Middag,
Volgende vraag gaat over een Clio II, fase I, bouwjaar 1999.
Sinds een paar dagen heb ik het volgende 'probleem'.
Als ik de auto voor de eerste keer van de dag start maakt hij een raar geluid tijdens het aanslaan wat minder dan een seconde duurt.
Op het moment dat ik de sleutel omdraai om de motor te starten slaat deze normaal aan alleen hoor dan minder dan een seconde het geluid wat je hoort als de motor al draait en je hem dan per ongeluk nog eens wilt starten.
Als ik de motor uit zet en start hem meteen opnieuw dan is dit geluid niet meer aanwezig, maar als ik bijvoorbeeld 8 uur gewerkt hebt en ik start hem dan weer dan is het geluid weer terug.
Iemand een idee wat dit kan zijn??.
Alvast bedankt en een prettige dag,
Marco
Raar geluid tijdens het starten
-
- Contacteer:
de startmotor blijft een beetje hangen
er zit niks anders op om een nieuwe er op te (laten) zetten
Bedankt,Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de startmotor blijft een beetje hangen
Als ik voor de motor sta en ik kijk richting kofferbak, waar kan ik de startmotor ongeveer vinden?.
Als ik het laat vervangen, aan wel bedrag moet ik dan ongeveer denken of valt dit zelf ook te doen?.
-
- Contacteer:
hangt er van af wat voor motor er in zit en hoe handig je bent
1.6 16V.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hangt er van af wat voor motor er in zit en hoe handig je bent
Ben in het dagelijks leven vliegtuigmonteur, maar werken met de juiste gereedschap(pen)/hulpmiddelen doen wonderen...en daar ontbreekt het misschien hierbij aan.
Marco
een vliegtuigmonteut zal dat normaal wel gefixt krijgen, starter zit op de starterkrans, aan de motor, en is meestal vastgeschroeft aan de versnellingsbak. Meestal volstaat het om 1 dikke kabel, een redelijk dunne kabel en 2 bouten los te maken.