ABS waarschuwingslampje

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
robin200

In de laatste 2 weken dat het zo koud was Žs ochtends kwam na een paar minuten dit waarschuwingslampje aan tesamen met het handrem verklikker lichtje en de bijbehorende STOP en SERVICE licht. Na te zijn gestopt na een x aantal kilometers en weer te starten kwam het waarschuwingssignaal niet aan. De volgende dag zelfde patroon. Dit ging pak Žm beet 10 dagen zo door en nu het Žs ochtends weer warmer is komt het waarschuwingssignaal helemaal niet meer aan. Dus ook niet bij de eerste rit. De buitentemperatuur lijkt dus een rol te spelen. Ik heb zelf het vermoeden dat 1 vd sensoren niet helemaal meer lekker is, maar waarom alleen bij koude bedrijfstemp. vd motor?

Wat denken jullie ervan? Toch maar liever na laten kijken bij de dealer of doorrijden tot de volgende servicebeurt en er dan melding van maken?
robin200

heel vaag allemaal, vd week was het ABS lampje steady aan. Ik dacht OK nu is kabel/contact oid echt los, dus vd week maar even langs de dealer. Vandaag wilde ik gaan en jawel het lampje is en blijft uit! Enige verschil met vd week? Vannacht heeft ut geregend. Ik ben lost.
Jordi - Clio 16V

lijkt me dan toch een draadbreukje o.i.d.
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
jeroentune
Contacteer:

ik heb ook iets raars met dat ABS ...

als ik de sleutel naar contact draai gaan alle lampjes aan als algehele check up ... ik wacht rustig tot de lampjes uit gaan enz .. daarna start ik de auto .. tijdens het starten lichten de lampjes ABS en service gezamelijk op . zodra de motor loopt zijn ze uit .(ze branden dus nog geen halve seconde) al rijdend heb ik de lampjes nooit aan gezien .. RAAR ??

Jeroen
Plaats reactie