verbruikt 1.8l 16V

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
mtbiker

Mijn clio begint aan zijn einde te kopen ondertussen, probleempjes met de cilinderkop, heb hem wel terug dicht gekregen, maar of het nog lang gaat blijven duren weet ik niet.

Nu kan ik in de garage waar ik werk een laguna 1.8l 16V van 2001 kopen met een 80.000KM, met een dikke korting erop natuurlijk.

Maar voor ik zo een ding koop vraag ik me af hoe het met het verbruik zit, want het moet nog een beetje betaalbaar blijven ook.

Mijn rijstijl is niet overdreven wild, maar wel vlot, het moet goed voorruit gaan, en snel genoeg optrekken, maar ga nu ook niet de wielen laten rondslaan (of toch niet altijd ;) )

Weet er ook iemand hoe het met de verzekering in België zit? Aangezien ik geen 26 ben zal de verzekering op mijn vader zijn naam moeten komen, en ik als 2-de chauffeur. (maar moet ze zelf wel betalen natuurlijk). Zou dat veel duurder zijn dan bij een 1,9l diesel van rond de 100 PK?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zoiets zal zeker 1-10 1-11 lopen lijkt me.

voor verzekering in belgie betaal je per pk. dus een 1.8 16v heeft meer pk's, wat de preciese kosten zijn weet ik niet.

voor de verzekering even opletten, wettig gezien moet de verzekerde (je vader in dit geval) het meeste in de auto rijden. als jij in het ergste geval een paar keer een ongeluk krijgt met de auto gaat de verzekering moeilijk doen.
mtbiker

J-P-S schreef:zoiets zal zeker 1-10 1-11 lopen lijkt me.

voor verzekering in belgie betaal je per pk. dus een 1.8 16v heeft meer pk's, wat de preciese kosten zijn weet ik niet.

voor de verzekering even opletten, wettig gezien moet de verzekerde (je vader in dit geval) het meeste in de auto rijden. als jij in het ergste geval een paar keer een ongeluk krijgt met de auto gaat de verzekering moeilijk doen.
ja da's dan een moeilijk geval want dan zou de verzekering me meer dan 1000€ kosten, en da's me ook te veel.

Op mijn clioke 1,2l met 60PK van 14 jaar oud betaal ik normaal gezien 817€ als die op mijn naam staat, heb de offertje nog liggen. Het kan goedkoper, maar: dan mag ik met maximum 2 passagiers rijden, en nooit gepakt zijn voor eender welke overtreding. Da's met al die flitspalen als praktisch onmogelijk, en ik zou minstens 3 man moeten kunnen meenemen. En dan zou het nog een kleine 650€ zijn. Dan is een boete voor onverzekerd rondrijden nog goedkoper.
sm8

Ik heb zelf een Laguna Grandtour 1.8 en gemiddeld rijd ik zo'n 1 op 12,5.
mtbiker

sm8 schreef:Ik heb zelf een Laguna Grandtour 1.8 en gemiddeld rijd ik zo'n 1 op 12,5.
valt dan nog goed te doen, een gewone zal iets minder verbruiken dan een grantour. Maar ga nog ff wachten, zolang mijn clio het nog volhoud blijf ik daarmee rijden, en als ik hem dan toch helemaal moest opgeblazen hebben kan ik met de mégane rijden tot ik een andere heb. Maar daar rij ik niet zo graag mee, is nog een gewone diesel, geen common rail.
Plaats reactie