heb net een tweedehandse kofferklep gekocht om die op mijn clio 16v te stoppen.
* Hoe maak ik de klep spuitklaar?
* welk schuurpapier gebruik ik best?
* Er zitten twee putjes in, hoe maak ik dit best vlak? Metaalplamuur? Welke verhouding plamuur/verharder moet ik gebruiken? Moet ik eerst tot het blote metaal schuren voor ik het plamuur mag aanbrengen?
* Het gaat om een rode kofferklep, die williams blauw moet worden, moet ik in grondverf plaatsen? of is gewoon mat wrijven voldoende?
alvast bedankt manne!
Spuitklaar maken kofferklep clio16v + aanrijding
-
Laatst gewijzigd door SheikValver op ma 14 aug 2006 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat betreft die twee putjes, je weet niet of er vocht onder zit of niet, en schuren moet je het toch nadat je het gestuct hebt. Dus ik zou voor het zekere gaan en het putje ook maar even blank schuren, afwerken met primer en dichtsmeren. Vervolgens met fijne schuurpapier een beetje gladschuren.
Ik neem aan dat ze die putjes niet kunnen weghalen zonder te spuiten?
Ik neem aan dat ze die putjes niet kunnen weghalen zonder te spuiten?
-
de putjes zijn het gevolg van winkelkarretjes, kan helaas niet uitgeklopt worden
zal gelijk tot op het metaal schuren en dan vullen...

zal gelijk tot op het metaal schuren en dan vullen...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ga eens goed overleggen met je spuiter hoe hij die klep aangeleverd wil hebben. 
Project: GTT Blue Sport
-
heb dus echt geen geluk met de clio sinds hij terug op de baan is..
blok verbruikte teveel olie, en tegelijkertijd lekte de bak...
nu wil ik een deftige kofferklep zonder putjes monteren, blijkt nu dat er iemand tegen de clio is aangereden deze middag...
iemand een idee wat me dit zal kosten???
(de dader is gelukkig bekend en wil het regelen zonder tussenkomst van de verzekeringsmaatschappij..)
[img]http://www.phojo.com/PictureFiles/003/d ... 4601c3.jpg[/img]
blok verbruikte teveel olie, en tegelijkertijd lekte de bak...
nu wil ik een deftige kofferklep zonder putjes monteren, blijkt nu dat er iemand tegen de clio is aangereden deze middag...

iemand een idee wat me dit zal kosten???
(de dader is gelukkig bekend en wil het regelen zonder tussenkomst van de verzekeringsmaatschappij..)
[img]http://www.phojo.com/PictureFiles/003/d ... 4601c3.jpg[/img]
Dat ziet er niet zo mooi uit 

-
[img]http://www.phojo.com/PictureFiles/005/9 ... 82962b.jpg[/img]
stootrandje is kapot
denk dat het te diep geblutst is om nog uit te builen...
er zit ook een plooi in de "sousplacement" (dragend gedeelte onder de achterbil/deur)
iemand een kleine raming van de herstellingskosten??
stootrandje is kapot
denk dat het te diep geblutst is om nog uit te builen...
er zit ook een plooi in de "sousplacement" (dragend gedeelte onder de achterbil/deur)
iemand een kleine raming van de herstellingskosten??
-
nou, heb een raming --> 1600-1700 met gedeeltelijke montage van een tweedehands achterbil
+2500 met montage van een nieuwe achterbil

+2500 met montage van een nieuwe achterbil

-
dacht ik ook, maar "sousplacement" is geplooid en dit kan helaas niet uitgedeukt worden...Robke schreef:Zo ernstig ziet de schade er ook niet uit om er gelijk een nieuw of ander achterscherm in te laten lassen.
Het lijkt mij dat dat achterschem nog gewoon makkelijk uit te deuken is.
dus enige oplossing: nieuwe bil of goede tweedehands bil...
-
- Contacteer:
Zou echt voor nieuw gaan. Dat is echt beter dan een 2e hands. Gewoon naar een goed en bekend schadeherstelbedrijf gaan en gewoon via de verzekering spelen als het bedrag te hoog voor hem wordt. Het is toch zijn/haar probleem...? Succes ermee!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
jammergenoeg kan ik niet kiezen...Donleben schreef:Zou echt voor nieuw gaan. Dat is echt beter dan een 2e hands. Gewoon naar een goed en bekend schadeherstelbedrijf gaan en gewoon via de verzekering spelen als het bedrag te hoog voor hem wordt. Het is toch zijn/haar probleem...? Succes ermee!
de expertise komt volgende week dinsdag langs...
heb het achterpaneel uitgehaald en tot mijn verrassing gezien dat de achterbil reeds eens uitgebuild is... (er hangt een plamuur/stabilisé-achtige smurrie over gans de binnenkant)
Kan dit dan nog uitgebuild worden??
-
- Contacteer:
als je dan toch naar de spuiter moet ....
maak met hem even een deal voor die achterklep
kan hij een deel verhalen op die schade
maak met hem even een deal voor die achterklep
kan hij een deel verhalen op die schade
-
mijn vrees is dat de expert geen nieuwe bil zal toekennen, gezien de ouderdom van de wagen (dat is ook wat de verschillende spuiters mij hebben verteld)
de kofferklep zal ik idd meenemen in de kostprijs van de schade, heb ik reeds overeengekomen...
Maar om nog effe terug te keren om mijn vraag, kan je een achtervleugel nog uitbuilen als hij al eens uitgebuild is, en dus nabehandeld met een soort plamuurlaag langs binnen??
de kofferklep zal ik idd meenemen in de kostprijs van de schade, heb ik reeds overeengekomen...
Maar om nog effe terug te keren om mijn vraag, kan je een achtervleugel nog uitbuilen als hij al eens uitgebuild is, en dus nabehandeld met een soort plamuurlaag langs binnen??