Ochtend,
Wil graag mijn brandstoffilter vervangen van mijn Clio 1.6 16V uit 1999.
Enig probleem is, waar vind ik dit ding?.
Zit deze in de motorruimte of 'hangt' deze ergens onder chassis?.
Is het vervangen goed zelf te doen en wat zijn eventueel de kosten?.
Alvast bedankt en een prettige dag verder,
Marco
Brandstoffilter vraagje
Dat ding hangt geloof ik onder de auto, stukje voor je rechterachterwiel. Zo'n beetje onder de achterbank zegmaar.
Kost iets van 15 euro ofzo, en is een paar minuten werk om te vervangen, zit met snelsluitingen.
Kost iets van 15 euro ofzo, en is een paar minuten werk om te vervangen, zit met snelsluitingen.
rev it like a rental
Idd vanmiddag even gedaan.Menno schreef:Dat ding hangt geloof ik onder de auto, stukje voor je rechterachterwiel. Zo'n beetje onder de achterbank zegmaar.
Voor het filter was ik iets van 14 euro kwijt.
Auto op de krik gezet...heb geen brug bij de hand.
De ingaande en uitgaande leiding zit op het filter geklemt door idd een snelsluiting...even de groene knopjes indrukken, trekken en het is los...wel een bakje eronder zetten voor het lekken.
Het filter zelf zit geklemt tussen twee klemmen...deze zorgen ervoor dan het filter vast zit en niet meer kan bewegen.
Even de klemmen uit elkaar drukken en het filter kan eruit.
Bij het monteren van het nieuwe filter even goed opletten hoe je deze aansluit...er is een ingaande- en een uitgaande kant.
Hoogstens 15 minuten werk en je hebt geen gereedschap nodig.
Bovenstaande verhaal is een klein beetje info voor de mensen die eraan twijfelen om dit zelfs te doen...gaat prima dus.
Prettige avond en een smakelijk,
Marco