verbruiksmeter / boordcomputer 19 16V

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
knarF16V
Contacteer:

Heej iedereen,

ik heb na alle malaise met de clio gekozen voor een puntgave 19 16V bij jochem, en nu heb ik inmiddels een tellerbak en hendel voor een boordcomputer / verbruiks meter op de kop kunnen tikken,
maar mijn vraag luidt nu dus,

hoe zit het met de compatibiliteit?
Kan ik hem er gewoon inpluggen en doet ie het dan, of moet ik de kabelboom van het dashboard vervangen en/of een andere tankmeter plaatsen?
Heb in de schema's van het renault boek wel verschil gezien tussen de tankniveaumeters maar weet niet of in de 16V standaard die met 4 aansluitingen zit ipv 3.

weet iemand daar iets van??

ik hoor het graag,
Frank
CLIO 16V --> 19 16V
Xabre
Car: 19 16V

je moet een andere tankvlotter hebben en ook nog de buitentemperatuursensor in je spiegel, sommige 16v's hebben de benodigde draadboom al liggen, extra groene stekker achter de tellerbak, zo niet dan heb je pech.. moet je dus zelf draadboom erbij frotten, maar hoe dat moet weet ik verder niet
knarF16V
Contacteer:

dat wilde ik even weten, dankje
CLIO 16V --> 19 16V
knarF16V
Contacteer:

heej eenieder die dit weer leest,

Ik heb het apparaat maar eens van dichtbij bekeken en de stekkers liggen erin gelukkig (ook al heb ik er een andere kabelboom bij).
Ik heb de tellerbak erin gebouwd, en de ruitenwisserhendel ook. Alleen de tankvlotter nog niet, maar hij knippert alleen maar,
regageert niet op accu loskoppelen en 10 minuten later weer aankoppelen en ook niet op de reset knop waar je aan moet draaien,
iemand einig idee waar ik dan moet zoeken ???

groeten,
Frank
CLIO 16V --> 19 16V
Bart V

Heb je het losse 2 polige stekkertje van de resetknop wel aangesloten achterop het tellerpaneel? Die zit dan ook ergens in de kabelboom verstopt als je al voorbereiding hebt.
knarF16V
Contacteer:

Heb ik niet gezien dat stekkertje, dacht dat intern wel doorgelust zou zijn.
Maar zal mijn ogen weer even de kost geven wanneer ik weer achter mijn tellerbak aan het vertoeven ben.
Bedankt

frank
CLIO 16V --> 19 16V
knarF16V
Contacteer:

check, hartsikke bedankt, heb het stekkertje gevonden en ingeprikt en de BC werkt,
nu alleen het motorblok nog in de auto :p

dan kan ik zien of de verbruiksmeter functies ook in orde zijn. :wink:

groeten, frank
CLIO 16V --> 19 16V
Plaats reactie