Renault Laguna "Achterruit verwarming defect"

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
tohe

Hey allen,

Iemand die me mischien verder kan helpen met mijn probleempje?Namelijk mijn achterruit verwarming doet het niet meer.De zekering heb ik al reeds nagezien en ook de relay ervan maar nog steeds noppes.
Ben verdere info gaan halen in een renault garage en deze zeggen om het volledig elec. paneel te vervangen (onderaan de stuurkolom),maar volgens mij ligt het probleem daar niet.
Is het mogelijk dat er ergens een onderbreking is in een van de kabels?Kan het ook zijn dat het de schakelaar zelf is?
Moest er iemand me verder kunnen helpen graag een antwoordje please.

Greats from tohe
Fleetwood

als je achterklep omhoog staat,
zie je bovenaan in de hoek een rubber,
daar lopen draadjes doorheen,
daar zal wel een draadje gebroken zijn denk ik...
ik word er zoo moei van.
Laguna 2.0 RXE

Fleetwood schreef:als je achterklep omhoog staat,
zie je bovenaan in de hoek een rubber,
daar lopen draadjes doorheen,
daar zal wel een draadje gebroken zijn denk ik...

Ik heb dus hetzelfde probleem, maar ik heb de stekkertjes doorgemeten en er staat dus wel stroom op.. dus denk dat ik maar voor een nieuwe achterruit ga.... weet iemand nog 1?
Gerard race GT

ik heb het ook gehad met m'n type 1 3.0v6, zekeringkast vervangen, ding kost ong. 40 euro, probleem opgelost, er zit een dubbele printplaat in en tussen deze twee printen is dan een printbaan weggebrand, niet te repareren, heb het geprobeerd maar de twee printen willen niet van elkaar.

dus koop maar een nieuwe zekeringkast, wel even doorgeven aan je garage welke opties je auto heeft (airco? climate controle, electrische ramen, cv etc.)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
youri

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar ik heb de stekker in de kofferruimte( laguna 3.0 v6 hatchbach) losgemaakt en ingespoten met contactspray tevens heb ik dat bij de stekker onder het stuur aan de linkerkant gedaan. probleem opgelost ( bij mij)
Laguna 2.0 RXE

youri schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar ik heb de stekker in de kofferruimte( laguna 3.0 v6 hatchbach) losgemaakt en ingespoten met contactspray tevens heb ik dat bij de stekker onder het stuur aan de linkerkant gedaan. probleem opgelost ( bij mij)

ZOu het relais dan kapot kunnen zijn? Mijn spiegelverwarming doet het dus wel gewoon , en die zit dus op hetzelfde schakelaartje... maar dan nog wat ... er staat wel gewoon spanning op doe 2 draden die in de achterklep zitten , aan de binnenkant...... vreemd!!!
rinze

Laguna 2.0 RXE schreef:
youri schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar ik heb de stekker in de kofferruimte( laguna 3.0 v6 hatchbach) losgemaakt en ingespoten met contactspray tevens heb ik dat bij de stekker onder het stuur aan de linkerkant gedaan. probleem opgelost ( bij mij)

ZOu het relais dan kapot kunnen zijn? Mijn spiegelverwarming doet het dus wel gewoon , en die zit dus op hetzelfde schakelaartje... maar dan nog wat ... er staat wel gewoon spanning op doe 2 draden die in de achterklep zitten , aan de binnenkant...... vreemd!!!
Als jij gewoon spanning hebt op de 2 draden die aan de achteruit zitten dan is het relais gewoon goed samen met alles wat er voor zit.
Als het relais kapot zou zijn dan zou je daar geen spanning mogen meten.
Plaats reactie