Hey iedereen,
Ik ben hier nieuw en heb net een Renault 5 1.4 GTS - 5 deurs.
Ik ben er heel blij mee alleen heb ik een paar probleempjes, hoop dat jullie me kunnen helpen.
In zijn 2 maar ook in zijn 3 als ik glijdelijk rij. Dus niet hard gas ofzo gewoon zelfde toerental een tijdje. Dan gaat hij zachtjes schokken. Als ik dan verder optrek naar een hoger toerental doet hij niet meer schokken. Ik heb bougies wel al gecontroleerd en kon volgens mij alleen staginair afstellen.
En ik heb ook nog het probleem dat hij centrale deurvergrendeling heeft maar het kastje is weg. Is opzich geen prrbleem heb sleutel maar ka ik nog aan zo'n kastje komen ?
Verder heb ik ook nog het probleem dat de verwarming als hij aan staat een lawaai maakt alsof hij ergens tegen aan loopt. Ik heb al gekeken en er zit speling de waaier. Kan ik hier zo iets aan doen, is een nieuwe erin zetten makkelijk ?
Dank voor je antwoord
Renault R5 1.4 GTS aantal problemen
1e vraag.. misschien een benzienetoevoer probleem.. check eens je benzine filter
2e vraag op de sloop moet je een ontvanger (dat zwart raapje bij je binnen verlichting)+sleutelhanger scoren. als het goed is is dat plug and play
3e vraag. Dat is een kwaal.. mijn 5 doet dat zeer erg. Ik zit er over te denken dat ik een nieuwe ga ophalen bij de dealer
2e vraag op de sloop moet je een ontvanger (dat zwart raapje bij je binnen verlichting)+sleutelhanger scoren. als het goed is is dat plug and play
3e vraag. Dat is een kwaal.. mijn 5 doet dat zeer erg. Ik zit er over te denken dat ik een nieuwe ga ophalen bij de dealer
bedankt voor je antwoord
ik had al een renault sloop gebeld want het is inderdaad plug&play. Alleen dat hadden ze dus niet. Zal is meer sloops gaan proberen.
Voor de rest heb ik ook het probleem nog dat hij 1 op 9 rijd, wat volgens mij te veel is. Dus ik zal het filter iniedergeval gaan na kijken.
thnx!
ik had al een renault sloop gebeld want het is inderdaad plug&play. Alleen dat hadden ze dus niet. Zal is meer sloops gaan proberen.
Voor de rest heb ik ook het probleem nog dat hij 1 op 9 rijd, wat volgens mij te veel is. Dus ik zal het filter iniedergeval gaan na kijken.
thnx!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik heb ook een 1.4 en dat zal denk ik wel dezelfde motor zijn...de mijne rijdt ook 1 op 9 en ik vind m ook niet echt soepel rijden...
Dus ben beniwud wat de eventuele oplossingen zijn
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
een ander merk kopen
ik heb ook een 1.4 gts carbmotor in de gtt liggen en zo onzuinig als de pest
gewoon flink gassen dan stottert die niet
ach en de herrie van de kachel wen je aan

ik heb ook een 1.4 gts carbmotor in de gtt liggen en zo onzuinig als de pest
gewoon flink gassen dan stottert die niet

ach en de herrie van de kachel wen je aan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tis ook een 9 he, de 11 is toch een tikkie zuiniger. Maarja alles beter als een 4 of 5MartijnG schreef:Ik heb ook een 1.4 en dat zal denk ik wel dezelfde motor zijn...de mijne rijdt ook 1 op 9 en ik vind m ook niet echt soepel rijden...

-
hey naamgenoot
zover ik weet, kan je ook uit een R19 (eerste serie geloof ik) zo'n infrarood kastje slopen incl afstandsbediening, dus je hoeft niet alleen naar R5jes te zoeken, moet ook passen
die kachelventilator kan je prima smeren met wit spuitvet. Doe het niet met WD40, dan stinkt je hele auto hier de komende weken naar.
Er zijn meerdere soorten ventilatoren, en ze piepen even hard. je KAN 'm eruit trekken (niet aan de schoepen trekken, deed ik vorige week, en dan is ie helemaal stuk)
Probeer wit spuitvet maar eens, en haal de bladeren daar weg!
zuinig rijden kan aan je rechter voet liggen natuurlijk
ik zou eens kijken hoe je verdelerkap is, hoe je bougies zijn
Op elke carburateur is toch een stationair-stelschroef en een CO-stelschroef? Ik zou daar eens mee worstelen
zover ik weet, kan je ook uit een R19 (eerste serie geloof ik) zo'n infrarood kastje slopen incl afstandsbediening, dus je hoeft niet alleen naar R5jes te zoeken, moet ook passen
die kachelventilator kan je prima smeren met wit spuitvet. Doe het niet met WD40, dan stinkt je hele auto hier de komende weken naar.
Er zijn meerdere soorten ventilatoren, en ze piepen even hard. je KAN 'm eruit trekken (niet aan de schoepen trekken, deed ik vorige week, en dan is ie helemaal stuk)
Probeer wit spuitvet maar eens, en haal de bladeren daar weg!

zuinig rijden kan aan je rechter voet liggen natuurlijk
ik zou eens kijken hoe je verdelerkap is, hoe je bougies zijn
Op elke carburateur is toch een stationair-stelschroef en een CO-stelschroef? Ik zou daar eens mee worstelen