Probleem computer?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Gesloten
RickyD

Beste Renault bezitters,

Sinds vandaag ook aangemeld, nadat ik een aantal malen de site had bezocht. Zal me later wel voorstellen, incluisief pics van de auto.

Ik heb sinds een aantal maanden een benzine/ G3 Clio Initiale uit 2003 in bezit. Geweldig wagentje, een hoop extra’s en helaas ook wat problemen waar ik geen oplossing voor heb. Misschien dat een van jullie soortgelijke problemen hebben gehad en eventueel een oplossing hebben.

Afgelopen zondag was de (draaiende) auto stilgevallen en vervolgens met geen mogelijkheid aan te krijgen. Nadat de ANWB was geweest, is na het schoonpoetsen van de accu polen na 4/5 keer proberen de auto gestart. Echter, hierbij werd meteen medegedeeld dat het probleem niet verholpen was.

Blijkbaar is een storing in een van de modules/ computers aanwezig. Bij het uitvallen van de auto, was de startblokkering in werking gezet, waardoor een aantal zaken niet meer reageerde. De sleutel werd niet meer herkend (geen signaalherkenning??), buiten- en binnenverlichting deden het niet meer. Radio en dashboardverlichting deden het wel.
Helaas was dit niet de eerste keer dat het voorviel (trouwens stilvallen met draaiende motor was voor het eerst). Ik heb een aantal keren gehad, bij thuiskomst van werk, dat de auto na het uitdoen niet meer wilde starten. Na een klein uurtje starte hij weer. In eerste instantie dacht ik dat het aan de gasinstallatie lag, Hiervoor is uiteindelijk ook een nieuw programma ingelezen, maar blijkbaar was dat niet het probleem.

Bij navraag bij een Renaultgarage kreeg ik alleen als response dat men het probleem moet gaan zoeken. Aangezien ik een beetje huiverig ben voor garages, leek het me verstandig om het eerst zo te proberen.

Daarnaast heb ik ook een probleempje met een knipperend olielampjs en een gasinstallatie die niet goed stationair loopt. (Voor de gasinstallatie gaat de auto van de week weer terug.)

Voor de olielamp probleem zijn nu 2x de sensoren vervangen, echter probleem is nog steeds niet opgelost. Kreeg bij dealer iets te horen over een draadje wat vervangen zou moeten worden (???). (Uiteraard was dit nadat de kosten voor 1 sensor reeds ontvangen was.)

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Rick
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

dubbeltopic ;)

1 is genoeg

*locked*
Gesloten