1.9DTi
Onze Scenic trekt niet meer op. Hij gaat gewoon niet meer in zijn toeren. ALs ik hem in vrij zet en het gaspedaal volledig afduw gaat hij maar goed tot een 2000rpm(schatting want een toerenteller is er niet op). Ik heb de luchtmassameter al vervangen waarna het een tijdje beter was. Momenteel ben ik blij als ik de 100km/h haal op de autostrade(bergaf dan nog). Zou het kunnen dat er een kortsluiting in de kabelboom zit en hierdoor hij een foute inlezing krijgt van iets.
hoe oud en hoeveel kilometers?
Als het al wat kilometers zijn en je hebt een rustige rijstijl zou het roetaanslag door de EGR klep kunnen zijn in je in en uitlaat.
Maar 2000tr is echt wel weinig, brand er geen lampje dat er iets fout is, want volgens mij is hij dan toch in noodloop als je zo weinig toeren doet.
Als het al wat kilometers zijn en je hebt een rustige rijstijl zou het roetaanslag door de EGR klep kunnen zijn in je in en uitlaat.
Maar 2000tr is echt wel weinig, brand er geen lampje dat er iets fout is, want volgens mij is hij dan toch in noodloop als je zo weinig toeren doet.
Hij is van '98 en heeft 216dkm. Rustige rijstijl zal het niet zijn
want ik geraakte altijd met glans door de roettest. Er brand geen lampje wat ze in de garage ook al raar vonden. Het lampje werkt thans want tijdens de lampentest licht het op.
Het rare is de aanloop naar dit "lui zijn". Tijdens het optrekken stotterde hij soms of hield hij zich even in om dan verder op te trekken. Ik ben toen in de garage geweest en na een diagnose zeiden ze dat de luchtmassameter kapot was. Nieuwe besteld(op de 200) en geplaatst. Toen heeft hij ff goed gegaan maar na een 2-tal weken begon het opnieuw. Is er geen manier om die luchtmassameter te omzeilen?
Het rare is de aanloop naar dit "lui zijn". Tijdens het optrekken stotterde hij soms of hield hij zich even in om dan verder op te trekken. Ik ben toen in de garage geweest en na een diagnose zeiden ze dat de luchtmassameter kapot was. Nieuwe besteld(op de 200) en geplaatst. Toen heeft hij ff goed gegaan maar na een 2-tal weken begon het opnieuw. Is er geen manier om die luchtmassameter te omzeilen?
omzeilen kan je die niet, die heb je nu eenmaal nodig, tenzij je die motor naar een gewone F8 wil ombouwen.
Maar als die nog niet lang geleden vervangen is kan het zijn dat het een slechte luchtmassameter is of ergens een slecht contact, ik zou zeggen, doe eens een scoopmeting van die luchtmassasensor.
Maar als die nog niet lang geleden vervangen is kan het zijn dat het een slechte luchtmassameter is of ergens een slecht contact, ik zou zeggen, doe eens een scoopmeting van die luchtmassasensor.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
laat ook het pomp tijdstip even bekijken
denk dat de pomp van tijd staat
denk dat de pomp van tijd staat
Ik heb gezien dat de pomp elekronisch bediend wordt dmv een schuif. Kan het zijn dat deze hapert, dus niet ver genoeg meer gaat?
Donderdag gaat hij binnen in de garage om een diagnose te stellen, ik hoop dat het maar een prulletje is. Grote kosten ga ik er in elk geval niet meer aan doen vermits de nieuwe eind mei geleverd wordt.
Eventjes tussendoor, hoeveel zou deze nog waard zijn?
Het is een Scenic 1.9Dti van eind '98, RN uitvoering met 216dkm dus.
Donderdag gaat hij binnen in de garage om een diagnose te stellen, ik hoop dat het maar een prulletje is. Grote kosten ga ik er in elk geval niet meer aan doen vermits de nieuwe eind mei geleverd wordt.
Eventjes tussendoor, hoeveel zou deze nog waard zijn?
Het is een Scenic 1.9Dti van eind '98, RN uitvoering met 216dkm dus.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo 22 sep 2004 12:19
- Locatie: belgie
eens naar de egr-klep kijken deze uithalen en kwart toer draaien,sta zo open, easy om te doen.
Deze terug bevestigen,maar met minder schroeven dan wel,niet erg blijft vast.
Alle vacuumleidingen gecontroleerd!!!!
Deze terug bevestigen,maar met minder schroeven dan wel,niet erg blijft vast.
Alle vacuumleidingen gecontroleerd!!!!