Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Heb ik weer wil ik mijn vriendin naar huis brengen wil mijn turbo niet starten had het al een keer eerder gehad maar toen even aan duwen en de volgende keer startte hij gewoon weer. Dat deed hij vanavond weer zo maar ik wil toch graag weten wat er mis is. ik dacht de startmotor dat die even vast zit maar dit is al de 2e keer in 1 week en als ik hem probeer te starten hoor ik geen klik of iets dergelijks en de lampen beginnen ook niet minder fel te branden. Wie weet wat dit is? ik hoor het graag

Groeten
Job
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Startmotor kapot, of kabelbreuk of zo.... maar het waarschijnlijkste is startmotor kapot....

Gewoon slijtage, niets aan te doen... koolborstels versleten of zo...

JeTab
Pieter
Contacteer:

inderdaad,

heb ik laatst ook gehad. Startmotor kapot, kun je (laten) reviseren en wel een klotewerkje om te monteren en te demonteren.
Anonymous

had ik ook,maar ik ging opletten wanneer het gebeurde,en ik zag dat het alleen gebeurde als ik meer dan een uur had gereden of als de motor heel erg warm was,dus ik trok de conclussie dat de startmotor gewoon te warm werd door de turbo,hitteschild tussengezet en over was het probleem,misschien is dit bij jou ook het geval

good luck buddy
Job-turbo
Contacteer:

Het is inderdaad wel vaker als de motor heel warm is, maar hij stond ook een keer een hele dag stil dus ik denk dat ik hem maar moet laten vervangen/reviseren wat gaat mij dat ongeveer kosten dat reviseren en waar zit in hemelsnaam die startmotor ik kon hem gisteren niet vinden

Job
Pieter
Contacteer:

Dat is nou het hele probleem,

als je hem zo al bijna niet kunt vinden, hoe haal je dat ding dan weg.

De startmotor zit aan de bovenkant aan de kan van je schutbord ongeveer ter hoogte van je turbo op de versnellingsbak geschroefd. Misschien zit er inderdaad een hitteschild omheen.

Als er een hitteschild om je startmotor zit (dus niet om je turbo) moet je even loshalen zodat je startmotor er langs kan. Verder kun je overal gewoon bij zonder iets te moeten demonteren, maar wel heel moeilijk.
jnjansen_r5gtturbo

Het is geen fijn werkje zo'n startmotor vervangen, ik heb het zelf ook en keer moeten doen, maar je moet gewoon geduld hebben. Op deze site heeft het wel vaker gestaan, maar ik zal het nog en keer herhalen, drink ff wat lekkers tussendoor of doe wat "anders", want je krijgt geheid kramp in je handen. De prijs van een gereviserde startmotor weet ik niet precies, maar bij mij was het relais kapot en dat koste me 75 piek.

Veel succes en de mzzl, Jeof
ed_pret

Oke zal ff de werkwijze opnoemen :

-ouwde verwijderen
-biertje drinken
-nieuwe erinzetten
-biertje drinken en buurvrouw met korte rok nafluiten
-afwerken(nee niet de buurvrouw :smile:)
-biertje drinken om het af te leren

-volgende dag naar de garage en zeggen dat je zwager met z'n dronken kop het verkeerde onderdeel verwisselt heeft!!

Hehe hey ik wens je veel succes!! K'heb zelf geen idee wat en hoe met de startmotor zit (om hem te vinden zou ik de kabels vanaf de onstekingsmodule volgen, denk ik)

Avé!!
Pieter
Contacteer:

Je denkt volgens mij dat het een onmogelijk werk is. Zo erg is het nou ook weer niet. Dit moet je doen:

1. Hitteschild turbo verwijderen
2. Steun startmotor en steun bekabeling verwijderen en hitteschild startmotor losmaken
3. Stang tussen uitlaat en blok loshalen
4. Bekabeling startmotor losmaken
5. Drie bouten startmotor losmaken
6. startmotor eruithalen

1. spreekt voor zich
2. Als je onder je auto ligt, zie je net boven je carterpan drie steunen in het blok geschroeft. Deze haal je los. De steun achter op je startmotor, de steun van de kabel richting + van accu en een steun van het hitteschild (als dat nog aanwezig is) van je startmotor (moet los omdat je je startmotor anders niet weg krijgt
3. Je ziet tussen bak en blok als het goed is een stang lopen die los moet om je startmotor er langs te krijgen
4. Kabel van dynamo en naar accu met schroefje loshalen. Aanstuurkabel startmotor los trekken
5. Kun je allemaal net bij, Onder turbo zie je ze zitten (geloof M17)
6. Je startmotor haal je aan de zijkant weg. Handig is het om je rechtervoorwiel te demonteren.

En daarna precies andersom erin

sccs
reken op uurtje demonteren en uurtje monteren

En proost:wink:
Laatst gewijzigd door Pieter op vr 27 apr 2001 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ja als ik je probleem zo lees is het inderdaad je startmoter die afentoe niet helemaal juist staat.als er iets een kutwerk is dat het wel je ken er haast niet bij komme als je begint veel plezier ,als je het werkplaatshandboek hebt besteld dan kan je precies lezen wat je moet doen . (ben je slim geweest?)
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Grossie,

Klinkt leuk... maar dat is het ECHT niet...

NOG EEN TIP!!! Ga niet met een m17 sleutel die bouten proberen los te krijgen!!! Lukt echt niet, het is namelijk m16...

Als je (net als ik ooit gedaan heb) met een m17 sleutel die kop verneukt dan kan je het wel schudden...

JeTab
Job-turbo
Contacteer:

Tuurlijk ben ik slim geweest ik zit met smacht op dat WP handboek te wachten!!
Pieter
Contacteer:

Inderdaad M16, ik heb hem gisteren weer losgemaakt bij mijn eigen turbo, maar het is toch logisch dat je dat eerst even probeerd welke maat je moet hebben, doe ik in ieder geval wel altijd.

En wat bedoel je:
dat is het echt niet.

echt niet leuk of de omschrijving klopt echt niet, want ik heb het precies zo gedaan en het werkt prima op die manier.
Plaats reactie