwen van een renault 11 dan, zo te zien.
Ik had begrepen dat ie voorklauwen had genomen
Ik had begrepen dat ie voorklauwen had genomen
