Vanavond sta ik met de auto bij het weiland. De auto staat op een helling met de kont omhoog. Ik sluit de auto af (startonderbreker) en wil na een tijdje weer naar huis. Ik haal de startonderbreking eraf en start de auto. De auto start wel maar daarna valt alles uit. Na 3 keer proberen lijkt het alleen maar erger te worden... Na ca. 15 minuten wachten start ik de auto weer en ik rijd er weer vrolijk mee rond zonder enig probleem en thuis doe ik de auto 3 keer uit en aan en geen problemen! Ik hoor niks bijzonders tijdens het lopen van de motor en de verlichting doet het ook goed (alleen de lampjes achter de warmteschakelaars gaan niet altijd aan...) en de auto loopt stationair ok.
Wat kan dit zijn? Ik heb geen zin om morgen weer met pech te staan. Ik ga sowieso naar de garage om de accu e.d. te laten checken...
Sluiting in het contactgedeelte bij het stuur ?
Accu ''af'' ?
Startmotor ?
De auto heeft 2 weken geleden een kleine beurt gehad en er zitten nieuwe handremkabels op. Vandaag heb ik getankt bij Q8... normaliter tank ik bij Tango (ook 95 of super 98).
Wordt vervolgd....
Clio RSi 1.8 8v start wel maar valt dan min of meer dood ?!
Dus de tank was vol?
Viel alles uit, dashboardverlichting de hele mikmak?
Check de accuklemmen eens?
Viel alles uit, dashboardverlichting de hele mikmak?
Check de accuklemmen eens?
Tank bijna vol.... alle lampen op het dashboard gingen aan en daarna ging alles langzaam uit.... ik durf te wedden dat de accu ''af'' is... de auto is nu 9 jaar oud en een accu gaat ca. 4-5 jaar mee en ik kan mij niet herinneren dat ik in de Clio de laatste jaren een nieuwe accu heb laten zetten.]Riël schreef:Dus de tank was vol?
Viel alles uit, dashboardverlichting de hele mikmak?
Check de accuklemmen eens?
De accuklemmen? Wat zou daar mee kunnen zijn? Dat ze los zitten? Dan zou de auto eigenlijk helemaal niet starten/lopen/licht aan houden...? Of zie ik dat verkeerd?
p.s. dank voor je reactie

tijdens de afgelopen toeters en bellen (http://www.rtvnoord.nl/toetersenbellen/) spreekt een vrouw over wat lijkt eenzelfde probleem. De presentator denkt dat het de dynamo is of dat een draad die van de dynamo naar de accu gaat teveel weerstand heeft....) ?!turboman schreef:Tank bijna vol.... alle lampen op het dashboard gingen aan en daarna ging alles langzaam uit.... ik durf te wedden dat de accu ''af'' is... de auto is nu 9 jaar oud en een accu gaat ca. 4-5 jaar mee en ik kan mij niet herinneren dat ik in de Clio de laatste jaren een nieuwe accu heb laten zetten.]Riël schreef:Dus de tank was vol?
Viel alles uit, dashboardverlichting de hele mikmak?
Check de accuklemmen eens?
De accuklemmen? Wat zou daar mee kunnen zijn? Dat ze los zitten? Dan zou de auto eigenlijk helemaal niet starten/lopen/licht aan houden...? Of zie ik dat verkeerd?
p.s. dank voor je reactie
De accu is van 12-09-2003, dus die kan het eigenlijk niet zijn (2,5 jaar oud)
die zit in de dynamo.madtraxx schreef:spanningsregelaar?
volgens de renault dealer kan het noch de accu noch de dynamo zijn... en wat het wel is weten ze niet...is niet te zeggen ze moeten dan de auto testen en alles checken... dure rekening zeker?!
het acculampje verschijnt niet op het dashboard, dus de accu zou goed moeten zijn...
Doet het lampje het wel als je 'm op contact zet? Dat er een lampje niet brand wil niet altijd zeggen dat ie niet zou moeten branden. 
Enneh, ik heb dynamo's sneller zien sneuvelen dan na 2,5 jaar... Dus doormeten die handel.

Enneh, ik heb dynamo's sneller zien sneuvelen dan na 2,5 jaar... Dus doormeten die handel.

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Wanneer wordt editten hier mogelijk?
Massakabel is meestal een wat platte kabel.
Een dashboard dat zomaar uitvalt, dat komt me akelig bekend voor..
Massakabel is meestal een wat platte kabel.
Een dashboard dat zomaar uitvalt, dat komt me akelig bekend voor..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ja, als ik de auto aanzet gaat het acculampje branden.Merijn schreef:Doet het lampje het wel als je 'm op contact zet? Dat er een lampje niet brand wil niet altijd zeggen dat ie niet zou moeten branden.
Enneh, ik heb dynamo's sneller zien sneuvelen dan na 2,5 jaar... Dus doormeten die handel.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
bdp sensor...
nope, dat is uitgeslotenAbel schreef:had je de deur met de sleutel opengemaakt ipv de de afstands bedining?? Misschien dat de startblokering er nog op stond. Dan loopt de motor ook een tel ofzo en valt uit
poeh ja, dat zou ook kunnen..Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bdp sensor...
kosten ca. 30 euro.
volgens de renault dealer kun je deze zelf bijschuren als er metaalslijpsel op zit. Deze sensor (krukaspositiesensor) zit bovenop de versnellingsbak.
Ik ben niet zo handig qua autos, máar hoe herken ik dit onderdeel en kan ik deze zelf vervangen?