R5 gtx boordcomputer omwisselen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Galid

hallo, ik heb nu al een jaar een leuke R5gtx. doet het perfect met alles erop en aan maar ik mis het vermogen na 160 KM/h sterker nog harder wil ie niet. ik heb wat uitgezoch en ben erachter gekomen dat de volvo 480 precies dezelfde motorblok heeft en ook een multpoint injectie maar wel dikke 30PK meer eruit perst. nu zit ik na te denken aan een 480ES boordcomputer te gaan kopen en erop te zetten. zijn er hier mensen die dat welles hebben uitgeprobeerd en of ervaring mee hebben?????????????
Robke
Car: Lexus IS250

Als je zelf even goed nadenkt, snap je waarschijnlijk zelf al waarom dat absoluut niet zal gaan werken.

Je hebt op jouw motor geen multipoint injectie, dus dat gaat dan sowieso niet goed komen.
De aansluitingen op de Volvo ECU zullen ook wel anders zijn, dus plug en play kun je vergeten.

Ik geloof zelfs dat en GTX een carburateur heeft, dus ook geen ECU.....

Ik zou gewoon even je auto na laten kijken door iemand die er verstand van heeft, dan moet het goed komen.
Galid

2 van de 3 GTX-uitvoeringen hebben inderdaad een carb maar ik heb dus een multipoint inspuiting dat was ook ff uitzoeken hoor.
Badlands

Mijn gtx heeft singel point injectie voor zover ik weet 75pk.. dus anders dan het volvo blok..
Voor zover ik weet zijn er geen gtx-en standaard met een multi point? of zit ik er dan helemaal naast?

Moet je hier even kijken anders http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php
Abel
Über-Spammer

klopt..

Multipoint zit alleen in de GTE standaard. rest is zelfbouw
Galid

dat dacht dus eerst ook maar na onderzoek op bijv autotrader.nl kom ik erachter dat het dus multipoint is. en trouwens we dwalen af... het gaat erom of er mensen zijn die een boordcomputer hebben uitgeprobeerd van de 480???
Steven
Car: M536

Dat soort sites zijn zo globaal, die kun je niet als hard nemen.
Kijk maar eens of een Renault 5 GT Turbo een turbo heeft bijv. :p
Riël
Über-Spammer

Er bestaan géén GTXén met Multipoint. Ik denk dat je ons beter kan geloven dan autotrader. Dan heb je een singlepoint 75pk gtx en die gaan niet veel harder helaas. Het is ook niet echt nuttig er iets aan te doen, behalve een andere motor erin. Verreweg de makkelijkste en goedkoopste oplossing (bijv. van een r19, r5gte of een volvo).

Een boordcomputer wisselen is onmogelijk. Geen optie, past niet en werkt niet.

De enige mogelijkheid dat je multipoint hebt is dat je een rasechte GTE hebt, die alleen ingevoerd zijn geworden, en dan doorgaans als GTX op kenteken komen. En dan is 160 wel langzaam en moet je t probleem ergens anders zoeken ;)

Succes!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie