Even voorstellen: Ropskie

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Ropskie

Hallo allemaal :D

Mijn naam is Rob kom uit Voorburg.

Ik heb een Renault Clio 1.4 - 16v Expression uit December 2001 (is geloof ik een Clio II of zo).

Door het spitten op het internet ben ik hier gekomen en daar ben ik blij om ook want ik ga een leuke tijd tegemoet :( (dus niet)

Iedere auto heeft onderhoud nodig dat is normaal, maar ik wist niet dat het zo duur zou zijn |:
En dat er zoveel verschil zou zijn waar je naar toe gaat (Dealers)

Dus ik ben blij dat ik jullie met al die kennis vragen kan stellen over hoe en wat en waar jullie het allemaal gedaan hebben :worship:

Ik hoop dat ik goede ideeen en advies krijg van jullie.

Grts Ropskie... :bang:
clio_rs

heb je ook :foto: van je auto
-PAZ-
Über-Spammer

hallo en welkom

wat moet er allemaal gebeuren aan je auto dan??

enne :foto: :foto: kan ook nooit kwaad :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Egon

Welkom hier. (Y)
Een auto rijden kost nou eenmaal geld. Helaas
Veel plezier hier
Ropskie

clio_rs schreef:heb je ook :foto: van je auto
Nee sorry moet ik nog maken :~
Ropskie

paz-maniac schreef:hallo en welkom

1.Moet gekeurd worden.
2.Distributiesnaar moet vervangen worden (is bijna 5jaar oud).
3.Tijd voor een grote beurt.

Al met al grote ellende dus.
Ben al terug geweest voor einde garantie check, en daar is ook al naar foren gekomen dat mijn remmen voor heel dun zijn (dus nieuwe) (N) |: |:

Bij elkaar z'n 1200 A 1400 euro :( :(

En ik probeer de foto's zo snel mogenlijk te maken, maar het is gewoon een standaard autotje zwart. (0)
Johan_16v
Contacteer:

dat vind ik wel een erg hoge prijs voor de dingen die je hier opnoemt. remblokken zijn echt niet zo duur en zijn (mits enige handigheid) gemakkelijk zelf te vervangen. distributieriem is wel wat werk maar kost toch nooit zo enorm veel. grote beurt, nja dat vind ik altijd teveel betalen voor wat ze werkelijk doen.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Grote ellende vind ik nog wel meevallen.

Dit zijn toch gewone normale onderhouds beurten?

:)
-PAZ-
Über-Spammer

grote ellende, als je dit al grote ellende vind wat gebeurt er dan als er eens iets stuk gaat ipv normaal onderhoud. En als je alles aan de dure kant vind doe dan zelf een al een deel van het onderhoud. filters, bougies, vloeistoffen en remblokken zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen. het zal dan net de DB riem zijn die je moet laten doen dat zal ook wel aanzienlijk schelen in de kosten denk ik.
R5GTT. Drive it like you stole it
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Ropskie schreef:

1.Moet gekeurd worden.

Ben al terug geweest voor einde garantie check, en daar is ook al naar foren gekomen dat mijn remmen voor heel dun zijn (dus nieuwe) (N) |: |:

En ik probeer de foto's zo snel mogenlijk te maken, maar het is gewoon een standaard autotje zwart. (0)
Dat is nogal.
Heb laatst hetzelfde laten doen door een normale bovag garage en was met grote beurd - riem en keuren ongeveer een 600 euro kwijt.
:~
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Welkom @rtc... enne idd helaas kost auto rijden geld...maarreh € 1400,- lijkt me idd nogal aan de hoge kant, succes ermee
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ropskie

Johan_16v schreef:dat vind ik wel een erg hoge prijs voor de dingen die je hier opnoemt. remblokken zijn echt niet zo duur en zijn (mits enige handigheid) gemakkelijk zelf te vervangen. distributieriem is wel wat werk maar kost toch nooit zo enorm veel. grote beurt, nja dat vind ik altijd teveel betalen voor wat ze werkelijk doen.
Hi Johan,

Datvind ik nou ook :~ .
En over de handigheid tja dat ben ik niet zo, en de grote beurt ik dacht dus dat alles er in zou zitten zoals: oliefilter,luchtfilter,bougies,brandstoffilter,etc,etc.
Maar dat is dus niet zo in iedergeval niet bij Renault :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je moet wel heel erg linker handen hebben wil je geen bougies en remblokken kunnen vervangen. :) Je moet er gewoon aan beginnen, goed kijken hoe het zat en wat gereedschap hebben.
Ropskie

paz-maniac schreef:grote ellende, als je dit al grote ellende vind wat gebeurt er dan als er eens iets stuk gaat ipv normaal onderhoud. En als je alles aan de dure kant vind doe dan zelf een al een deel van het onderhoud. filters, bougies, vloeistoffen en remblokken zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen. het zal dan net de DB riem zijn die je moet laten doen dat zal ook wel aanzienlijk schelen in de kosten denk ik.
Hoi Paz,

Grote ellende is een groot word.
Dit is ook de eerste keer dat ik dit meemaak, vroeger reed ik niks anders dan in barrels je kocht een auto voor zo'n 400 a 500 honderd euro en dan reed je er (hopelijk) een paar jaar in je liet het keuren daar kwamen kleine dingen meestal naar voren die liet je maken an dat was het.

dus dit is nieuw voor mij
Ropskie

ericon schreef:
Ropskie schreef:

1.Moet gekeurd worden.

Dat is nogal.
Heb laatst hetzelfde laten doen door een normale bovag garage en was met grote beurd - riem en keuren ongeveer een 600 euro kwijt.
:~
Hoi Erik,

Daar moet ik nog naar gaan kijken in plaats van een dealer naar een gewone Bovag garage gaan :)
Ropskie

Merijn schreef:Je moet wel heel erg linker handen hebben wil je geen bougies en remblokken kunnen vervangen. :) Je moet er gewoon aan beginnen, goed kijken hoe het zat en wat gereedschap hebben.
Hé Merijn,

Als je mijn handen ziet dan zeg je, ja doet dat maar niet. :D :) :lol:

En dat gereedschap euhhhhh nee dat heb ik niet.

Dus ik probeer de beste oplossing te zoeken met behulp van jullie allemaal :worship: (Y)
Ropskie

Hesselgouda schreef:Welkom @rtc... enne idd helaas kost auto rijden geld...maarreh € 1400,- lijkt me idd nogal aan de hoge kant, succes ermee
Hallo Hes,

Dank je, ben er druk mee bezig.
:)
Plaats reactie