ff snel een vraagje over demonteren van de einddemper

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gesloten
Izebrand

Hallo,

moet ik voor het demonteren van mijn einddemper mijn achteras helemaal los halen? ik zou anders niet weten hoe ik mijn einddemper onder mijn clio vandaan krijg het gaat dus om een 1.8 16V van 1991 de flens is lek dus vandaar dat ie er ff onderweg moet :)
Tom
Moderator
Car: MB

moet lukken zonder de achteras los te halen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Florus

Je kunt hem eronder vandaan halen zonder de achteras te demonteren,als 't goed is zit ie ergens i/d buurt v/d achteras nog een keer gekoppeld (Y)
Tom
Moderator

een einddemper heeft overigens geen flens. De koppeling met de middenpijp is met een klem.
Izebrand

ik heb alle rubbers los ook die vlakboven de achteras zit ik kan em er niet onderuit krijgen omdat er een rare bocht voor de demper zit, de uitlaat zit idd vast met een klem, die beide einden van uitlaat en einddemper noem je toch gewoon flens? deze is wat rot maargoed hoe kan ik em er dan onderuit krijgen? schokdemper erafhalen en dan moetie daar tussendoor passen? ik heb al aan beide kanten van de auto een krik zodat ik voldoende ruimte heb ,ik heb het linker achter wiel er ook af ik zie geen andere optie dan de achteras los te halen
Izebrand

Florus schreef:Je kunt hem eronder vandaan halen zonder de achteras te demonteren,als 't goed is zit ie ergens i/d buurt v/d achteras nog een keer gekoppeld (Y)
het is 1 geheel het is een sebring demper
Ferdy
Über-Spammer

mag wel in je eigen topic deze vraag
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Tom
Moderator

vooruit :wink: dat is idd ook wel een flens eigenlijk. Ik praat alleen meestal over flens in het geval van de koppelingen bij de kat.

Hij zou toch echt los moeten kunnen. Weet alleen niet of het gaat lukken met een krikje. Op een brug (hoger van de grond) heb je wat meer speelruimte om gekke draaien te maken
Gesloten