Clio 1.4 naar een Rsi

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
tdekoning
Contacteer:

Het is de tijd geworden om ook maar eens een projectje te schrijven over mijn clio en de veranderingen die gaan komen. Na al vijf jaar rond gereden te hebben met mijn clio komt er binnen kort een lease auto en is er dus volop tijd om aan mijn clio te sleutelen.
Heb nu een 1.4 maar heb een Rsi motorblok aangeschaft, die in de komende maanden de 1.4 gaat vervangen. Ben wel in het bezit van de renault software maar kom niet achter wel versnellingsbak op het blok moet. Ik weet natuurlijk wel dat het een jb3 bak moet zijn maar welke suffix weet ik niet.
Het blok is uit 92 met de motorcode F3P712 en productienummer C001551.

Mijn vraag is of iemand (met een Rsi) eens kan kijken wat voor type versnellingsbak bij hem is gemonteerd. Tevens als iemand fotos heeft of kan maken van de motorruimte zal kunnen helpen bij de montage.

Al vast bedankt.
frank_williams

Haas
Car: Megane RS

:lol:

gelijk heb je wel..

als ik het me goed herinner een hebben we er bij marieke een JB3 037 bak onder gezet. Heb nog een rsi bak in de schuur liggen, zal straks ff dat nummer nakijken, ok? :)
tdekoning
Contacteer:

Haas schreef::lol:

gelijk heb je wel..

als ik het me goed herinner een hebben we er bij marieke een JB3 037 bak onder gezet. Heb nog een rsi bak in de schuur liggen, zal straks ff dat nummer nakijken, ok? :)

Al vast bedankt
Marieke

Haas schreef::lol:

gelijk heb je wel..

Staat geen nummer op die bak Haas ;) (als ik het goed heb...)

Mijn bakcode weet ik zo niet, zal straks ff koekeloeren oké?
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Die van mij is een JB3076, fabricage nr. C001584

Gr. Jeroen
Haas
Car: Megane RS

die van marieke is een 073 als ik t me goed herinner :)

ik loop ff naar de schuur .... :)

idd...geen nummer.
tdekoning
Contacteer:

Ik zie er toch vanaf om een rsi blok er in te hangen. Niet omdat het technisch te moeilijk is, maar om alles legaal te maken moet de auto verschillende testen bij de rdw ondergaan. Hierdoor kan tijdens een ongeluk de verzekering niet terugtrekken, wat wel kan gebeurern indien ik het blok er in hang en niet doorgeef aan de rdw en achterhaald wordt uit een technische controle.
De testen van de rdw lopen erg hoog op en kan ik beter gewoon een rsi zo kopen.

Dus hier topic afsluiten
Ferdy
Über-Spammer

op verzoek
Gesloten