goedemiddag,
ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen, dus doe ik het maar even op deze manier....
mijn multiriem is erg slecht aan het worden, mede daardoor heb ik dus last af en toe van gepiep onder de motorkap
nu weet ik wel wat een nieuwe multiriem kost (en eventueel een nieuwe spanrol, mits dit nodig is)
maar mijn vraag is, zijn er op het forum ook mensen (die in omgeving zuid holland wonen) die dit bijvoorbeeld voor mij kunnen vervangen??
alvast bedankt
multiriem vervangen
Helaas, ik woon in het noorden van het land. Maar ik zou ook de spanrol vervangen. En niet alleen maar indien dit nodig lijkt. Ik vervang altijd riem en rol tegelijkertijd. Kost maar weinig extra en wanneer de rol tussentijd stuk gaat kun je ook alles weer vervangen.
Johan
Johan
ja idd, maar omdat die spanrol 125 euro ofzo kost...
maar gelijk heb je zowiezo, jammer dat je zover weg woont..ik heb ook wel een maat die het wil doen, maar die heeft weinig tijd helaas omdat ie ook met zijn auto en andere klussen bezig is.
in ieder geval bedankt voor de informatie!
maar gelijk heb je zowiezo, jammer dat je zover weg woont..ik heb ook wel een maat die het wil doen, maar die heeft weinig tijd helaas omdat ie ook met zijn auto en andere klussen bezig is.
in ieder geval bedankt voor de informatie!
-
- Contacteer:
hij is in de war met de distributie riem denk ik
daar vervang je meestal wel de spanrol gelijk
maargoed spanrolletje hoeft niet perse
alleen als dat de oorzaak is van de riemslijtage
ja dat idee had ik ook, als de spanrol nog goed is van de multiriem dan niet vervangen toch??Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hij is in de war met de distributie riem denk ik
scheelt me toch 125 euro, want die spanner is 5x zo duur als de multiriem
-
Gewoon even checken hoe hij eruit ziet en hoe hij loopt.
Als er niks mis mee is lekker laten zitten, ik vind hem te duur om preventief te vervangen in elk geval.
Gr, Frits.
Als er niks mis mee is lekker laten zitten, ik vind hem te duur om preventief te vervangen in elk geval.
Gr, Frits.
je bedoeld de multiriem of spanrol?Clio Baccara 16v schreef:Gewoon even checken hoe hij eruit ziet en hoe hij loopt.
Gr, Frits.
want die multiriem is echt aan vervanging toe, daarom loopt ie ook regelmatig te piepen
-
De spanrol
spanrol piept ook wel eswillow schreef:je bedoeld de multiriem of spanrol?Clio Baccara 16v schreef:Gewoon even checken hoe hij eruit ziet en hoe hij loopt.
Gr, Frits.
want die multiriem is echt aan vervanging toe, daarom loopt ie ook regelmatig te piepen

een nieuwe V-riem durft ook wel eens te piepen, hem op mijne clio samen met de Distributieriem een nieuwe V-riem gelegd (koste 8 bij de renault dealer), en wat je ook deed, dat ding zat te piepen, terug de oude erop gelegd en niets aan de hand.
Vriem zit niet op een 16v. Multiriem staat voor Multi-V-riem, dat is een brede riem met ribbels. Een v-riem is goedkoop en zit bijv. op de C blokjes zoals sommige 19's twingo's of 5 jes
Distributieriem drijft nokkenassen aan en heeft tanden.
Distributieriem drijft nokkenassen aan en heeft tanden.
de multiriem van een 16v drijft voor zover ik weet de stuurbekrachting en de waterpomp en nog iets aanmtbiker schreef:mja ik noem die multi-riem en een V-riem nu hetzelfde. Het komt er bij allebij op neer dat het via de krukas de alternator aandrijft, bij de meeste auto's nog wat andere dingen.

airco als dat erin staat en wss de alternator, maar van een williams heb ik nog nooit gewerkt.willow schreef:de multiriem van een 16v drijft voor zover ik weet de stuurbekrachting en de waterpomp en nog iets aanmtbiker schreef:mja ik noem die multi-riem en een V-riem nu hetzelfde. Het komt er bij allebij op neer dat het via de krukas de alternator aandrijft, bij de meeste auto's nog wat andere dingen.