ik heb een motorswap gedaan bij een clio 1.2 energy en heb er een clio 1.4 energy blok in gehangen.
motor inclusief alle andere onderdelen van de 1.4 donor zoals ontstekingsmoduul en ecu overgezet naar de 1.2 carosserie.
motor start direkt en loopt mooi rond maar als de motor op bedrijfstemperatuur komt dan gaat het stationair toerental steeds op en neer en wordt soms zo laag dat ie op 3 cilinders gaat lopen en dan bijna afslaat.
vervolgens gaat het toerental weer omhoog.
wie weet wat dit kan zijn?
dansend stationair toerental clio 1.4 energy
-
zit hier ook een sensor op het gasklephuis(kan ff niet op de naam komen), als ik die bij mij (16v) verkeerd afstel gaatie ook zo lekker schommelen...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
geen idee of dat goed werkt wel heb ik alle connectoren bekeken en schoongemaakt maar die moeten gewoon goed werken want er zat nergens corrosie op of zo.
kan je die toerenstabilisator afstellen dan?
zo ja hoe ziet dat ding er uit en wat moet ik dan verdraaien?
kan je die toerenstabilisator afstellen dan?
zo ja hoe ziet dat ding er uit en wat moet ik dan verdraaien?
Heb zelf ook een 1.4 energy. Zit op het gasklep huis aan de kant van de kleppen deksel een stappenmotor gemonteerd. Deze zit aan de linker kant met een 4 polige stekkers vast en heeft een soort staafje tegen de gashendel zitten waarmee het stationaire toerental wordt geregeld. Heb in dit forum gelezen dat je sommige stappen motoren schoon kan maken. Deze helaas niet want alles is electronics. Heb zelf bij een demontage bedrijf een goede gebruikte gehaald voor 25 euro.
ok ga ik vanavond even proberen om een ander te monteren.
ja de clio rijdt dus verder prima alleen heb ik vanavond dat zwarte kastje vervangen voor een ander en het stationair galopperen blijft precies hetzelfde.
dus probleem is nog niet opgelost.
iemand nog verdere tips?
dus probleem is nog niet opgelost.
iemand nog verdere tips?
bougies eens schoonmaken, ontsteking nakijken.
Kan natuurlijk iets anders zijn, maar door mijn slaapstoornissen van de laatste tijd is dit uur veel te laat om nog fatsoenlijk te kunnen nadenken.
Is dat een L-jetronic of een motronic?
Kan natuurlijk iets anders zijn, maar door mijn slaapstoornissen van de laatste tijd is dit uur veel te laat om nog fatsoenlijk te kunnen nadenken.
Is dat een L-jetronic of een motronic?
Dan zou de computer zelf misschien een fout in zitten. Misschien een keer de accu er af dat alles gereset wordt anders een keer door laten meten of een goede gebruikte (keer naar gevraagd bij demontage is 50 euro). Maar dan weet je het nog niet zeker en ga je misschien onnodig geld uitgeven. Heb zelf last dat het toerental bij koppelen en remmen onder de stationaire toerental komt en dus soms de auto laat afslaan. Maar een keer de verdelerkap en andere connectiepunten van de bougiekabels en bougies nakijken kan geen kwaad.
het is een monopoint injectie en ik ben inmiddeels echt zo ver dat het voor mij nu een raadsel wordt.
ik heb dus het volgende probleem, de auto start en rijdt prima maar na ongeveer 10 minuten rijden als ie op bedrijfstemperatuur komt gaat ie soms iets inhouden bij het accelereren en bij het overschakelen erg agressief reageren op gas los en daarna weer gas geven (gaat erg schokkend).
let wel dit gebeurt soms.
als ik dan de auto gewoon stil staand stationair laat draaien valt ie soms gewoon helemaal terug in toeren om vervolgens weer op het normale toerental te gaan draaien.(pendelen)
ik heb er al nieuwe bougies kabel rotor en verdeler opzitten maar dit hielp dus niks.
wie o wie heeft enig idee?
ik heb dus het volgende probleem, de auto start en rijdt prima maar na ongeveer 10 minuten rijden als ie op bedrijfstemperatuur komt gaat ie soms iets inhouden bij het accelereren en bij het overschakelen erg agressief reageren op gas los en daarna weer gas geven (gaat erg schokkend).
let wel dit gebeurt soms.
als ik dan de auto gewoon stil staand stationair laat draaien valt ie soms gewoon helemaal terug in toeren om vervolgens weer op het normale toerental te gaan draaien.(pendelen)
ik heb er al nieuwe bougies kabel rotor en verdeler opzitten maar dit hielp dus niks.
wie o wie heeft enig idee?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Lamba?
BDP?
BDP?
Project: GTT Blue Sport
lambda zit al een ander op alleen de bdp niet.
maar een bdp werkt toch wel of helemaal niet?
maar een bdp werkt toch wel of helemaal niet?
nee dat heb ik niet gedaan maar volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Mark,
schroef er eens een andere koelvloeistoftemperatuur sensor in. Er zitten er 2 aan de zijkant van de cilinderkop aan de bakzijde, 1 voor de meter en 1 voor de ecu. Die voor de ecu heeft een witte stekker. Verwissel die eens met een andere, en grote kans dat je probleem opgelost is.
schroef er eens een andere koelvloeistoftemperatuur sensor in. Er zitten er 2 aan de zijkant van de cilinderkop aan de bakzijde, 1 voor de meter en 1 voor de ecu. Die voor de ecu heeft een witte stekker. Verwissel die eens met een andere, en grote kans dat je probleem opgelost is.
Zou ook kunnen, maar ik blijf het zeggen, om aan moderne auto's fatsoenlijk diagnose te kunnen stellen heb je echt een scoop nodig, dan kan je alle sensoren en actuatoren uitmeten.Bart V schreef:Mark,
koelvloeistof zender heb ik inmiddels vervangen en het probleem leek opgelost maar na een tijdje keerde het weer terug.
verder hebben we een meting gadaan aan de co meter.
de lambda waarde is eigenlijk wel redelijk constant op 0,97 maar het co gehalte fluctueert steeds tussen de 1,5 en 0,5
k heb nu echt geen idee meer
verder hebben we een meting gadaan aan de co meter.
de lambda waarde is eigenlijk wel redelijk constant op 0,97 maar het co gehalte fluctueert steeds tussen de 1,5 en 0,5
k heb nu echt geen idee meer

ok bedankt voor de tip ik ga zaterdag even een andere proberen.
maar ik denk nog steeds dat dat het probleem ook niet is.
omdat de lambda wel normale waardes geeft aan de testkast.
misschien nog meer tips?
maar ik denk nog steeds dat dat het probleem ook niet is.
omdat de lambda wel normale waardes geeft aan de testkast.
misschien nog meer tips?
ok is goed ik ga er vandaag weer mee aan de gang.
we zullen wel zien
we zullen wel zien
auto doet het weer goed wordt aankomede week afgemeld voor een nieuwe apk 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat was het nu?
geen idee ik heb alle stekkers nog eens losgehaald en weer gemonteerd probleem heeft zich tot nu toe niet weer voorgedaan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Typisch renaultmark 5t schreef:geen idee ik heb alle stekkers nog eens losgehaald en weer gemonteerd probleem heeft zich tot nu toe niet weer voorgedaan.
ja auto gaat morgen of woensdag op marktplaats