Afslaan bij overschakelen op LPG

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Beste RTC-ers,

Naast de Express, rijden wij ook een lekker burgelijke Renault Megane Scenic I 1.6e RT uit 1999. :wink:

Deze auto heeft een G3 installatie. Het probleem dat zich de laatste dagen voordoet is het volgende:

De auto start goed, schakelt netjes over op gas en... slaat af. :(
Wanneer ik dan weer start (op benzine) slaat ie meteen weer aan. Op benzine is er geen probleem, wanneer ik weer over ga schakelen op gas begint het hele liedje weer van vooraf aan. :sad:

Zou het probleem in de stappenmotoren van de verdamper kunnen zitten?

Oh ja, er zit wel gas in de tank :wink:

Iemand van jullie misschien een idee (I) van wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik weet niet hoe het precies zit met G3, maar ik heb wel eens LPG (geen G3 dus) gehad en die kon je niet omschakelen tijdens het stationair draaien, dan sloeg die af en kreeg je hem ook NIET meer aan. Dus altijd tijdens het rijden gedaan, schok-schok-schok en hij reed weer LPG.
AlexW

Bij G3 start je altijd op benzine en de computer van de gasinstallatie schakeld dan na een paar km over op gas. Er dus vanalles mis zijn. Kijk eens of de afsluiter wel open gaat of wanneer de installatie overschakeld trek dan eens de gastoevoer los als er geen gas uit komt dan weet je het probleem.
Riël
Über-Spammer

Bij mijn 19 voel je helemaal niets van het omschakelen, dat hoort helemaal perfect te gaan.

Zit er genoeg koelvloeistof in? Maak wel vaker mee dat de verdamper bevriest. Luister bij het omschakelen ook eens of je shhhjjj gas hoort lopen bij de verdamper.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Probleem is opgelost, aan de gasring die op het gasklephuis zit gemonteerd, zit een soort van trechtertje. Aan dit trechtertje zit een slang gemonteerd afkomstig van de verdamper.

Dit trechtertje was afgebroken :( , gauw een andere gehaald op de sloop. De Scenic loopt weer als een zonnetje :ja: .

M'n maatje hoorde dat het uitlaatspruitstuk lekte, hier zat een grote scheur in. Hebben we ook maar gelijk dichtgelast :shame: .

Topic mag wat mij betreft op slot, bedankt voor het meedenken. (Y)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Plaats reactie