motor wordt te warm

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turbocun

hallo ik ben cun en heb een gt 5 turbo phase 1 gekocht bouwjaar 1987 en heb bijna alles aan dat ding gereviseerd maar nu is mijn probleem dat mijn motor zeer snel warm word en als ik stil sta brand het rode lampje ik heb ooit gehoord dat het normaal is???? en mijn turbo is ook alleen water gekoeld maar van de phase 2 is het olie en water maar wat is nu beter moet ik ook zo een systeem als de phase 2 erin zetten? of gewoon zo laten.
-PAZ-
Über-Spammer

slaat je koelventilator wel gewoon aan??, als ie echt heel snel warm loopt zou je denken aan kop of koppakking.

en fase 1 is olie gekoelde turbo, fase 2 is water en olie. waterkoeling van turbo halen neemt wat warmte weg uit je koelsysteem, maar je turbo zelf word dan weer wel warmer
R5GTT. Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer

check je radiator eens, is die nog netjes of is het een oud verroest ding. Gebeurd het alleen bij stilstand? Loopt je koel ventilator nog wel?

Rijd gewoon een stuk, met dit weer moet hij maximaal halverwege komen, meer is verdacht. Auto aan de kant zetten en even stationair laten lopen, temperatuur mater halverwege, dan moet de ventilator aan slaan. Als die aanslaat moet hij na een paar minuten ook weer automatisch uit gaan
CChris

idd radiator checken en check ook je waterpomp eens......(of heb je daar ook een nieuwe voor in de plaats gezet?)
R 5 Convertible Rulezz
turbocun

heb ook al een nieuwe waterpomp erin gezet en me radiator ziet er nog goed uit en me fin slaat ook gewoon in als het rode lampje brand maar dat is tog niet goed als een auto zo warm wordt. Een vriend van me heeft een phase 2 en zegt dat die van hem ook snel warm word maar niet zo als de mijne. En toen ik op internet zat te speuren las ik ergens dat je die dingen om de zoveel tijd moet ontluchten omdat er veel lucht in de koeling komt??
Abel
Über-Spammer

Onzin.. zet dat linkje hier maar neer dan beoordelen we die wel ff met ons allen..

lucht komt heus niet weer terug, zonder lekken.

Dus, wat ik heb gehad is dat de temperatuur sensor op de waterpomp niet meer goed was. die heb ik vervangen.
Riël
Über-Spammer

Gaat het wijzertje wel omhoog dan?

Als alleen het lampje brand hangt er iets niet goed aan het kabeltje (sluiting op massa of sensor stuk). Kan zelfs zijn dat het verkeerd om gemonteerd is dan gaat ipv dat het wijzertje omhoog gaat, het lampje steeds feller branden.

Is hij wel héét dan? Dat voel je ook wel.
Abel schreef: Rijd gewoon een stuk, met dit weer moet hij maximaal halverwege komen, meer is verdacht.
Nou zo erg is t nu ook weer niet, verdacht is n groot woord. Als ie op 2/3 komt en hij blijft netjes staan in normale omstandigheden is ie 100% in orde. Bovendien is het ene wijzertje lang de andere niet ;)
turbocun

nou snap ik er niks meer van want dat temperatuur dingetje in je waterslang heb ik er zelfs ff uitgehaald maar blijft steeds hetzelfde ook met de nieuwe waterpomp maar als me fin begint te draaien gaat het lampje weer uit. Maar had vandaag iemand aan de lijn bij wie ik turboslangen ga kopen dat hij nog een phase 2 radiator had die ik ook kan aansluiten op me turbo en hij zegt dat veel mensen de phase 1 ombouwen naar phase 2 omdat daar de koeling beter van is???
Plaats reactie