Spanning nodig voor GPS ontvanger

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
japijo

Ik heb een oplaadbare GPS ontvanger.
Nu wil het nog wel eens gebeuren dat ik vergeet de GPS ontvanger op te laden waardoor soms halverwege de rit de ontvanger uitvalt.
Heel vervelend als je ook geen andere kaarten meer bij je heb.
Nu zou ik de GPS ontvanger ergens in de kofferbak aan willen sluiten zodat zodra ik de auto start de GPS ontvanger dan stroom krijgt.

Weet iemand of er ergens in de auto het liefst de kofferruimte zo'n punt te vinden is.

Ik heb een Megane station uit 2001.
baszos

hmm lijkt me niet dat er zo'n plekje is,

mist dat je ergens van gaat aftakken, zeg maar iets, je achterlichten ofzo. maja dan moet je altijd met je lichten aanrijden

of je rolt ff een kabeltje ergens na toe waar je je gps module wilt hebben,
en maakt bij je dashbord een mooi knopje, als je knoppie omzet dat die dus stroom krijgt (Y)
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
zrx1100

als je een trekhaak heb trek je een draad van de continu spanning af dat is de draad die spanning geeft voor evt een koelkast in een caravan
Sander2

Ik heb bij mijn clio (2004) een bluetooth GPS ontvanger onder het dashboard ingebouwd. Stroom pik ik van de sigaretten aansteker zodat hij niet continu aanstaat (contact slot geschakeld), waarbij ik de batterij van de GPS ontvanger losgekoppeld heb zodat hij niet bij kan laden wat waarschijnlijk de batterij ten goede komt mocht de ontvanger er weer eens uithalen. Aangezien de GPS ontvanger (emtac) met 5 volt werkt heb ik wel een klein omvormertje gemaakt die 12 volt omzet naar 5 volt. Ook maak ik gebruik van een externe antenne. Het enige wat ik dus hoef te doen, is PDA erin en contact aan. Ideaal naar mijn idee. (Y)
(Werkt al 2 en een half jaar feilloos).
Plaats reactie