Renault R5 1.4 GTS aantal problemen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
sjoerd18

Hey iedereen,

Ik ben hier nieuw en heb net een Renault 5 1.4 GTS - 5 deurs.
Ik ben er heel blij mee alleen heb ik een paar probleempjes, hoop dat jullie me kunnen helpen.

In zijn 2 maar ook in zijn 3 als ik glijdelijk rij. Dus niet hard gas ofzo gewoon zelfde toerental een tijdje. Dan gaat hij zachtjes schokken. Als ik dan verder optrek naar een hoger toerental doet hij niet meer schokken. Ik heb bougies wel al gecontroleerd en kon volgens mij alleen staginair afstellen.

En ik heb ook nog het probleem dat hij centrale deurvergrendeling heeft maar het kastje is weg. Is opzich geen prrbleem heb sleutel maar ka ik nog aan zo'n kastje komen ?

Verder heb ik ook nog het probleem dat de verwarming als hij aan staat een lawaai maakt alsof hij ergens tegen aan loopt. Ik heb al gekeken en er zit speling de waaier. Kan ik hier zo iets aan doen, is een nieuwe erin zetten makkelijk ?

Dank voor je antwoord
Abel
Über-Spammer

1e vraag.. misschien een benzienetoevoer probleem.. check eens je benzine filter

2e vraag op de sloop moet je een ontvanger (dat zwart raapje bij je binnen verlichting)+sleutelhanger scoren. als het goed is is dat plug and play

3e vraag. Dat is een kwaal.. mijn 5 doet dat zeer erg. Ik zit er over te denken dat ik een nieuwe ga ophalen bij de dealer
sjoerd18

bedankt voor je antwoord

ik had al een renault sloop gebeld want het is inderdaad plug&play. Alleen dat hadden ze dus niet. Zal is meer sloops gaan proberen.

Voor de rest heb ik ook het probleem nog dat hij 1 op 9 rijd, wat volgens mij te veel is. Dus ik zal het filter iniedergeval gaan na kijken.

thnx!
1nsane

is een typisch R5 kwaaltje die verwarmingsfan, maar het schijnt nogal prijzig te zijn om te vervangen (N) en op de sloop vind je ze ws alleen maar met het zelfde kwaaltje ;)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb ook een 1.4 en dat zal denk ik wel dezelfde motor zijn...de mijne rijdt ook 1 op 9 en ik vind m ook niet echt soepel rijden...

Dus ben beniwud wat de eventuele oplossingen zijn :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

een ander merk kopen :)

ik heb ook een 1.4 gts carbmotor in de gtt liggen en zo onzuinig als de pest
gewoon flink gassen dan stottert die niet (Y)
ach en de herrie van de kachel wen je aan :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Car: M536

MartijnG schreef:Ik heb ook een 1.4 en dat zal denk ik wel dezelfde motor zijn...de mijne rijdt ook 1 op 9 en ik vind m ook niet echt soepel rijden...

Dus ben beniwud wat de eventuele oplossingen zijn :wink:
Tis ook een 9 he, de 11 is toch een tikkie zuiniger. Maarja alles beter als een 4 of 5 :p (En de 30 is helemaal whoaaa...)
GTE (Sjoerd)

hey naamgenoot

zover ik weet, kan je ook uit een R19 (eerste serie geloof ik) zo'n infrarood kastje slopen incl afstandsbediening, dus je hoeft niet alleen naar R5jes te zoeken, moet ook passen

die kachelventilator kan je prima smeren met wit spuitvet. Doe het niet met WD40, dan stinkt je hele auto hier de komende weken naar.
Er zijn meerdere soorten ventilatoren, en ze piepen even hard. je KAN 'm eruit trekken (niet aan de schoepen trekken, deed ik vorige week, en dan is ie helemaal stuk)
Probeer wit spuitvet maar eens, en haal de bladeren daar weg! (I)

zuinig rijden kan aan je rechter voet liggen natuurlijk :wink:
ik zou eens kijken hoe je verdelerkap is, hoe je bougies zijn

Op elke carburateur is toch een stationair-stelschroef en een CO-stelschroef? Ik zou daar eens mee worstelen
Plaats reactie