Nu de clio terug op de baan is, na een jaartje stalling, wil ik toch de laatste probleempjes herstellen...
Na de motorbrand van vorige zomer heb ik een nieuwe motorkabelboom gemonteerd. Reden brandje: een beugel was te dicht geklemd en door wrijving is de kabel van het nacontact in contact gekomen met een kabel van een tegengestelde pool, resultaat kortsluiting en brandje...
gelukkig kunnen blussen en nu een nieuwe ECU en kabelboom verder blijven er nog 3 probleemjes over...
1* tempertuurmeter in dash licht op, maar er komen geen graden op...
2* als ik het contact aanleg blijft het pijltje van de oliehoeveelheid liggen, geen beweging
3* olietemperatuurmeter werkt niet... (oliedruk daarentegen wel!)
ondertussen de 3 meters vervangen en verder gespeurd naar mogelijke defecten, maar geen gevonden...
zouden de sensoren kapot zijn door de kortsluiting?
alle tips welkom!
Dashprobleempjes clio 16v
tempratuur sensor is een NTC.. een tempratuurs weerstandje.. als daar opeens door kortsluiting 12v met zoveel ampere erop komt te staan kandie door gebrand zijn ja 
maar sensoren kan je makkelijk door meten met een multimeter.
moet je hem op Ohm zetten.. en waarde aflezen. welke waarde dat moet zijn weet ik zo niet.

maar sensoren kan je makkelijk door meten met een multimeter.
moet je hem op Ohm zetten.. en waarde aflezen. welke waarde dat moet zijn weet ik zo niet.
hi
ik heb een 1992 clio 16v met exact het zelfde probleem als hierboven beschreven, de olie temp doet niets en de olie min max doet niets, blijven allebij gewoon op de laagste stand staan en de verlichting doet het wel.
Ik had een antwoord gekregen op waar de sensor welke een multi sensor moet zijn, is geplaatst ergens bij de olie stock, maar kan hem niet vinden.
Heeft iemand misschien wat meer info hierover en hoe deze sensor te vinden?
bedankt
rob
ik heb een 1992 clio 16v met exact het zelfde probleem als hierboven beschreven, de olie temp doet niets en de olie min max doet niets, blijven allebij gewoon op de laagste stand staan en de verlichting doet het wel.
Ik had een antwoord gekregen op waar de sensor welke een multi sensor moet zijn, is geplaatst ergens bij de olie stock, maar kan hem niet vinden.
Heeft iemand misschien wat meer info hierover en hoe deze sensor te vinden?
bedankt
rob