Clio RSi 1.8 8v start wel maar valt dan min of meer dood ?!

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

Vanavond sta ik met de auto bij het weiland. De auto staat op een helling met de kont omhoog. Ik sluit de auto af (startonderbreker) en wil na een tijdje weer naar huis. Ik haal de startonderbreking eraf en start de auto. De auto start wel maar daarna valt alles uit. Na 3 keer proberen lijkt het alleen maar erger te worden... Na ca. 15 minuten wachten start ik de auto weer en ik rijd er weer vrolijk mee rond zonder enig probleem en thuis doe ik de auto 3 keer uit en aan en geen problemen! Ik hoor niks bijzonders tijdens het lopen van de motor en de verlichting doet het ook goed (alleen de lampjes achter de warmteschakelaars gaan niet altijd aan...) en de auto loopt stationair ok.

Wat kan dit zijn? Ik heb geen zin om morgen weer met pech te staan. Ik ga sowieso naar de garage om de accu e.d. te laten checken...

Sluiting in het contactgedeelte bij het stuur ?
Accu ''af'' ?
Startmotor ?

De auto heeft 2 weken geleden een kleine beurt gehad en er zitten nieuwe handremkabels op. Vandaag heb ik getankt bij Q8... normaliter tank ik bij Tango (ook 95 of super 98).

Wordt vervolgd....
Riël
Über-Spammer

Dus de tank was vol?
Viel alles uit, dashboardverlichting de hele mikmak?

Check de accuklemmen eens?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
turboman
Contacteer:

Riël schreef:Dus de tank was vol?

Tank bijna vol.... alle lampen op het dashboard gingen aan en daarna ging alles langzaam uit.... ik durf te wedden dat de accu ''af'' is... de auto is nu 9 jaar oud en een accu gaat ca. 4-5 jaar mee en ik kan mij niet herinneren dat ik in de Clio de laatste jaren een nieuwe accu heb laten zetten.]

De accuklemmen? Wat zou daar mee kunnen zijn? Dat ze los zitten? Dan zou de auto eigenlijk helemaal niet starten/lopen/licht aan houden...? Of zie ik dat verkeerd?

p.s. dank voor je reactie :worship:
turboman
Contacteer:

turboman schreef:
Riël schreef:Dus de tank was vol?

Tank bijna vol.... alle lampen op het dashboard gingen aan en daarna ging alles langzaam uit.... ik durf te wedden dat de accu ''af'' is... de auto is nu 9 jaar oud en een accu gaat ca. 4-5 jaar mee en ik kan mij niet herinneren dat ik in de Clio de laatste jaren een nieuwe accu heb laten zetten.]

De accuklemmen? Wat zou daar mee kunnen zijn? Dat ze los zitten? Dan zou de auto eigenlijk helemaal niet starten/lopen/licht aan houden...? Of zie ik dat verkeerd?

p.s. dank voor je reactie :worship:
tijdens de afgelopen toeters en bellen (http://www.rtvnoord.nl/toetersenbellen/) spreekt een vrouw over wat lijkt eenzelfde probleem. De presentator denkt dat het de dynamo is of dat een draad die van de dynamo naar de accu gaat teveel weerstand heeft....) ?!
turboman
Contacteer:

De accu is van 12-09-2003, dus die kan het eigenlijk niet zijn (2,5 jaar oud)
madtraxx

spanningsregelaar?
turboman
Contacteer:

madtraxx schreef:spanningsregelaar?
die zit in de dynamo.

volgens de renault dealer kan het noch de accu noch de dynamo zijn... en wat het wel is weten ze niet...is niet te zeggen ze moeten dan de auto testen en alles checken... dure rekening zeker?!

het acculampje verschijnt niet op het dashboard, dus de accu zou goed moeten zijn...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Doet het lampje het wel als je 'm op contact zet? Dat er een lampje niet brand wil niet altijd zeggen dat ie niet zou moeten branden. ;)

Enneh, ik heb dynamo's sneller zien sneuvelen dan na 2,5 jaar... Dus doormeten die handel. :)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Check de massakabel eens? Waar die zit weet ik niet, maar het zou kunnen dat je 'm vlak bij de accubak vindt.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Wanneer wordt editten hier mogelijk?

Massakabel is meestal een wat platte kabel.
Een dashboard dat zomaar uitvalt, dat komt me akelig bekend voor..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
turboman
Contacteer:

Merijn schreef:Doet het lampje het wel als je 'm op contact zet? Dat er een lampje niet brand wil niet altijd zeggen dat ie niet zou moeten branden. ;)

Enneh, ik heb dynamo's sneller zien sneuvelen dan na 2,5 jaar... Dus doormeten die handel. :)
ja, als ik de auto aanzet gaat het acculampje branden.
Abel
Über-Spammer

had je de deur met de sleutel opengemaakt ipv de de afstands bedining?? Misschien dat de startblokering er nog op stond. Dan loopt de motor ook een tel ofzo en valt uit
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

bdp sensor...
turboman
Contacteer:

Abel schreef:had je de deur met de sleutel opengemaakt ipv de de afstands bedining?? Misschien dat de startblokering er nog op stond. Dan loopt de motor ook een tel ofzo en valt uit
nope, dat is uitgesloten
turboman
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bdp sensor...
poeh ja, dat zou ook kunnen..

kosten ca. 30 euro.
volgens de renault dealer kun je deze zelf bijschuren als er metaalslijpsel op zit. Deze sensor (krukaspositiesensor) zit bovenop de versnellingsbak.
Ik ben niet zo handig qua autos, máar hoe herken ik dit onderdeel en kan ik deze zelf vervangen?
Plaats reactie