Technische specs 5 GTT gevraagd.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

cilinderinhoud 1397cm3
boring x slag 76,0x77,0 mm
Compressieverhouding 1:7,9

graag heb ik nog de drijfstanglengte
diameter kruktap
dikte zuigerpen

en eventueel informatie over nokkenas (timing, kleplift, profiel?)


Kan zoveel zogauw niet vinden.
Thanx!
Riel
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Goed intiatief Riël.

Lengte drijfstang hart-hart neem ik aan.

Derby
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

idd
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Riël schreef:cilinderinhoud 1397cm3
boring x slag 76,0x77,0 mm
Compressieverhouding 1:7,9

graag heb ik nog de drijfstanglengte
diameter kruktap
dikte zuigerpen

en eventueel informatie over nokkenas (timing, kleplift, profiel?)


Kan zoveel zogauw niet vinden.
Thanx!
Riel
Hoofdlagertappen (mm)
Fabrieksmaat: 54.795
Slijpmaat: 54.545
Slijptolerantie: 0.01
Drijfstanglagertappen (mm)
Fabrieksmaat: 43.98
Slijpmaat: 43.73
Slijptolerantie: -0.02 en +0.0

Lengte zuigerpen (mm) 60.6
Uitwendige diameter (mm) 20
Inwendige diameter (mm) 12

Kleppentiming:
Inlaatklep opent voor BDP 14
Inlaatklep sluit na ODP 66
uitlaatklep opent voor ODP 54
uitlaatklep sluit na BDP 26
Laatst gewijzigd door Sander op wo 21 jun 2006 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
azer
Berichten: 45
Lid geworden op: do 23 mar 2006 14:07
Locatie: Beringen - België
Contacteer:

nog wa info:

origineel:
Klepspeling koud (stelbout - klepsteel): inlaat 0.20, uitlaat 0.25mm
elektroden afstand: 0.65mm
vlotterpakking dikte: 0.6mm
cilinderkop hoogte: 73.5mm
uitlaatkleppen klepkopdiameter: 28.9mm

coupe versie:
alle info heb ik ff online gezet -> http://users.telenet.be/Thomas3/Coupe/
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nice nice
EN lengte drijfstang?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frank van Hees
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 29 apr 2005 15:34
Locatie: Druten

Motor (algemeen):
Motorcode C1J-782/784/788
Inhoud (cc) 1397 (cc)
Stationair toerental 650 ± 50 (rpm)
Klepspeling:
Koud
Inlaat 0.20 (mm)
Uitlaat 0.25 (mm)
Compressiedruk:
Normaal 9 - 11 (bar)
Oliedruk 3.2/4000 (bar / rpm)
Motor (benzine):
Brandstofsysteem (merk en type) Solex 32DIS854
Solex 32DIS931
Afstelschroeven (A= stationair toerental B= CO):

Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Dynamisch ontstekingstijdstip (voor BDP) 8 ± 1/650 (° / rpm)
Bobineweerstand, primair 0.4 - 0.8 (ohms)
Bobineweerstand, secundair 2000 - 12000 (ohms)
Bougies (merk en type) Champion N3G
Eyquem 805LP
Elektrodeafstand 0.6 - 0.7 (mm)
Brandstofdrukpomp 0.17 - 0.33 (bar)
CO percentage 1.0 ± 0.5 (%)
CO2 13 - 16 (%)
HC 300 (ppm)
O2 0.5 - 2.0 (%)
Koelsysteem:
Openingsdruk van de dop 1.2 (bar)
Thermostaat opent bij 83 (°C)
Ventilator aan bij 88 (°C)
Elektrisch:
Accu 48 (Ah)
Dynamo 50 (A)
Remmen:
Schijfremdikte, voor, min. 18 (mm)
Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)
Stuur- en wieluitlijning:
Uitspoor, voor -1 ± 1 (mm)

Camber (wielvlucht), voor '86/'87: -1°00' ± 0°30'
'88/'91: -1°00' ± 0°30' (°)

Caster (fuseelangshelling), voor '86/87:
H5-H2= 43mm 2°10'±30'
H5-H2= 62mm 1°40'±30'
H5-H2= 81mm 1°10'±30'
H5-H2=100mm 0°40'±30'
H5-H2=119mm 0°10'±30'
'88/'91:
H5-H2= 41mm 3°00'±30'
H5-H2= 60mm 2°30'±30'
H5-H2= 79mm 2°00'±30'
H5-H2= 98mm 1°30'±30'
H5-H2=117mm 1°00'±30' (°)

K.P.I. (fuseedwarshelling), voor '86/'87: 13°10' ± 0°30'
'88/'91: 10°30' ± 0°30' (°)

Toespoor, achter 2 - 5 (mm)
Camber (wielvlucht), achter -0°50' ± 30' (°)
Wielen en banden:
Bandenmaat 195/55R13
Bandenspanning, voor 1.8 (bar)
Bandenspanning, achter 1.8 (bar)
Inhouden:
Motorcarter, incl. filter 2.9 (l)
Handgeschakelde transmissie:
Versnellingsbakolie verversen 3.4 (l)
Koelsysteem 5.5 (l)
Aanhaalmomenten:
Cilinderkop:

Fase 1 66 - 65 (Nm)
Fase 2 T = 88°C
Fase 3 t = 150 min
Fase 4
Maak alles los -180° (°)

Fase 5 60 - 65 (Nm)
Voornaaf 250 (Nm)
Achterwielnaaf 160 (Nm)
Wielbouten 80 (Nm)

stond in programmtje van school.. misschien wel leuk om te weten
(plaatjes kon ik niet kopieren)
Plaats reactie