Koplamp demonteren clioII ???

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
robbie72

Ik ontdekte vanmiddag dat ik vocht in de rechter koplamp heb van mijn clioII. Lampjes eruit gehaald en de fohn erop gezet, ik weet niet of dit helpt maar je moet wat. Het vocht is er in elk geval uit.

Bij het terug plaatsen van rubber om het grote licht is het spiegelglas wat in de koplamp zit onderaan los gegaan, dus ik vermoed dat ik te hard geduwt heb. Het stadslicht lampje is ook in de koplamp gevallen.

Mijn vraag: Weet iemand hoe je de koplamp kunt demonteren, zodat ik in elk geval het stadslicht lampje eruit kan rammelen? Ik heb de schroef bovenop de lamp los gehad en de schroef in de grill (naast de lamp), maar schijnbaar zit hij nog ergens vast want ik krijg hem er niet uit. Ik krijg de "grill" er ook niet af, die blijft vast zitten aan de zijkant bij het spatbord. Kun je het spiegelglas ook weer op een of ander manier vast krijgen aan de onderkant.

Is er soms al een topic hierover geplaatst of kan iemand mij helpen met aanwijzingen, voordat ik nog meer sloop ( :evil: )

Even voor de duidelijkheid het gaat om deze lamp:

http://217.149.222.43/JansenvanBeek/alp ... 440566.jpg
Laatst gewijzigd door robbie72 op za 4 mar 2006 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Je hebt best kans dat er nog een paar schroeven verstopt zitten achter de voorbumper. Dus dan moet je die ook loshalen.

Ik weet het niet 100% zeker, maar het komt vaker voor dat ze achter de buper zitten vast geschroefd...

Suc6!
robbie72

MartijnG schreef:Je hebt best kans dat er nog een paar schroeven verstopt zitten achter de voorbumper. Dus dan moet je die ook loshalen.

Ik weet het niet 100% zeker, maar het komt vaker voor dat ze achter de buper zitten vast geschroefd...

Suc6!

Nou, hehe het is gelukt!!! Ik bekeek nog eens ff goed de foto van de koplamp en toen zag ik dat er idd aan de onderkant ook nog 2 schroeven verstopt zitten achter de bumper/grill. Dus ik heb em er af gekregen. :p

Het spiegelglas was losgegaan doordat het palletje van de elektrische verstelling eruit geschoten was, dus het was gelukkig niet ernstig (zucht).

Thanks nog Martijn voor je tip ! ^O^
Plaats reactie