motor blok verwisseld koppeling slipt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mickkk

Weet iemand de mogelijke oorzaak waardoor een koppeling kan slippen de koppelingsplaat is nog zo goed als nieuw. ik heb het idee dat hij te strak staat niet de kabel maar het pookje waar de koppelingkabel aankomt. Kun je hier iets aan stellen zodat je een vrije slag krijgt ?

mijn vorige motorblok zat een minder goede koppelingplaat op.

alvast bedankt
Bart V

Wat voor auto, type motor etc etc.
H8bal

Drukgroep niet meer zo goed ?
mickkk

Motor : 1.7 GTX was een injectie nu met Carberateurs.

Vorige blok was van 1987

Nieuwe van 1991

Als de drukgroep niet meer goed was zou de koppeling toch juist niet te strak zitten?
Bart V

Hoe kom je erbij dat hij "te strak" zou staan? Je drukgroep bepaalt de voorspanning waarmee de plaat tegen het vliegwiel en de drukgroep gedrukt word. Als de veerspanning door ouderdom afneemt, is het goed mogelijk dat de plaat daardoor gaat slippen. Daarom is het ook verstandig om de drukgroep altijd te vervangen, en niet alleen de plaat.

Als de koppeling gekoppeld is (pedaal los) controleer dan eens of de koppelingskabel op de versnellingsbak bij de gaffel slap staat. Je moet hem er zo af kunnen wippen. Als dat het geval is, dan zal het toch iets met de drukgroep zijn.
mickkk

Er staat wel iets spanning op als hij ontkoppelt is maar ik krijg hem er wel vrij gemakkelijk er af. Ik heb de drukgroep wel bekeken en kon er niets aan zien. Klopt het dat er een zelfspannende koppelings pedaal op mijn auto zit ? misschien moet ik die van zijn spanning halen en vervolgens zal hij zich daarna moeten spannen zoals het hoort niet?
pierre

koppelingspedaal heef een automatische spelingsopheffing, check de bevestiging aan het pedaal, de kabel loopt over een getande halve kunststof cirkel voordat deze in een uitsparing haakt.
Plaats reactie