Ik heet Fred, ben getrouwd met mijn vrouw (

Heb leren autorijden in mijn vaders Volvo 144S, met dubbele SU's. Wanneer zaterdag's de auto weer gewassen was door mij (17 jaar oud) en later de dubbele SU's weer door mij synchroon oppakten mocht ik zondag's vaak en veel - in de polder - gaan rijden.
Later werdt ik besmet met het Renault virus. Mijn eerste auto werdt dan ook een Renault. Een 1975-er 5 TL met 956 cc. Door goed technisch onderhoud te plegen haalde deze TL dan ook 160 ECHTE KM's per uur.
En regelmatig de carburateur reinigen, bijna iedere week !
Later, in 1981 of was het 1982, een 2e hands 5 Alpine gekocht (zwart met rode biezen natuurlijk). En ja, nu zeg maar 24 ! jaar later, heb ik deze auto nog. Wie doet het me na !

Diverse 5 Alpine's en 5 Alpine Turbo's gereden. Later 5 GT Turbo gekocht, Phase 2, een 1988-er, kleur: wit. Met een witte blijf je zitten.......

In Apeldoorn heb ik gestudeerd aan de Autotechnische school, toen nog op de Loolaan, voor de kenners. Ben 20 jaar werkzaam geweest in de Autobussen (op financieel gebied, cijfermateriaal en onderdelen). Ben inkoper van Automotive onderdelen. Weet veel van inrichting van magazijnen en routing van werkzaamheden, o.a. in een autobedrijf. Heb bij een aantal autodealers gewerkt als leidinggevende van het onderdelenmagazijn. Ben nu freelance autojournalist en, naast het op zoek zijn naar een een nieuwe werkgever, verricht ik allerlei onderzoekjes bij autobedrijven op het gebied van routing. Kenners weten waar ik het over heb. Dus mochten jullie een leuke werkgever voor mij weten: stuur mij een PM. Alvast bedankt.
Ben lid van de CRS en zit in de redactie van het Alpine Magazine.
Mijn dagelijkse auto is een Kangoo Diesel (1.9 D met 65 pk, ja, ja, branden met zo'n ding). Maar ja, het gezin gaat ook vaak mee. En een motorblok past er ook, zonder moeite, zo in.
Mijn geliefde vakantieland: Frankrijk natuurlijk !
Verder heb ik een gerestaureerde 5 Alpine Coupe uit 1978 (een echte Coupe) met zijn originele koets ! Foto volgt nog !
Nu ben ik bezig een 5 Turbo Rally-versie te restaureren. Is moeizaam, maar de aanhouder wint !
Zo Chris, dat is het wel zo'n beetje.
O, ik verzamel ook nog Renault miniaturen (al meer dan 30 jaar), dus ik heb er wel een paar staan. Doordat ik er zoveel heb, en - in de loop der jaren - vele contacten opgedaan in binnen- en buitenland, heb ik vaak de leukste Renault miniaturen als eerste in huis. Ik zal jullie dan ook op de hoogte stellen van de nieuwtjes. Indien juliie dat willen natuurlijk.
Groet,
Fred