ik heb dus een clio 16v uit 92.
ik vind de clio nog al naar olie stinken als ik ff ergens stil sta wel met draaiende moter. De vorige eigenaar heeft me verteld dat de kleprubbers vervangen zijn ook de kop is na gekeken. heb hier overgens ook fotos van dus dat moet wel goed zitten.
Een maat van me met een Rsi zei dat er blauwe rook uit de uitlaat komt toen we ff stil stonden. en ook bij hard optrekken wil ie behoorlijk roken.
olie moet ik ongeveer bij de 1500 kilometer bij vullen. een litertje Elf 10w 40.
olie druk meter komt niet boven de 3 bar uit.
Wat zou dit nou kunnen zijn. gr hendrik
Erg naar olie stinkende clio 16v.
kan ik er wel om door blijven rijden?
Een maat die automonteur is zei dat het vanaf de onderkant vanuit het carter wel mogelijk zou zijn. kan de kop etc. allemaal blijven zitten.
Ik wil eerst mn andere clio klaar hebben voordat ik er mee begin.
gr hendrik
Een maat die automonteur is zei dat het vanaf de onderkant vanuit het carter wel mogelijk zou zijn. kan de kop etc. allemaal blijven zitten.
Ik wil eerst mn andere clio klaar hebben voordat ik er mee begin.
gr hendrik
Nee, je krijgt ze er niet met goed fatsoen in.
1500 km en 1 liter is nog wel acceptabel... je kan eens een oliespoeling proberen o.i.d. kan dat er rotzooi in je zuigerveren zit. Forté is erg goed maar dan moet je wel bij de garage zijn om het goede spul te krijgen.
1500 km en 1 liter is nog wel acceptabel... je kan eens een oliespoeling proberen o.i.d. kan dat er rotzooi in je zuigerveren zit. Forté is erg goed maar dan moet je wel bij de garage zijn om het goede spul te krijgen.
-
- Über-Spammer
Wanneer verwacht je je andere auto klaar te hebben... als het niet te lang duurt houd hij het wel uit lijkt me
Als je de krukas eruit wilt halen moet het vliegwiel, en dus de bak eraf. Dan kan je dus beter de hele motor eruit halen, en kan je meteen overal mooi bij.klaasclio schreef:De hele krukas willen we er dan uit halen en de lagers ook meteen meenemen. zal het dan ook nog niet lukken?