Hallo,
Mijn Renault clio 1.4 uit 1990 lekt koelvloeistof waardoor ik 'm niet meer kan gebruiken.
Zoals ik het nu bekijk komt het aan de linkerkant achter mijn uitlaatspruitstuk vandaan, is eigenlijk niet echt goed te zien.
wat zou dit kunnen zijn?
Clio lekt koelvloeistof
lekke koppakking of vriesplug die eruit gerot is
MEt een koppakking kan het ook naar buiten lekken. Er zitten meerdere vriespluggen in je blok en die voorkomen dat je blok barst als je koelvloeistof bevriest. Ze zijn volgens mij gewoon van staal en rotten dus langzaam weg. waar ze precies zitten weet ik niet. Ik weet dat er 1 achter je spruitstuk zit en 1 bij de distributie (bij mij allebei vervangen) 

Ik was voor de vriesplug achter mijn spuitstuk 375,- kwijt en voor de andere 750,- omdat mijn nieuwe distributie vernaggeld was door de koelvloeistof
Voor de zekerheid effe langs eengarage rijden, misschien valt het allemaal wel mee
Suc6
Suc6
Voor een VRIESPLUG?

de plug kost ongeveer 2 euro ... ?
Is t niet gewoon je waterpomp die zit daar ook.

de plug kost ongeveer 2 euro ... ?
Is t niet gewoon je waterpomp die zit daar ook.
na ja het monteren ervan. Het waren voornamelijk arbeidsuren, kijken waar het probleem zat. Als je meteen weet dat het een bepaalde vriesplug is hoeft de garage niet te zoeken en zal het een stuk goedkoper zijn.